• Snösport

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fjällsippan : härligt att det blivit fler och börjar bli bra strl på dem iaf. 
     Jag var också på VUL i fm (sprutdag 8 idag ) men får inte svar på blodprovet förrän imorgon em då jag skickat iväg det till Falun idag med express
    Hade faktiskt ganska lika strl på höger och vänster sidan...brukar alltid ha en eller två som är mycket större eller mycket mindre än de andra. 12-15 mm  6 st =3 på var sida.  

Ska du ha ÄP i nästa vecka då eller denna? Jag är lite nyfiken på när ÄP planeras in för om det t o m kan bli denna veckan...bra att veta om man som vi måste åka långt och vara lediga? 
     Jag sänkte min dos igår  450 6 dgr och 300 resten sa de redan från början till mej. 
    Har kännt väldigt lite mot vad jag brukar känna...ömma så jag trodde inte jag skulle ha en enda blåsa faktiskt...skönt att det var några där 

Zinfandel: hoppas lite till, som Fjällsippa säger , ett pluss är ett pluss!! Till motsats bevisas.

Hej hopp!

• Snösport

Fjällsippa:  härligt, jag ska nog också plockas på fredag trodde han, avvaktar nytt VUL på onsdag då jag ev kommer att ta alla sprutor på kvällen ..hi,hi,hi...kasnke ska blanda ihop dem då så man inte blir som en nåldyna   Nä cetrotide på fm helst och sedan Fostimon och äggmognad på kvällen eventuellt...får se hur det blir efter VUL kollen igen.

Nä, läkaren ringde mej då jag som sagt reagerat på Cetrotide igår så min gyn hade kopmmenterat det i faxet till kliniken och Staffan sa att jag skulle vara uppmärksam  om den reaktionen blir större ikväll, andningssvårigheter mm...nä bara utslag tyckte jag eller var det därför jag somnade så snabbt igår kväll...ok,min humor fattade han inte där, kasnke inget att skämta om . Tungan ute   hi,hi,hooo!  Blir lite skämtsam när jag blir nervösTyst

Fjällsippa..var höll du hus nu? Umeå, Falun? Eller var är fjällsippor någonstans om inte här uppåt?

• Snösport

Zinfandel: Läste nu...fasen vad trist men jag är som du ...osäkerheten är ju den svåraste platsen så nu vet du tyvärr svaret.
    Inboxat dej så vi kan hålla kontakt hur du vill, I´m here! 

Går du till medium...spännande...vad säger de ? framtiden? ser vad du varit med om?  Coolt!  Själv är jag en riktig sökare som gillar annorluna saker.
    Är på bra humör idag och var på (gratis)massage och fick en sådan kick...har gått när jag varit lite nere och blir då mer nere men faktiskt så kan det vara skönt att hjälpa det jobbiga som man ändå håller inne med ut...en rensning i hela kroppen inte bara hjärnan. 
    Nä gråt lite så får du hoppas lite senare om bara någon månad. Kram

• Snösport

Någon som mått dåligt av Cetrotide? 
    Jag fick utslag i förrgår och igår och spydde innen sprutan igår efter att ha mått lite sådär av lite bukspänningar....känslig som få när det gäller magen. Någon som haft så?

Jag är ju van att spy hit och dit vid IVF för jag haft så stopp i magen ...nu är det inte alls stopp = ja, ja,,,får se vad Staffan säger när han ringer tillbaka. Hoppas jag inte behöver avbryta behandlingen eller så

• Snösport

Fjällsippa, NoKaOi:  jo jag ska byta medicin eftersom min allergiska reaktion troligtvis eskallerat får första till andra kvällen. Är ju lite snurrig och spänd i magen fortfarande så jag ska hem och vila resten av dagen tykcte de.  Det är lite större klåda märken än de vill ha sa Staffan.   Jag gillar dem bägge och har ju träffat dem och pratat i telefonmöten endel nu.
    Så det blir nog bra...bara hoppas inte denna kvällen blir som igår...risken finns sa de....hua.   Nu börjar magen låta som jag svalt en stor katt som vill ut...är jag hungrig fast jag inte känner av det alls?   God Natt på er

Nä man vill ju inte att äggen ska smita undan när du har odlat fram dem så fint!   Jag ska på VUL imorgon igen och kolla hur det ligger till.

