• Mamma gås

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Turlid, 40 år, IVF1/FET3 v.?? på HS, bor i Norrtälje
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 i mars
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 2 i mars
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Hönan 38 år, IVF1, vecka 11

***SPRUTAR***

***ET***

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala

***RUVARE OCH TESTDAG***
    .
    No Ka Oi, 38 år Göteborg, IVF 2 (syskon) - ET  6/2, ruvar på blastis, TD 17/2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, IVF 2 syskon), FET 29/2, två blasisar, TD 14/2
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 1, FET 9/2, ruvar på blastis, TD 23/2
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, bor i Stockholm, ET 13/2, ruvar på 2 4-cellingar, TD 28/2 
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun , ÄP11/2,ET 14/2, ruvar på 2 st, TD 1/3
    Sunseed 39 år, IVF 1, Falun, ÄP 9/2, ET 14/2, ruvar på en blastis. TD 27/2
    Thuleslapper 38år, IVF2, Kristinehamn, ÄP 7/2, ET 9/2, TD 26/2, går på Gripen/ USÖ

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    pp08, syskonförsök nr3 (=IVF5), BF 19/10, Stockholm
    Mamma gås: 38 år. IVF 3.  BF 26/10.  Bor i Örebro, gör IVF på CvL

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver

• Mamma gås
    Fjällsippan - Det låter ju superlovande!! Minus på RD 9 betyder ju inte att det är kört, det är flera dagar kvar för pyret att skicka ut hormoner i din kropp tills det visar nåt på stickan. Håller tummarna att dagarna ska gå fort!!

Mary73 - Pirrigt å spännande å jäklar va duktig du varit som inte tjuvtestat!!! Det låter ju kanonbra det du känt!!

Sunseed - Tråkigt och jobbigt för dig/er.. Men du gör rätt i att lyssna på kroppen å vad den behöver. Önskar att du snart ska må bra igen å att allt löser sig även på de plan som är utanför IVF-svängen!

Sushikatten - Skit va tråkigt!! Drick lite vin för mig oxå i helgen å så försök att må så bra som det går att må efter denn pärs! 

Kram till er alla!!
  • Mamma gås
    Sunseed - Ta hand om dig ordentligt! Tänker på dig å hoppas du är tillbaka snart igen Hjärta

pp08 - Neeej, va jobbigt.. Gråter Men än finns det hopp eller? Hjärta

Mary73 - Detta jäkla minus... Kan de inte få bli mer plus i denna tråden snart!! Hihi.., långhårig lillebror, ja dom är roliga dom små när dom funderar Skrattande

Snösport - Har du fundringar på att testa tidigare?
  • Mamma gås

Snösport - Hihi.., gött att få visa leg för triss Flört Kan tänka att inga symtom kan vara bra symtom.., kanske.. Påtal om drömmar drömde jag faktiskt två dagar i rad att jag var gravid å såg barnet å ammade osv, det var typ nån vecka innan TD. Märkligt är det med drömmar Glad Är oxå uppe på nätterna, men för att kissa.. Haha..

Ja, jag har ju tonårsbarn så när jag fick dom var jag ju superung jämfört med nu Flört skillnad kommer det säkert bli. Hoppas innerligt att jag slipper den foglossning jag hade under dom graviditerna iaf..

• Mamma gås

Välkomna Lumix & Iris Glad 

Fjällsippan & Iris - Supertråkigt med minus Gråter Kram till er!!

Riita - Va härligt att du är igång igen Glad

Snart Snösport är terrorn över.. Håller tummarna att det äntligen blir ett plus här i denna plustorka!

Styrkekramar till er alla goa tjejer!!

• Mamma gås

Va kul med lite nya "ansikten" Glad Välkomna Mia69, Södertjej och Mimmsann72 Solig

Va härligt Sunseed med så underbara nyheter!! {#emotions_dlg.flower}

Hihi.., måste nog hålla med dig Snösport.., jag får ta lite te istället, har aldrig druckit kaffe i hela mitt liv Skrattande Nu är'e bara en dag kvar... Spännande!!!

Vet du Zinfandel - Tänkte på dig i lördags kväll.., vi var i Sthlm å förlustade oss med min kärleks föräldrar å när vi käkade beställde de in ett vin med "din" druva.. Så du var jag tvungen att le lite även fast jag skälv inte kunde ta nåt att dricka förutom alkoholfria drinkar Skrattande

• Mamma gås
    Sunseed skrev 2011-02-28 14:28:10 följande:
    Men hörrni - tycker ni inte ens om doften av kaffe??? Skrattande Det kan ju inte vara möjligt.

Hihi.., Jo, nuförtiden kan jag faktiskt tycka att det luktar gott Skrattande Jag har faktiskt druckit en kopp kaffe under min livstid Skrattande Jag blev diskbråcksopererad juli 2009 å då tvärstannade magen efter all medicinering vid op så jag tvingade i mig en kopp i tron å i hoppet om att det skulle sätta igång magen Skrattande Kan säga att det inte hjälpte.. Haha...

Ja, de är sååå jäkla skönt att ha er här!! Det är som en liten trygg familj med mycket kärlek och empati, men även mkt kunskap som varit väldigt nyttigt för mig att ta del av. Hade inte vetat en bråkdel om IVF svängen om det inte vore för er Solig Har kunnat dela med mig till en vännina som ska dra igång sin IVF sväng nu, hon har gjort utredning å ska till privatklinik på första samtalet på ons. Å vid första IVF:en är man inte så kaxig när allt är nytt å man har ingen aning om vad man ska fråga. Så vi hade en myskväll å jag delade med mig av mina och era erfarenheter å jag kan säga att hon blev superglad för det!!

Zinfandel - Härligt!! Solig

Snösport - Jag förstår dig å jag håller tummarna såååå jäkla hårt att du går till jobbet imorn med ett leende i hela ansiktet Flört Mens värk å det du känner kan vara positivt. Jag har fortfarande stickningar å molande värk från å till, svullnaden har nästan gått ner helt men jag har fortfarande svårigheter att gå på toa för att livmoder å äggstockar å tarmar inte är överens om platsen därinne..Tungan ute Jag kommer kasta mig på datorn i morn bitti känner jag.. Skrattande
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?