• Snösport

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Sunseed: Efter att ha försökt dricka kaffe någongång då och då...säkert totalt 1 hel kopp under 15 år innan jag slutade försöka så blev doften för mycket...typ som kliiga strumpbyxor som man heller aldrig tar på sej mer Cool

Mia69: snart är det ju mitten av mars, tiden går ju snabbt så länge man inte ruvar..min dag idag känns redan som en hel vecka Flört

• Snösport

Hönan: man brukar ta halva dosen spray när man sprutar och då mår du säkert lite bättre också.

INTE GRAVID!!!! Tack för alla lyckönskningar för att det ska gå bra, vet inte hur vi ska gå vidare...är inte ledsen heller ..än, jag känner mej helt tomRynkar på näsan
    Vaknade 04.45 testade och kunde inte somna om....ska nu äta frukost och kanske gå till jobbet idag så jag får lite luft i lungorna. Vet inte om jag har tro till en ruvning till heller.
    <Testet visade supermegasvagt gravid efter 4 minuter...ska läsas efter 3...efter 7 minuter var det helvitt så jag antar att det var strecket som kan bli där som syntes svagt i bakgrunden innan det stabiliserade sej...ska givetvis dubbelkolla imorgon men vi sa att det såg väldigt icke gravid ut tyvärr. Och som sagt jag känner inget,
    Torr i munnen, lite varm med värmeutslag på kvällen och lätt svullna bröst och tröttare än vanligt är typiskt för progesteronet tyvärr har jag nu insett 6 ggr då jag även tog det i naturlig cykel en gång.  varför hålla på?  
    Kram på er!

• Snösport

Tack alla!
    Innan68: nä jag började lipa just när jag skulle gå till jobbet så beslutade att stanna hemma och har inte gråtit sedan dess....lite känslig nu, kollegor och chefen förstår skrev de tillbaka i sms så jag fäller en tår här och var och har fixat och planterat med inneväxterna och gett näring...hade det inte varit att räkningen på 18 200:- skrattar oss i ansiktet nu och ska betalas hade jag unnat mej en lyxansiktsbehandling Kyss men nu är det lite tufft i ett par månader.
    That´s life!
    Kanske gör en IVF till? kanske inte gör ÄD? ...vi får se...vi har inte pengarna och i diskussioner vill vi inte stå där med lån om det inte lyckas så är det bara. Men vi får se, vi tar upp det om ett tag...ska köpa en lott...inte så stor chans där heller då jag redan har tur i kärlek!
    Kanske dags att gå vidare i livet? Mirakel kan ju hända så varför inte chansa på det istället och ha kul hela vägen istället och ha en kropp som vill göra alla steg i livet och inte bara behandlas med en massa mediciner. Får se!!

• Snösport

VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Turlid, 40 år, IVF1/FET3 v.?? på HS, bor i Norrtälje
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 i mars
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 2 i mars
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 5 på CvL, bor i Stockholm, FET i mars? 

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Hönan 38 år, IVF1, vecka 11

***SPRUTAR***

***ET***

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala

***RUVARE OCH TESTDAG***
    No Ka Oi, 38 år Göteborg, IVF 2 (syskon) - ET  6/2, ruvar på blastis, TD 17/2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, IVF 2 syskon), FET 29/2, två blasisar, TD 14/2
    Thuleslapper 38år, IVF2, Kristinehamn, ÄP 7/2, ET 9/2, TD 26/2, går på Gripen/ USÖ

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    Mamma gås: 38 år. IVF 3.  BF 26/10.  Bor i Örebro, gör IVF på CvL

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Snösport, 42år, bor Luleå går i Falun =hemmaförsök!

• Snösport

Fjällsippör a: sköterskan sa att visar testet så så är det negativt för hade det varit positivt så hade strecket legat kvar oavsett hur svagt det var sa hon... men ska testa iaf men gör det på torsdag för att vara riktigt säker åt ena eller andra hållet.

kram på er= sol ute...regn i sinnet så jag måste ju ta mej ut nu!!

