• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Snösport skrev 2011-06-01 06:46:10 följande:
    Innan, hur är läget idag ?
    Sjuk, hosta och halsont. Kan inte sova så jag är uppe med tuppen! Jobbigt att ha luftrörskatarr och nu äta penicillin en vecka framåt! Måste hålla reda på 3 ggr Kåvepenin och 3 ggr progesteron om dan. Men jag tar medicinerna samtidigt Skrattande! Hoppas Li och Lo har implanterat nu!

Kram till dig och alla andra!
  • Inanna Li
    Fjällsippan skrev 2011-06-01 10:19:23 följande:
    Krya på dig, vännen! Du ska se att Li och Lo mår utmärkt i sina nya små nästen.
    Tack! Hoppas du följer i Snösports spår nu när du ska träffa Mirakel-doktorn i Sundsvall!
  • Inanna Li
    callimero skrev 2011-06-01 11:07:42 följande:
    Jannet - är också mycket nyfiken på detta med gammagloubulin! Var går du?

Krya på dig Inanna och lycka till alla med stundande ÄP och ägglossningssprutor.
    Tack Glad!
  • Inanna Li
    Boe skrev 2011-06-01 12:34:30 följande:
    Tillbaka från ÄP, 17 ägg fanns det & sambons simmare var mycket fler & bättre än sistGlad
    Han tyckte att det var mycket lättare att leverera på CvL än SH där de får sitta i en skrubb med brunt äckligt kakel (hans citat). Jag tyckte att det var lite väl många ägg men är på det hela väldigt nöjd!
    Jösses vad yr jag blev av morfinet, de snålade verkligen inte.  Lite jobbigt att ha dottern med som är extremt krävande och rastlös just nu men det gick väl bra det med.
    Snacka om skillnad om innan vi fick dottern när sambon var med och höll handen & man fick full support. Nu är det ju bara att gilla läget, resa sig & gå hem & supporta henne non stop. Finns ingen tid att ömka sig själv tyvärr trots magontGlad

ET 11.30 på fredag med största sannorlikhet.

Tack för all support, det värmer verkligen att någon tänkter på MIGHjärta
    Grattis till ett helt fantastiskt resultat!
  • Inanna Li
    Fjällsippan skrev 2011-06-01 15:16:15 följande:
    Den här meningen griper tag i mig totalt, för den där känslan och tanken bar jag på så evinnerligt länge. När plusset väl kommer är det helt galet, fantastiskt och oroligt. Jag tror och hoppas att du kommer att få uppleva det *bestämmer*.
    Jag håller med precis! Jag fick ju den känslan när jag testade plus i oktober förra året efter ett år med försök och det kändes helt overkligt! Hoppas få uppleva det igen ...
  • Inanna Li
    Fjällsippan skrev 2011-06-01 15:29:06 följande:
    Lova att berätta vad ni kommer fram till !
    Instämmer Kyss!
  • Inanna Li
    Mia69 skrev 2011-06-01 19:09:29 följande:
    2 mycket fina blastocyster i frysen blev det för mig. I höst vet jag om en av dessa blir min bebbe och jag har faktiskt en bra känsla av att det kan finnas ett litet guldägg i min eskimåsamling! (Har ju ytterligare en bra blastocyst i frysen som inte alls är en B-blastocyst enligt kliniken utan helt användbar och fin den också.)
    MEN, nu skall jag köra Snösport-metoden i sommar och det finns ju även någorlunda goda chanser att guldägget dyker upp redan före FET.Solig
    Grattis till fint resultat! Och lycka till med insättning av en fin blastocyst i augusti! Hoppas Snösport-metoden funkar i sommar! Kram Solig !
  • Inanna Li

Mia - Om jag inte minns fel har du 12 fina embryon i frysen nu! Många bebbar kan det bli Glad!

• Inanna Li

Enya - Lycka till med testandet! Tror inte det gör så mycket om du skulle hålla dig till bara ett glas vin även om du senare testar plus då embryot inte påverkas så här tidigt men gör som du känner bäst! Kram Solig!

• Inanna Li
    Mia69 skrev 2011-06-02 10:44:38 följande:
    Ett tag tänkte jag eventuellt köra en IVF till i augusti men nu tror jag att jag avstår detta. Förmodligen får jag så låg Puregondos (typ 150 och 125 E) så man undrar om det är värt 30000 för att få ut en blastis kanske...
    Jag tror jag nöjer mig med fortsatta hemmaförsök  toppat med min eskimåsamling och så hoppas jag att detta går vägen!
    Klokt beslut att inte göra ännu en IVF. Det räcker nog mer än väl med det fotbollslag ni redan har i frysen Flört! Det vore konstigt om inget av alla dessa vore guldägget! Bra att din kropp nu får vila ett tag så den är redo i augusti!
    Lycka till med hemmaförsöken nu Solig!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?