• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Bellami, så hemskt tråkigt Gråter, beklagar verkligen att det blev minus. Varma kramar.

Skytten, som alla andra redan har sagt, ge inte upp hoppet än, RD9 är verkligen jättetidigt. Fick du förresten någon siffra på HCG av din läkare, var det blodprov du lämnade för att kolla det?Fortsätter att hoppas och håller tummarna här.

• turlid70

Enya, så skönt att du slutade blöda, låter verkligen mycket positivt. Hoppas så att du får ett efterlängtat plus den här gången, det är verkligen din tur nu.

Maryhe, lycka till på ET imorgon!

• turlid70
    Maryhe skrev 2011-09-07 09:47:23 följande:
    Nu har dom ringt. Av sju som såg toppenfina ut i måndags på dag tre börjar två gå mot att bli blastocyster och 5 börjar att kristallisera sig. Vi ska dit imorgon för blastocysttransfer. Om även dessa börjar att kristallisera sig så ringer de i morgonbitti för att avboka transfer tiden. Alltså ännu en dag med vånda. Vi mår ganska dåligt nu av nervositet båda två. Usch
    Men usch vilken vånda, förstår att ni mår dåligt, det känns lite för mycket. Varför vill de vänta så länge? Det är väldigt sällan man odlar 6 dagar i Sverige. Hoppas att de två fina flyttar in till dig imorgon, håller mina tummar och tår så hårt jag bara kan.
  • turlid70
    Enya70 skrev 2011-09-07 11:06:18 följande:
    Tack snälla du. Jätteskönt att blödningen stoppade. Nu är det några nervösa dagar kvar innan testdag... {#emotions_dlg.flower}
    Hur är det med ditt illamående?
    Har fortfarande inte fått något, men nu är väl tiden förbi för det. Illamående har man väl fram till v14 tror jag, men jag har ju aldrig haft det. Man kan tycka att det är skönt, men jag hade velat ha det som en liten bekräftelse att man är gravid, men icke, förutom utebliven mens nada och nu är det ju magen som har växt.

Du har TD imorgon ju, å så spännande, känner på mig att det kommer gå bra. Lycka till imorgon! Håller tummarna förstås.
  • turlid70
    kattenizze skrev 2011-09-07 12:26:48 följande:
    Turlid: Det är väl inte alla kliniker i sverige som långtidsodlar heller? Just för att embryona trots allt trivs bättre i livmodern? Jag har aldrig långtidsodlat själv, men min klinik gör det. Samtidigt verkar det ju smartare att särskilja ut de embryon som är bäst liksom....Vore intressant att veta hur ni andra ser på det här.
    Nej alla kliniker gör inte det. Dem som långtidsodlar gör det oftast i 5 dagar, 6 dagar är undantag då är det nära föreliggande till kläckning av ägget och man vill inte riskera. Men det kan tänkas att olika kliniker har bättre eller sämre teknik och därmed dessa variationer. Kliniker som inte odlar alls saknar oftast tekniken helt, men påstår att de har andra metoder för att bedöma embryons kvalite redan på dag 2. Jag får väl tro på det, för att det funkade för oss den här gånger, annars hade jag gnällt att CvL inte odlar alls Flört.
  • turlid70
    Maryhe skrev 2011-09-07 12:36:11 följande:
    De säger att embryona blir fem dygn i eftermiddag (gjorde ju ÄP på eftermiddagen) och vid en ev transfer kommer de att vara fem och ett halvt dygn. Innan fem dygn och full blastocyst "status" är de för känsliga för att flyttas. Jag är ju ny i detta race och får just nu bara lita på att de gör det rätta. Är jättekänslig nu. Blev påhoppad av en granne som påstod att våra hundar bajsat vid deras kolonilott vilket inte är sant, de bajsar långt innan vi ens kommer dit och vi är väl de enda som har påsar med oss och tar upp. Jag fick ett utbrott, fixar inte att ta några dumheter överhuvudtaget just nu. Men sen ä det ju så, har man valt att äga en amstaff så är man ju kriminell eller dum i huvudet i folks ögon.
    Aha, då blir det ET imorgon på fm. I sverige har vi alltid ÄP på morgonen och ET på em, då blir ju drygt 5,5 dagar också. Förra gånger hade jag en blastocyt som frystes in på dag 6 och då ville dem göra FET så tidigt som möjlig på dagen. Blastocyten som frystes in på dag 5 ville dem göra FET senare på eftermiddag.
  • turlid70
    kattenizze skrev 2011-09-07 12:58:05 följande:
    Turlid: Vad betyder kläckning av ägget? Det lät så kul, antar att äggskalet försvinner? Jag är dålig på biologin märker jag...
    Ja, precis, skalet spricker och cellerna åker ut och portionenrar sig, hälften blir moderkaka och hälften själva foster. Äggskalet kan släppa sen från livmoderväggen och då kommer det en liten blödning som kallas just nidblödning. Så har jag hört det är, men min bild är säkerligen inte alls komplett.
  • turlid70
    kattenizze skrev 2011-09-07 12:59:04 följande:
    Dessutom Turlid, du är så långt gången nu så nu ska du bara vara tacksam för att du slipper grav.symtom! Även om jag förstår dig.
    Ja, v19+5 idag, konstigt nog känner mig mindre och mindre gravid, kände tydliga rörelser förra vecka men nu inget på ett tag, magen känns ha krymt och jag tycket det är hemskt jobbigt. Vill göra ett nytt UL för att se att allt är i sin ordning, men får vänta ett par dagar till innan jag ringer till BM.

