• Thuleslapper

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej alla

Tittar in en sväng här för första gången på några veckor.
    Först var sambon, jag och hans barn 2 veckor i Tyskland.
    Och sen bokade vi två en sista minuten resa till Mallorca.
    Idag kom vi hem och på måndag börjar vardagen igen med jobb osv.

Här har det hänt en hel del ser jag
    Grattis till alla som har plussat/ ruvar osv

• Thuleslapper
    Zinfandel skrev 2011-08-20 07:51:41 följande:
    Hej Thule! Vad jag jag blir glad att se dig igen! Hur ser er plan ut nu..? Hjärta

Vad kul att se alla foton som poppar upp Tomte
    Vi har kört sänghalmen hela sommaren, hittills utan +
    Imorgon ska jag ringa till Gripen och höra vad läkaren tycker, vi har ju  pingvin i frysen.
    Ska nog köra på FET snart här.
    Blir det inget då heller vet jag inte vad det blir.
    När vi var i Tyskland pratade jag med min kompis sedan många år är färdig gynekolog, och sen ca 5år har hon sin egen mottagning.
    Hennes specialitet är förutom vanliga gynundersökningar att hjälpa kvinnor som ej får barn.

Samma dag som vi träffades för att fika berättade hon att en utav hennes patienter hade äntligen fått barn.
    Denna kvinna är 47 (!) och har efter ca 15 IVF-FET försök fått en välskapt gosse genom äggdonation.

Hon sa tex att det syns på mig att jag har för höga nivåer utav testosteron.
    Sen menade hon även på att om de får ut ca 15-20 ägg men endast ett är bra nog vid mina IVf-försök så skulle hon absolut försöka undersöka äggen och se varför det är så (och sedan kanske fixa eventuella fel med hjälp utav medicinering.

Om mitt FET inte lyckas så har vi pratat om att hon ska försöka hjälpa oss...

Hur ser det ut för dig Zinfandel? Skål
  • Thuleslapper

Idag på jobbet frågade en kollega om jag är gravid då jag har fått så stora bröst.....
    Hmmm, var det ett fint sätt att tala om att jag har gått upp i vikt (ca 10kg sen jag slutade röka och började med IVF) eller?
    Ja och när jag räknade efter så är det dag 33 idag.
    Brukar få mens mellan dag 28- dag 30.
    Nu finns det ett litet hopp men jag antar att mensen är försenad pga semester, flyg osv.....
    Men kanske ska prova på att ta test imorgon.
    Som kommer att visa minus och sen kommer mensen efter 15 minuter - 1 kvart

• Thuleslapper
    Skytten skrev 2011-09-06 21:08:11 följande:
    Ibland undrar jag....
    Nattade just sonen och han har en lavalampa som tar lite tid på sig att bli varm så först bildar den där massan konstiga formationer som kan se ut lite hur som helst. Och sonen säger: kolla mamma på lampan, ikväll är den inte läskig. Och jag tittar och vad ser jag - jo, den har formats som en moderkaka med navelsträng och högst upp svävar något som ser ut precis som foster. Alltså det var så jag fick gåshud.
    Eller så är det bara att konstatera att jag blir galen av all väntan.

Turlid - tack för att du hoppas och håller tummarna! Nej, det var bara ett vanligt urinprov. När de kollade om jag hade bakterier så kollade de också om jag var gravid.

Mia - jag kämpar vidare. Försöker tänka positivt. Till den grad att jag börjar se tecken i lavalampor.

Tack söta Myran! Jag hoppas så att du har rätt. Kram tillbaka!

Förresten har någon av er haft myom eller polyp i livmodern? Som jag förstått kan de orsaka infertilitet och jag undrar om någon haft det och tagit bort dem och vad ni har för erfarenheter av det?

Under tiden jag bodde i Tyskland gick jag till gyn var 6 månad för kontroll.
    I stort sett varje gång efter besöket fick jag reda på att jag hade något...antingen cellförändringar eller polyper på livmodertappen (därav mellanblödningarna som jag hade..)
    4-5 gånger togs dessa bort direkt (det kändes knappt utan blödde bara lite)
    Läkaren har alltid sagt att när man har en polyp så kan det vara svårt att bli gravid men när den är borttagen ska det inte vara något problem
  • Thuleslapper

Uppdaterar då jag har försvunnit ur listan igen....

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, nästa IVF blir på CFC, DK under hösten
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm. Väntar på att göra syskonförsök nr 3.
    Hönan 39 år, Stockholm, ICSI 4 i Örebro
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 3 ET & 2 FET
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro, ICSI 2 frusna ägg Centro Promea Turin, Italien
    Maraki73, 37 (snart38) Göteborg, IVF 3 i höst ( tidigare 2 iVF minus, 1 FET plussade men fick MF)  

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL, ÄL 29/9, BIM 14/10, FET i november
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök (får man väl kalla det) IVF i höst
    Sunseed, 40 år, Dalarna. Eskimåer i frysen men kör hemmaförsök så länge...
    Linköping68, 43 år, Linköping: Hemmaförsök, ev en IVF till om någon klinik säger ja.....
    Thuleslapper, 38 år, Värmland (men går på USÖ), första FET nu i höst.