Sushikatten: Fasen också!!!!

• Snösport

Eviglängtan : nä här lever vi på hoppet och procenten vet vi ju så den behöver inte tjatas med...hoppet !!!

Mamma Gås: min akupunktör som jag var hos kl 13 satte lite nålar som skulle slå isär reaktionen och jag mådde inte lika illa efter det och har lite kramp men inget som jag spyr av just nu så det går nog tillbaka helt nu då...tror jag.  Hört att man ska drick endel om man håller på att bli överstimulerad så grö det, många saker kan man ju hjälpa genom att rensa med vätska...hoppas det går över på dej.

• Snösport

Na Ka Oi:
    Klia pga progesteron...så var det första gången för mej..tips: ta en liten dagbinda på dej och byt den 1-3 ggr/dag.
    Tar du och droppar eller sköljer snabbt progtabletten på den trubbiga sidan så den blir blöt där och sedan för in den med den trubbiga sidan först? 
    Lägg dej sedan åter igen en 15-30 minuter  då löser den upp sej väldigt bra och springer du inte eller gör situps så funkar den utan att bli för kladdigt och ej heller klådan...kasnke för sent när klådan redan kommit men bättre sent än aldrig.   
    Många som inte tänkt på att det är den trubbiga sidan som ska in....så är det ju på stolpiller också som ser likadana ut. 

Mamma Gås: Idag har jag bara lätt huvudvärk så jag skulle kunna sova lite till men mår bra, solglasögon på...ooops..glömt bort ska ju vara hos gyn för VUL vid 11...bye bye 

• Snösport

Skytten: Fjällsippan och alla andra har sagt det mesta. Jag är en av dem som mått dåligt och får nu 5:e försöket köra korta metoden..fick en hämmande stolpiller så jag inte skulle må så dåligt av morfinet på 4:e och ska begära det denna gången också.
    Som Zinfandeln säger...vänta inte för det kasnke inte funkar första gången och kan ni köpa 3 pack billigare så gör det   
    Jag vet dock folk på ca 41 som blivit gravida och fött barn via ivf också så det kan ju som i nina68 fall funka bra även som äldre.

Jag har haft en kommunication med läkarna så säg det tydligt från början att du inte tål på riktigt så anpassar de ju behandlingen efter dej ...sedan mår man kanske inte tipptopp alltid. Korta metoden nu och jag mår ganska bra...magen funkar som brukar vara stopp så det kan ju bli bra kasnke.

Eviglängtan: realistisk är väl att vara glad här och nu? Realistisk är väl att tänka att det kan hända eller inte? Kör på den hoppfulla realisten tycker jag så genomsyras du kasnke av livsglädjen in i själen och inte bara på ytan.

• Snösport

Eviglängtan:
    Den där sidan om hur man ska stötta varandra till att komma igen mentalt verkar ha blivit så negativ och inte så stöttande utan mer gnällig mm så därför tror jag att många av oss som inte är det drar vår positivitet till sin spets just nu i t ex denna tråden istället. 
    Vi är ju många här på gränsen till att aldrig få "egna" barn så du är inte ensam.

• Snösport

Nu har jag tagit Fostimon och Orgalutran(eller vad den heter) för klockan 20.00 blir det äggmognads sprutan så jag ska på ÄP på fredag....får man allt nu för de vill inte jobba för mycket på lördag? Bara mina blåsor blir lite större på ena sidan så är allt lugnt. 

Vandrarhemmet jag brukar bo på är fullbelagt så det blir boende hos vänner på annan ort sedan hotell i Falun under lördag söndag. Om allt går bra blir det ET på måndag och jag gör det själv så killen som inte har någon semester kvar får hem å jobba söndags em....jag har ju en vecka extra så jag ska ta några dgr efter också fast jag kanske mår mycket bättre denna gången men det känns bra att ta det lugnt och inte jobbstressa.  

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?