• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Victoria, vi fick en gång två insatta, ett topp och ett bra. Chanserna var 22% resp 34% för graviditet med en eller två och 17% tvillingar, enligt läkaren på KS.

Nästa gång fick vi 3 topp ägg, men läkaren på Linne vägrade att sätta tillbaka två, då chansen för en graviditet var nästan lika stor med ett embryo som för tvillingsgraviditet med två. Chansen för graviditet över huvud taget ökade väldigt marginellt med såna topp embryon menade han och ville inte sätta in två, inga %satser dock. Men det gick att tjata på honom och han nästan gav med sig att sätta tillbaka två, men just då köpte vi hans argument och bestämde oss för ett. Jag saknade det andra direkt vi åkte från kliniken, men det kvittar nu, för att jag har ju en liten sprattel i magen.

Jag skulle välja två om det var det minsta tveksamma på embryons kvalité och jag tror att läkarna väljer det också för oss som är lite äldre. Lycka till imorgon!

• turlid70

Kram Zinfandel, så tråkigt och ledsamt. Hoppas du njuter av ett glas vin ikväll. Vet du, jag har hört att immunförsvaret ger med sig efter 40. Grattis i förskott, hoppas att du snart hittar en lösning att tygla ditt immunförsvar, jag tror det, du är nära nu.

• turlid70

Victoria, grattis till lyckad ET och dubbla ruvningen!

Spears roligt att höra från dig. Grattis till lilla kille i magen, det har jag med :))

Och tänker inte lämna tråden heller, det var inte jag som sa det, men jag är definitivt märkt av hela IVF karusellen och önskar så oerhört att ni alla ska lyckas snart och jag vill så gärna uppleva det med er.

• turlid70
    oceanney skrev 2011-09-24 21:01:23 följande:
    Jajamen! Så är det. Ingen tvekan om saken. Mark my words!  GravidPlusNalleSkål{#emotions_dlg.flower}
    Jag skriver på det med Solig
  • turlid70

Åh, Maryhe, så ledsen för er skull Gråter , det är så hemskt att få uppleva det, det är flera har som upplevt samma sak, man känner igen känslan och smärtan. Många kramar till dig.

Att du inte börjat blöda än är inte så bra, kroppen har inte fattat det än och blödningen kan komma om flera veckor. Antar att du inte vill gå så länge, försök boka gyntid snarast möjligt för att få hjälp med utdrivningen. Jag hade också fått en sådan smärta när jag fick MA och oömma bröst osv, började blöda först 4-5 veckor efter det, hemska veckor var det.

• turlid70

Det är mycket bra Maryhe att du blöder nu av sig själv, skönt att det kommit så tidigt. När något går snett så är detta bästa att kroppen tar hand om det själv. Din verkar fungera precis som den ska. Ta hand om dig och ta hand om varandra, hoppas mannen öppnar sig och ni bearbetar sorgen tillsammans. Många många varma kramar till er.

• turlid70

Tufft för er båda Maryhe, får själv tårar i ögonen när jag läser om er smärta och era reaktioner. Men ni har verkligen bra läge att lyckas igen och det blir snart, känner det på mig. Tråkigt nog att ni måste vänta så länge på nytt försök, vi brukar vänta en egen mens och starta om, men inget säger om det är bra eller inte. Misstänker att det är ingen ide att tjata på Italienska doktorer, men satsa på dina ägg i frysen istället om det går fortare.

• turlid70

Fjällsippan, mycket smart att lägga upp det för läkaren på det sättet om internationellt sammarbete. På det sättet kommet läkarna förstå att de inte kan dra oss vid näsan så lätt. Bra jobbat, kul!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?