Fjällsippan skrev 2010-10-08 22:27:30 följande:
Tack för välkomnandet
! Jag har precis gjort en hel IVF och testade negativt för ett par veckor sedan, och äl tycks vara konstig den här månaden (har testat med äl-test fram till dag 17 utan stegring), så vi har bestämt oss för att skjuta på FET till nästa månad. Men ikväll fick jag äl-känning, så det får bli hemmaförsök istället.
Skriver in mig på listan:
Lycka till med hemma försöket!
Jag har ju också fått minus för ca 2 veckor sedan efter vårt 1 IVF, men jag fick ÄL tidigare istället än jag trodde jag skulle få denna månad. När jag tänker efter så var det exakt 4 veckor efter jag tog ÄL-spruta och jag har 28-29 dagars menscykel, så att det var nog min egen slarv som gjorde att jag missade ÄL denna månad, för att jag riktade mig på mensen istället som verkligen var konstig denna månad. Nästa ÄL kommer ca 1 november, då fyller jag 40, våre kul att kroppen ger en present till sig själv just då utan att krångla. FET blir strax efter det. Längtar dit.
Jo, en tips att ta till om du vill. Jag dricker grapefruktjuice och käkar rosenrot vissa månader (då jag kommer ihåg att handla grejerna :o)) from första mensdagen tom ÄL och jag tror faktiskt att jag får tydligare ÄL då. Jag har läst om det här här på FL och det funkar på mig tycker jag.