• Thuleslapper

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

MissBoring skrev 2011-12-29 13:22:41 följande:
    Thuleslapper: Jag har inte läst så noga det sista men jag såg det inte gick så bra för dig och att du kände dig hopplös... hur känns det nu och har du/ni bestämt hur/om ni ska gå vidare??

En fråga till. Jag har fått rekommenderat att använda gurkörtsolja (en droppe vid halsgropen varje dag) för att stabilisera min sköldkörtel. Är det någon som har någon erfarenhet av detta??
    Hur många av er har använt er av en kinesiolog??

Sist men minst God fortsättning!!          

Usch vad tråkigt med din mamma, hoppas att hon blir bra snart.

Själv tänker jag pausa ett tag och bara vara, njuta av livet och ladda batterierna.
    Sen blir det nog ett privat försök i Falun där jag hoppas att vi lyckas...

Har ju själv gått på akupunktur sen februari och tycker det känns jättebra.
    Kroppen ska tydligen vara i bättre balans, jag har i stort sett ingen mensvärk länge och blöder mindre än annars.
    Jag mår bra av det och kommer att fortsätta.
  • Thuleslapper
    Maryhe skrev 2011-12-29 13:43:05 följande:
    När man tömmer tarmen så sällan som jag gör då bildas gifter som påverkar hela kroppen, Bland annat levern. 
    Jag förgiftar mig själv. Jag känner heller inte normalt av när jag  behöver gå på toaletten, utan det börjar med en smärta som strålar ut bak i ryggslutet. Han förklarade att rektum är överfullt och  trycker mot ryggraden. På mensens första dag kan jag däremot känna och göra det normalt.

Detta kan även orsaka ledbesvär,det som läkaren i Italien säger är fibromyalgi. Istället säger läkaren där att det är fibromyalgi som orsakar tarmproblemen. Tvärtom allså. Ska nog ta bilen hem i februari efter IVFen och försöka att få till en mer grundlig undersökning, dels av aortan men även av mage/tarm. Ska även se till att få en mer grundlig undersökning i Italien.
    Hmm, vet inte vad jag ska säga men känner igen mig lite i detta.
    Hur ofta går du på toa ungefär?

Själv har jag lyckats förstöra den normala tarmtömningen genom åratal av ätstörningar.
    Går på toa ca 1-2 gånger i veckan och mår inte bra av det men  vet inte vad jag kan göra för att få ordning på det.

Usch, kanske ska ta upp detta med läkaren för att se om de har någon lösning.........
    Är du redan i Karlskoga?
    Kram
  • Thuleslapper

Har inte varit här på ett par dagar så jag önskar er alla ett riktigt gott nytt 2012 med en mass plus och bebisar
    Styrkekramar till er som det strular till sig för (maryhe, mia69 osv )

Tänker på dig Zinnis och hoppas att allt blir bra.....
    Inanna, jag ser fram emot första UL-kortet

Vi har fått en ny chef på jobbet så vi alla hade ett "lära känna-samtal"
    Jag har ju berättat om min IVF-behandling för den gamla chefen samt senare för hennes ställföreträdare då jag ju ofta är borta pga UL, blodprov osv.
    Tyckte då att även den nya chefen skulle få veta det (även om jag var lite orolig då jag inte visste något om henne) men som alltid belönas man med att vara ärlig.
    Hon gav intrycket av att uppskatta att man är rakt fram och öppen och det visade sig att jag hade rätt.

Hon svarade med att hon kan föstå mig helt och hållet då hennes kusin träffade sin blivande fru väldigt sent (han var 43 och hon 39) och de körde med IVF direkt, 3 försök via landstinget som tyvärr inte gav något resultat.
    Sen köpte de ett privat försök i Köpenhamn som resulterade i ett friskt barn som är 3 år idag.

Idag kom äntligen mitt bokpaket, nu ska det läsas. Köpte både "The infertility Cure" och "Do you want to have a baby" by Sarah Abernathy & Linda Page.
    Då jag har semester denna vecka ska jag försöka hinna lusläsa dessa...

Kramar till er alla Hjärta

• Thuleslapper
    Zinnis: Härligt att det "lönade sig " för er i Aten!
    Håller nu alla tummar och tår för att provsvaren ger ett toppen resultat.
    Och ser fram emot en bebbe om ca 9 månader Hjärta
  • Thuleslapper

Har försökt att samla krafter och ork inför framtiden och precis nu så har jag fått världens mest orättvisa nyet (i mitt fall...)

