• Thuleslapper

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Mia69 skrev 2011-06-10 08:35:49 följande:
    Tror att det beror på att om det då fäster 2 embryon så blir det extra högt hormonpåslag och man kan bli mkt SVÅRT sjuk i ÖS.

Grattis Thuleslapper till ruvningen. Nu får vi hoppas på den som du fick tillbaka!!! GladKonstigt att så många är fragmenterade? Vad bra ändå att de långtidsodlar för då kanske det blir något till frysen ändå!!! Jag fick ju en bra blastocyst av det som inte såg helt frysbart ut vid min första IVF.
    Hoppas du inte blir sämre nu i din ÖS. Tänk på att väga dig varje dag. Drick mycket (det var det jag inte klarade för jag mådde så illa)! Jag fick Fragminsprutor när jag blev dålig vid första IVF. Den stora risken vid ÖS är koagulationsrubbningar med bl a risk för proppar i benen.
    Ja visst är det konstigt?
    Det har varit samma vid varje IVF....
    Embryologen kan inte säga varför det blir så men tyvärr...

Jag mår mycket bättre idag, låg hemma på soffan med värmeflaska på magen i torsdags/ igår och i dag på förmiddagen så nu kan jag nästan gå normalt igen
  • Thuleslapper
    Inanna Li skrev 2011-06-10 08:55:38 följande:
    Thuleslapper - Grattis till ruvarstatus. Hoppas du får en blastis till frysen!
    Ja tack Inannna, det hoppas jag med men chansen är ju inte så stor.
    Hur går det för dig?
  • Thuleslapper
    Snösport skrev 2011-06-12 08:24:52 följande:
    Fick du inte tillbaka 2 för de var för fin kvalitet? Jag har fått 2 st av högsta kvalitet flera ggr men jag har uttalat att jag gärna vill ha tvillingar och har ju bara haft 2 fina oftast och därfär fått bägge.

Jo, vi snackade lite imorse innan sambon åkte på golftävling och svärmod ev ska komma o hjälpa i trädgården...men det är ok, jag kan inte bearbeta det som hänt än förrän jag vet vad som händer imorgon då jag ska in på sjukhuset igen eftersom kroppen tror den är gravid....vi får se men tar troligtvis 1-2 dgr i veckan för att gråta ut själv och bearbeta så som jag gör för hela weekend är inbokad möten och festligheter med jobbet på annan ort och jag fixar nog inte det och alla roliga frågor man alltid får om man, barn funderingar på barn mm när man jobbar i manlig bransch och detär så självklart att man inte funderat på att skaffa barn om man inte har barn....så får se för det är mycket på jobbet nu och få inne så det "passar" ju inte men jag ska vara lite ego och skita i jobbets situation.

Satsa på din ruvning, många kramar!!
    Ja, de menade att om de är utav bra kvalitet är "risken" att båda stannar och delar sig ytterligare... och då kan det bli fyrlingar och mer.
    Jag skulle jättegärna vilja ha tvillingar själv....även om det innebär större risk.
    Men om det tar sig nu blir jag jättelycklig

Tycker att du gott kan vara hemma ett tag och ta hand om dig själv nu!! Det är viktigast, inte jobbet!
    Kramar
  • Thuleslapper
    kattenizze skrev 2011-06-12 09:12:35 följande:
    Thule: Gjorde du lång eller kort metod?
    Korta metoden.
    Vid första IVFen körde jag med den långa men jag mådde pyton av sprejen.
    Så båda försök 2 och3 var det den korta som jag trivs mycket bättre med.
  • Thuleslapper
    Enya70 skrev 2011-06-12 22:50:23 följande:
    Avis, jag mår också pyton av sprejen men jag har provat korta metoden två gånger och det gick inte alls. Blev inga bra ägg alls så jag får bita ihop och köra långa varje gång. Surt när man som jag alrdig fått ngt till frysen heller på 9 ggr så det blir till att göra långa varianten från början varje gång...

Önskar jag kunde köra korta jag med 
    Åh det låter inte kul...

Vid första försöket fick vi ut 17 ägg
    Andra försöket 12 ägg
    och nu vid sista 20 ägg (men det tror jag beror på att jag gick på akupunktur,,,)

Har tagit Gonal-F vid alla tre tillfällen, ganska låga doser
    Och har som sagt aldrig fått till frysen

OM det inte skulle ta sig nu och vi kör privat i höst så kanske jag ska försöka med Menopur....

Kramar
  • Thuleslapper
    Zinfandel skrev 2011-06-13 13:00:09 följande:
    En jättekänslig, privat vågar-inte-fråga-fråga....

Är det någon som har eller funderat på att behandla sig själv en månad med Gonal/Menopur/Orgalutran och sen Ovitrellen utan att göra IVF...?! Man har ju en del kvar i gömmorna... Och man har ju gjort det förr så man vet hur man reagerar.... Och då vet man att man har fullmogna ägg och när de släpper, ja, nästan på sekunden.... Man vet ju det nu efter några försök. Är det nån mer som tänkt denna galna tanke..?! Skäms Skäms Har bara tänkt tanken men............ Är det en idiotisk tanke..?
    hehehehe.... precis detta har jag också funderat på )
    Ärligt talat skulle jag nog ha funderat ännu mer på detta om jag hade haft kvar Ovitrelle.....
    Men som tur är har jag inte det.

Om du dock läser bipacklappen till Gonal-F så står det att man även kan ta den för att få igång ÄL
  • Thuleslapper
    mamman0301 skrev 2011-06-13 08:39:08 följande:
    Testdag 24/6, en evighet dit.
    Jag kände också som om jag har PMS idag och nyss trodde jag att mensen hade kommit
    Har också TD den 24/6...
  • Thuleslapper

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Hönan 38 snart 39 år, Stockholm ICSI 3 i höst
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 3)
    Zinfandel, 39 år i Skåne, FET i aug
    Fjällsippan, 43 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL (FET) i aug
    Mia, 42 år,  IVF2/FET 1 i augusti/september 
    Mammagås, 38 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 1 i sep.

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***       
    buzanss 39 år Fertilitetetskliniken IVF 1 sprutstart 26/5                     

***ÄP/ET***
    Thuleslapper, 38 år, IVF 3, USÖ/ Gripen ÄP 7/6

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Rowanda, 40 år (född -70) syskonförsök nr 1 Falun, ET 25/5 TD 10 juni
    Inanna, 42 år, bor i Göteborg, ICSI 3 på IVF-kliniken, ET 27/5, TD 14/6
    Boe, 38 år, Stockolm, syskonförsök 1 (IVF3) CvL, ET 3/6, TD 18 juni
    mamman0301, 39 år Cura Malmö ET 6/6 TD 24 juni
    Thuleslapper, 38 år, IVF 3, USÖ/ Gripen ET 9/6 TD 24/6

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    Snösport, 42år, spontangravid just innan IVF6,Luleå gått i Falun BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2
    Lenafena, 41, Åmål, IVF1 Carlanderska 
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i augusti 
    Enya70, 40 år Uppsala

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?