• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Vi 4: på torsdag menar jag - imorgon är det ju den "hormonfria dagen" för dig. Jag är trött och snurrig idag.

• Fjällsippan
    Maryhe skrev 2011-12-06 11:09:05 följande:
    Vi har 3 befruktade ägg idag och det blir ET imorgon klockan 14. Nervöst. 
    Om en timme ska jag hämta svaret på TSH jag tog tidigt i morse.
    Åh vad bra med 3 befruktade, håller tummarna stenhårt inför morgondagen!
  • Fjällsippan
    callimero skrev 2011-12-06 21:10:37 följande:
    Har lyckats uthärda ännu en dag på jobbet med påklistrad mask. Min närmsta kollega kom från barnmorskan imorse och det var en förmiddag full av bebisprat. Får stänga in mig på toaletten ibland för att orka med.
    Känner så med dig; och blir så ledsen när jag läser det här Gråter

Har du börjat fundera på nytt försök efter jul/till våren? Eller blir det svårt att kombinera nya jobbet och behandling? Stor kram!
  • Fjällsippan
    callimero skrev 2011-12-06 22:34:24 följande:
    Ja det är inte kul, och jag känner mig som en bitterkärring... blir nog lite lättare när kroppen blivit avgiftad från alla hormoner. Inte blir det mer uthärdligt av att kroppen är helt uppsvälld, ömma bröst och tjock av allt kortison och allt man pumpat i sig.

Vet inte hur eller när men jag vill gärna försöka igen med donator. Besvärligt med jobbet dock.
    Känner att min fråga om nytt försök kanske kom väl tidigt, men jag minns att du brukar funka som jag och planerar/agerar/tänker ganska omgående efter misslyckat försök. Hoppas att du "hittar" tid, pengar och allt därtill för ett nytt donatorsförsök snart. Kram igen.
  • Fjällsippan

Igår plockade jag fram boken "The Infertility Cure" och funderar på att lägga om min kost enligt den. Är det någon i tråden som har följt kostråden enligt TCM? Jag vet ju inte ännu om vi kommer göra några fler IVF'er; men det känns ändå som jag måste göra någon aktiv förändring nu när det förmodligen är hemmaförsök som gäller för oss framöver. Jag vet ingenting om kost; och har under hela mitt liv ätit det som faller mig in och det som jag är sugen på (ofta mycket socker och vitt mjöl). Så vi får se hur det går.

• Fjällsippan
    myran6801 skrev 2011-12-07 08:41:58 följande:
    Oj oj vad mycket känslor det svallar upp här. För min del är jag jätte tacksam för alla råd och kloka tips, så kära vänner här fortsätt dela ut dem!!! Kram kram
    Instämmer helt med myran. Den här tråden är den enda som jag hänger i nu för tiden på FL; och ni är guld värda för mig !

• Fjällsippan
    Sunseed skrev 2011-12-07 21:07:58 följande:
    Grattis Maryhe!

Redan nu är jag nyfiken på när man får testdag om man sätter in en eskimå (5-dagars) på fredag? Jag hoppas att någon klarar upptining...

Ni som är rutinerade. Tinar dom upp alla tre och hoppas på att någon klarar upptining eller tinar dom upp en och en så att det eventuellt blir någon kvar i frysen? 
    Antalet vid upptining beror på hur de små ligger nedfrysta; oftast fryser de ner 1 embryo i ett strå, men ibland väljer man att frysa ner 2 i ett strå. Men om dina ligger 1 och 1 så gissar jag på att de tar en i taget, så jag håller tummarna att den första klarar sig fint och att du får behålla 2 i frysen. Lycka till!
  • Fjällsippan
    Thuleslapper skrev 2011-12-07 22:33:27 följande:
    Ingen aning men håller tummarna....
    Har dock fått för mig att de tinar upp en eller 2 men inte fler.... men detta är vad jag tror...
    Ska själv iväg imorgon så det är nervöst som attan här, speciellt då vi endast fick 1 till frysen.

Usch usch
    Stort lycka till imorgon{#emotions_dlg.flower}!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?