Mitt ex bästa kompis är idag 48, en jättetrevlig karl som skilde sig för en 14 år sedan.
    Innan skilsmässan bestämde hans dåvarande fru och han att han skulle sterilisera sig då de hade fått 2 underbara döttrar.
    Efter ett tag gick de isär och han var singel.
    Jag vet att han var iväg och kollade om han kunde återställa sterilisationen men läkarna sa nej, du kommer nog aldirg att bli far igen.

Några år senare träffade han en tjej som var 19 och kom från Ukraina (hon var 5 år äldra än hans äldsta dotter)
    De blev kära i varandra och efter ca 3 månader gifte de  sig.
    Mitt ex och jag var brudnäbb/ bestman på deras bröllop  i december 2005...
    Fastän exet och jag gick isär för 4 år sen så har jag haft kontakt med det här paret (var ju inget groll inblandat i vår separation)
    Kommer ihåg att tjejen och jag pratatde några gånger om detta, och hon sa alltid att hon aldrig vill ha barn, och hon är på ett sätt glad över att han är steriliserad så att de slipper tänka på det.
    Uner hela deras äktensklap på nu 6 år har hon aldrig använt preventivmedel....
    Igår skrev jag ett E-Mail till henne och frågade allmänt hur det är (vi har slarvat lite med kontakten det senaste året)  och hon svarade att hon kommer att avlägga sin PhD i år samt att hon är i 6e månaden och väntar TVILLINGAR.
    2 Pojkar!!
    Hon längtar och ser fram emot att få bli mamma  och jag grattade dem och önskade lycka till
    Samtidigt som orättvisans kniv körs in i mitt bröst....
    VARFÖR lyckas de fastän han är steriliserad?
    Hon ville ju inte heller få barn....
    Och här sitter en annan och sörjer IVFerna som inte har blivit något.

Dagena Bitterfitta, det är jag det

• Thuleslapper
    Zinfandel skrev 2012-01-08 13:38:59 följande:
    Thule: förstår dig precis, det är väl självaste *** vad orättvist det ska vara Demon 
    Javisst känns det orättvist......... usch..... hur mår du?
    Kramar

Söte: Vilken pärs....
  • Thuleslapper
    Zinfandel skrev 2012-01-08 21:59:59 följande:
    För att man får gröna fräknar då Skrattande FÖRLÅT, skojar bara!!! Solig Tror att det är för att de inte gör ÄP på helgen, eller...?

Thule: Finfint!! Igång med Intralipider nu och troligen nästa sprutstart nästa helg Tungan ute Och du...?
    Härligt med sprutstart snartSkrattande

Jag vet inte vad som sker härnäst.
    Vill nog ta det lite lugnt och ladda batterierna.
    Ska försöka ta ett litet snack med min väninna i Tyskland för att se vad hon kan hjälpa mig med.
    Funderar verkligen på att kolla lite på IVF utomlands....
    Annars kommer jag nog att kontakta FALUN.

Hade ett trevligt samtal med min kollega idag.
    Hon och hennes man hade försökt att få barn i ca 8 år, åkt från Värmland till Norrköping varannan vecka eller Stockholm och gått på TCM.
    Kört med "vanlig medicin samt traditionell, healing, zonterapi osv osv.
    Deras sista försök, IVF i Örebro resulterade i 3 ägg, 1 fick hon tillbaka och 2 till frysen.
    Juli 2010 föddes deras lille son.
    Nu när hop kom tillbaka för att börja jobba igen så såg man/ berättade hon att hon blev spontant gravid.
    Nästa barn kommer i juni.....
    Hon är en sån härlig människa som verkligen ger en energi och peppar en att fortsätta.
  • Thuleslapper

Söte, en liten fråga till dig: Du skrev att du hade gjort 10 IVFer. Menar du då 10 färsk försök eller?
    Kramar

• Thuleslapper
    Enya70 skrev 2012-01-11 21:38:06 följande:
    Söte, Thule o alla ni andra. Jag har gjort 10 färska IVF försök o sitter ju nu här med magen i vädret i v.23. Klart värt det och jag känner ro i mig själv att ha kämpat o provat alla vägar jag kunde. Mer kan man inte göra. Hur mycket man kan o vill kämpa är upp till var och en såklart.
    Härligt Enya Gravid
    Ja då har jag ju ett par försök till på mig
    Hittiils har jag ju "bara" gjort 3 IVFer och ett FET.
  • Thuleslapper
    Söte79 skrev 2012-01-11 22:17:20 följande:
    Jag menar 7 st färsk och 3 st FET. 2 ggr har alla mina embryo dött vid upptining.

Underbart Enya!!
    OK då förstår jag.
    Tack och kramar till dig
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?