• Thuleslapper

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Vi 4 skrev 2011-12-21 10:17:42 följande:
    Fjällsippan, intressant! Hoppas på lyckat sänghalmsförsök för er! Det skulle ju vara fantastiskt att kunna lura klinikerna på ett ivf

Thuleslapper, nej så tråkigt med minus Håller ändå mina tummar till ditt "riktiga" testdatum!

Sunseed, nej så tråkigt att det inte lyckades nu! Kram till dig!

Jag är på RD 11 och funderar lite på hur pass sen mensen brukar kunna bli av progesteronet? Vad har ni för erfarenheter? Jag tror annars att den kommer i morgon, men den kan väl bli fördröjd av behandlingen. Har ju testdatum på julafton, men om den inte kommit den 23e så testar jag nog då efersom vi åker bort några dagar sedan.
    Tack snälla du men jag tror att det är kört....... kramar
  • Thuleslapper
    Inanna Li skrev 2011-12-21 11:27:45 följande:
    Thule - Grattis till jobb Solig! Hoppas det blir plus på TD!
    Tack GladJag är jättelycklig över att äntligen ha fått fast, det har ju varit mer än 2 år av praktikplats och visstid som förlängdes hela tiden. NU känns det lite tryggare

Jag ska tänka på dig imorgon 10:45-. Du ska se att det kommer att gå bra. Kram
  • Thuleslapper

God Jul på er all goa tjejer

Testade förstås negativt igår imorse och idag började jag blöda lite så nu blir det julöl och skumpa till Nyår.
    Sen blir det vila och pausa och efter det kolla med kompisen i Tyskland..

Kramar i massor    

• Thuleslapper
    Maryhe skrev 2011-12-25 13:07:27 följande:
    Thule: Jäkla skit! Vi får ta nya tag efter nyår!
    Rekommenderar även dig att ta eller ta om vaginalprover.
    Jag hade som sagt Gardnerella vaginalis nu...
    Har nog aldrig tagit några vaginalprober.
    Ska försöka få min läkare att ta så många som möjligt.
    Annars får jag kolla med kompisen i Tyskland....

Grattis till er lyckliga som har plussat, Vi4 osv

Själv är jag mest sur och besviken.
    Läkaren säger att både jag och sambon är helt friska.
    Vi har båda slutat röka, dricka kaffe och alkohol, försöker med allt för att det ska lyckas men ändå blir det bara minus på minus på minus.

Usch vad jag känner mig bitter just nu....
  • Thuleslapper
    Fjällsippan skrev 2011-12-26 22:54:23 följande:
    Stor kram, Thule !
    Tack Hjärta och kram tillbaka.

Mår lite bättre nu då jag har gjort något omoraliskt.
    Lade ut en lite rolig förfrågan på FB och undrade om det fanns någon kvinna med barn som kan tänka sig att hjälpa mig mot en liten betalning.
    Har hittills fått flera svar med tjejer som nu kan tänka sig att ställa upp som äggdonator.......

Känns skönt att eventuellt kunna falla tillbaka på det efter nästa samtal med hemläkaren efter julstängningen
  • Thuleslapper

Nja Fjällsippan, enligt läkaren så reagerar jag som en 20åring på hormonerna (har alla tre gånger blivit överstimulerad, tom på gonal-f 75......
    Vid ÄP har de fått ut mellan 15 och 21ägg, och mellan 7-15 som är befruktade och delat sig som de ska.
    Har endast fått 1 enda till frysen och det var just det som misslyckades nu

Funderar på att köra ett privat försök i Falun nu i vår, men skulle det inte lyckas kanske man får fudnera på ÄD.
    Köerna ska ju vara på ca 2 år så jag tänkte att om jag lyckas få tag på en donator så går man ju "förbi kön"

• Thuleslapper
    Anne f och Enya
    Det känns väl lite omoralisk att erbjuda pengar.
    Har ju även frågat folk innan och då fick jag inte napp.
    Men nu när det är pengar med i spelet då är de mer intresserade.
    Är ju inget bestämt än men vem vet?
  • Thuleslapper
    Kvickan skrev 2011-12-28 11:28:07 följande:
    Vi är också inne på ÄD om det inte lyckas i CFC. Men när vi tog upp det med egen donator  här i Sverige så fick man inte ta en väns ägg utan det blir korsdonation i så fall. Man kommer dock lite längre fram i kön. Vart kan man vända sig om man har egen donator? Vart vänder ni er?
    Jag har endast pratat lite med min hemortsläkare angående detta.
    Är alltså inget bestämt, men OM det blir aktuellt så vill jag absolut inte ha ett ägg från en väninna utan det skulle endast bli korsdonation.
    Ta upp det med din läkare och hör vad de säger.

Lycka till {#emotions_dlg.flower}
  • Thuleslapper
    SkålZinfandel skrev 2011-12-28 13:53:12 följande:
    Thule: jag tycker också ni har så himla bra resultat så det känns på tok för tidigt att fundera på ÄD. Något annat måste vara "fel". Det känns faktiskt som att nåt inte stämmer på nåt vis!! Jag tycker ni ska prova ett försök nån helt annanstans än tidigare. Det kan precis lika gärna vara spermierna som har kromosomfel, bristfällig hantering osv.

Jag har också funderat på det men det blev ju inget med mitt ex heller.
    Och alla spermatest har visat suveräna resultat, han ska ha elit-soldater.
    Plus att han har ju 2 barn sen tidigare..
    Men vi får se.... ska nog köra med Falun tror jag och se vad de tycker.

Guuuud vilken go läkare du harSolig
    Hoppas att allt blir bra i Aten, ser fram emot din rapport sen
    Kramar goaste vinsorten
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?