***FET***
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET i okt-nov
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 5 FET i slutet på Okt
    Oceanney, 42 år, Frankrike, Syskonförsök, FET 26/9

***SPRAYAR***
    pralinen jessica, 38 år, Göteborg, ivf3,SU,  spraystart 12/9

***SPRUTAR***

***ÄP/ET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    bellami01, 38år, Försök #4, FET 25/8, TD 5/9
    Inanna 43 år, IVF-Centrum Göteborg, FET 21/9, TD 5/10 (Försök 6, Tidigare 3 ET + 2 FET och 2 MA)
    pp08, 41, stockholm, IVF6 (IVF3syskon) ÄP 20/9, ET 22/9, TD 8/10
    Celin, 39, Stockholm, IVF2 (syskon) ÄP 20/9, ET 22/9, TD 10/10
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 1: 22/9, TD 8/10
    Victoria71, Göteborg, IVF1, IVF-centrum, ÄP 22/9, ET 24/9, TD 12/10
    Mia, 42 år, Göteborg, IVF2/FET2, TD 10/10, (TTD 7/10)

***GRAVIDA***
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Lumix, 40 år, BF mars 2012
    Märtaros, 40 år, hemmaförsök, BF 25 april 2012
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012
    mamman0301 IVF2 Blekinge, Cura Malmö ÄP 24/8 ET 27/8, TD 15/9,BF 15 maj 2012
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg

• Thuleslapper

Har nu fått tid för UL den 3 november, och om allt ser bra ut blir det ostimulerat FET v 45.
    MEN nu till mitt dilemma:

Har inte haft mycket tid att gå online ( har beordrad övertid på jobbet) då jag jobbar 07:00 - 18:00/ 19:00 varje dag.....
    Ikväll satt jag dock framför datorn och kollade upp de olika IVF klinikerna för att se vad de olika priserna på 3-pack är.
    Tyvärr verkar det som om det är kört för oss
    Fyller ju 39 i januari och det ser ut som om man inte får vaar äldre än 38 eller 39

Är det någon här som har lite erfarenheter i detta?
    Skulle det räcka med att köpa ett 3-pack typ direkt efter juluppehållet?

Om jag nu räknar med att vår eskimå inte klarar upptiningen så vet jag ju runt den 11 novmeber och då är jag ju "bara" 38år.
    Och OM den överlever upptiningen men inte tar sig så lär jag få Minus runt den 25 november....
    Vad tror ni?
    Om det inte blir något med FET kan jag då ändå köpa ett 3-pack?

• Thuleslapper
    Victoria71 skrev 2011-10-28 07:44:26 följande:
    Just det, Thule, tror att dina värden kanske spelar in också. Där jag går hade jag kunnat få (köpa) 3-pack om mitt amh-värde varit 1,5 eller högre. Nu får jag köpa en och en till fullpris (minus bruttolöneavdrag, då).

Tack! Tror inte att det där med bruttolöneavdraget är aktuellt än, jag hankar mig fram med visstidsanställning som hela tiden förlängs.
    Snart är jag uppe i maxgränsen 2 år (+ 6 månaders praktik)
    Skulle jag få fast då är det en annan femma.
    Men jag jobar som statsanställd, undrar om det gäller här med eller endast i den privata sektorn?

• Thuleslapper
    Eviglängtan1 skrev 2011-10-28 09:20:44 följande:
    Vad kul, jag skall hålla tummarna för Inanna!!! Hälsa tillbaka Zinfandel.

Thule: När det gäller 3pack i Skåne är det 39 år som gäller - även privat. Ibland, men dock mkt sällan kan kliniken ge tillstånd till 3pack om man precis har fyllt 39 och man har varit där tidigare och ens värden/chans enligt dem är goda. Lycka till.  Jag hade ringt och pratat med dem.
    Ja jag läste det på deras hemsida
    Får nog ta ett ordentlig snack med hemortsläkaren när jag ska dit nästa vecka och se vad han säger/ tycker
  • Thuleslapper
    Zinfandel skrev 2011-10-28 09:09:39 följande:
    Inanna hälsar att hon hör av sig till oss här i tråden i nästa vecka då hon är igång inför nästa behandling. Hon kommer då att behöva allas stöd här inne.  Hjärta

Thule: skulle det vara för sent för att köpa ett 3-pack menar du? Trodde bara 39-årsgränsen gällde landstingsfinaniserade försök?
    Ja det verkar så tycker jag.

http://www.ivfsverige.se/sida.asp?sida=2_Priser&niva=8

Läs under PAKET OM 3 IVFER

Och här detsamma

http://www.ivfsverige.se/sida.asp?sida=4_Priser&niva=9

På CVL får man dessutom inte ens ha fyllt 38!

http://www.linne.se/priser/
  • Thuleslapper
    Zinfandel skrev 2011-10-28 09:09:39 följande:
    Inanna hälsar att hon hör av sig till oss här i tråden i nästa vecka då hon är igång inför nästa behandling. Hon kommer då att behöva allas stöd här inne.  Hjärta

Thule: skulle det vara för sent för att köpa ett 3-pack menar du? Trodde bara 39-årsgränsen gällde landstingsfinaniserade försök?
    Jag glömde ju... hälsa Inanna
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?