• Snösport

Zinfandeln:  Bra sammanställning= I like!
    Själv funderade jag endel igår och vi har ännu inte bestämt oss om vi ska gå vidare med IVF mer men att jag ska besöka den där experten i Sundsvall iaf som också nämns. 
    Så jag bokade tid i morse ....hon har lite väntetid men efter en massa frågor sa hon att eftersom min ålder är som den är så ville hon träffa mej tidigare än hon egentligen kunde och tryckte in mej i slutet på månaden utan att jag tryckte på...bara hoppas jag inte har mens då för det skulle man ju inte ha och det är på gränsen nu när jag inte vet hur den kommer igång mm.

Vi har kontor i Sundsvall också så jag kan ju jobba halva dagen där och träffa de andra jag sammarbetar med innan jag kör mina  53 mil hem igen Vandrarhem i stan = 220kr/ natt . Glömde fråga vad besöket kostar men nu vill jag detta så då gör jag detta!!

• Snösport

Zinfandeln:   Nä det är ju så att läkarna tar för givet att man vet en massa men ändå inte är intresserad på djupet på ngt sätt. Jag har inget ont att säga om Falun men min första gynläkare är jag fortfarande skeptisk mot om hon undersökt mej tillräckligt så därför också så känns det bra att få en undersökning från någon som inte bara kan titta i papprena från första undersökningen som min nuvarande gör fast jag tycker hon är bra men undersökte de allt, luktar jag inte konstigt där nere, är det verkligen fina äggledare och livmoder när 9 ägg inte velat ens fästa där...fina ägg dessutom sägs det.   Nä det är värt att vara lite kritisk och nyfiken ibland, om inte annat för att stilla sin egen "oro" och nyfikenhet och för många frågor.

Håller med...till sundsvall  är det långt...men det är inte så mycket längre än det jag åkt för varje IVF...det är väl ca 90 mil eller ngt för er  Boka in en fredag till sommaren och åk upp och sedan ta en tält semester+ golf eller ngt och åk ner tillbaka på 2 1/2 dgr...så brukar sambon och jag förgylla vardagen då och då= härligt(har man bil med kan man ju ta uppblåsbar madrass dessutom).,..var ju 140 mil söderut i småland i julhelgen med stopp i Sthlm på vägen upp och ner hos vänner och på hotell och nyårsmiddag och Skansen Mysigt värre fast det var många mil i bil så känns det inte så om man tar lite stopp här och var. ....ok..vi stannade bara och sov i Sthlm så det var långt men vi hade kul!!

• Snösport

Zinfandeln: Håller med dej, har i allmärnhet en "allt löser sej på något sätt attityd" men 42,5 år och inga barn eller ens pluss= nä allt kasnke inte löser sej alls så självklart undersöker man själv lite innan man kan acceptera fakta....
    Vet inte hur lång väntetid dr i Sundsvall har men jag vet att hon var jäkla så vänlig mot mej och sa att hon tyvärr ska ha semester men sedan vill hon träffa mej för med min ålder kan man ju inte vänta för länge..."så jag klämmer in dej här...ok inte då då blir det en helt annan dag här då" lika bra jag tar den tiden tänkte jag   Ska dit i v 13 och tror faktiskt hon har mycket längre väntetid men att jag fick fika kvarten

• Snösport

Zinfandeln: läst om några som varit där och flera månader senare blivit gravida via IVF och nu snackar skit om henne så visst hon kasnke inte kan göra under men det känns ändå bra tycker jag...och det är ju lika viktigt som en bra behandling att det känns bra för kropp och knopp.  Hoppas på det.
    Hon sa, ok att göra IVF men gör den inte innan du varit här.

Men vi ska få lite mer info från Falun först innan vi bestämmer oss om ett sista försök eller inte....och hur ska jag må bra utan allergireaktioner i så fall?

• Snösport

Fjällsippan: jag gick ju "må bra kur" innan vårt sista IVF och om inte annat så lär du ju komma tillbaka till dej och må toppen= mycket värt!!    Jag är inte alls sliten i kroppen denna gången om jag jämför...andra frågor som cirkulerar i huvudet mm.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?