Fick kallelse till KS, det blir 17 januari. Funderar på att avboka det och få föda vaginalt, efter KS måste vi vänta ca 1 år för att bli gravida igen och den tiden har vi inte känner jag. Vi har ju 2 eskimåer i frysen och det våre dumt att donera bort dessa till forskning. Max 6 månader efter den här vill jag bli gravid igen.
  • turlid70
    Zinfandel skrev 2011-09-07 14:06:55 följande:
    Japp japp, nu är det dags igen!! Just varit på helkroppsmassage, städat bilen och storhandlat så man är förberedd Skrattande Jag var hos en ny massör och det var intressant. När jag läste The Infertility Cure första gången så visade det sig att mitt problem är Spleen/njurarna (ja, österländsk medicin pratar inte i immunologiska termer). När jag kom till min nya akupunktör i våras så sa hon direkt att att min kidney är lite låg och det har återkommit med jämna mellanrum sen. Nu idag hos den här nya massören så ville jag bara informera henne om en knäpp punkt jag har på ryggen där jag är jättekittlig så det blir obehagligt men jag vill säga till så hon inte tror att det gör jätteont. Hon bad att få känna ändå och döm om förvåning när hon sa att det är en kidneypunkterna... Sen tryckte hon på de andra också och jajamän, alla ömma...! Och ni som har problem med sköldkörteln känner ju till binjurarnas inverkar i det hela. Så nu får goggle jobba igen idag, haha!!

Maryhe: men vilken jobbig och nästan outhärdlig situation ni har hamnat i då Obestämd Hoppas du får tillbaks minst 1 imorrn då!! 
    Stor lycka till imorgon. Du har varit lite hemlig med den Flört, om inte Fjällsippan hade flyttat fram listan skulle vi nästan missa den Förvånad. Hur gammal är din eskimå som du får tillbaka imorgon?
  • turlid70
    Zinfandel skrev 2011-09-07 14:44:18 följande:
    Turild: Haha, vad konstigt, jag tycker att jag har tjatat ihjäl det och varit rätt för att jag har varit för ego med mitt fet- & medicintjat...... 2-days beautiful Piff & Puff Skrattande (på tal om det ni pratat om tidigare idag så långtidsodlar min klinik endast om man inte ser det bästa embryot efter 2 dgr, det är alltså inte att föredra hos dem...Knasigt, jag vet!)
    Jo jo, det ja, men inte minns jag att du tjatade om ÄL-stegringen innan FET tex. Visst skulle du göra det i september, men det är så mycket som händer, så är det lätt att man tappar ordningen på vems tur när. Håller tummarna för Piff & Puff, får du båda imorgon?
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?