• Snösport

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Sushikatten: det är inte långt till mars. jag ska testa 1 mars , skulle det lyckas nu så hur mycket vi än hoppas så kommer jag få en chock inser jag för nu hoppas man verkligen bara och inget är ju helt självklart= spännande, hoppas på chock

• Snösport

pp08: hoppas förkylningen försvinner så du kan andas ut lite mer.

Turild: nä jag vet inte än om mina 2 som odlas vidare klarat sej...det vet jag väl imorgon senast...hoppas där med, men eftersom vi tror det ska fastna ngt nu så kanske jag ändå inte behöver dem...hoppas på det. Min ålder gör ju att nu efter 3 års försök eftersom jag träffade min kille sent så  får vi ett barn är vi mycket nöjda att ha fått vår familj...hoppas det blir så...tror det till motsats bevisats Skrattande ok, född flexibel optimist!

• Snösport
    Sunseed skrev 2011-02-16 11:15:53 följande:
    Det verkar vara många fler än man tror. Jag håller mig mest här inne för jag har sett att man kan få mycket skit för sin ålder kontra barn ute i andra trådar, och det är ju liksom inte det man behöver höra i en sådan här situation.

Själv är jag oerhört glad och tacksam över att jag inte fick barn med någon av dom där killarna jag hade i yngre dagar. Jag hade inte träffat "denna där" ur familjesynpunkt.
    Jag är oerhört glad och tacksam över att jag äntligen har träffat en person som - oavsett om det skulle hålla mellan oss eller inte - skulle vara världens bästa pappa i alla lägen och jag är oerhört övertygad om att jag hellre skulle haft mig som mamma nu än när jag var 25. Men jag har inga fördomar om unga mammor, jag har väninnor i åldrar från 23 och uppåt 50 och alla dom pärlorna skulle vara eller är jättefina mammor. Folk får göra precis som dom vill om jag får göra som jag vill. Skrattande

Klocka saker du säger!
    Jag träffade min kille för 4,5 år sedan men vi satsade seriöst för barn sedan 3 år...flyttade ju aslångt fixade trivsamt jobb mm som man givetvis inte skulle gjort först inser man ju nu men sett folk sitta så trist i skiten när de inte tänkt något och får leva på samhälletsbidrag i många många år innan livet reder ut sej så jag är lite försiktig på det planet.  Men oavsett så har jag mannen i mitt liv och håller med dej sunseed, de andra ville jag inte ha barn med heller när man tänkter efter. 
    40 år var superhärligt och roligt att fylla om man inte är nojig om det förståss...Men då måste man köpa alla IVFer själv ochinte får köpa 3-pack heller,,,blev man rik när man fyllde 40 , jag fick ingen check på .
  • Snösport

Sunseed: Jag har varit förkyld varje gång men inte denna...aldrig fått pluss:

Däremot har jag en mage som alltid lagt av helt vid progesteron och IVF sa att det kan göra känsliga magar väldigt hård. jag tar pulver som jag fått av läkare men som är receptfritt "Moxalole" finns ett annat motsvarande  också då olika apotek har dessa två olika. Jag tar det nu 2 ggr/ dag och är fortfarande trög i magen...tar jag inte dem blir jag illamående , snurrig och väldig värk i livmodern känns det som = tjocktarmen och sedan kan det ju bli spyor mm för min del. 
    Vid mycket trög mage så hjälper gång men inte alltid tyvärr det vill till en 60 minuters joggingrunda med höga knän för att få pli på den och det vill man ju inte direkt göra i ruvartider, mycket vätska och helst om du tar pulver måste det fortsätta drickas.
    Jag tar dem i regel före frukost eller nu idag glömde jag det så 30 min före lunch  eller innan jag ska sova och två glas vatten efter det. Jag blandar det i ett halvt glas vatten då det inte är supersmaskigt men godare om det blandas med varmt vatten
    Jag har psyallium eller vad det heler och linfrö ..man kan blöt lägga ps... dagen innan frukost och sedan köra ner dem i smoothien eller gröten och dricka mycket så flyter  det på bättre och linfrön men de förtjockar även smoothies så en gång fick jag äta den med sked...tog lite för mycket.   Mycket vatten till allt precis som när man börjar äta fibrer= stopp om man inte har vätska till.

Hoppas du kryar på dej lite och att magen blir ok på egen hand eller med lite hjälp.

• Snösport

sunseed: aha...spännande...en polare till mej var så in i dålig i magen sedan fick hon inte sin mens och var då gravid med sitt första barn
    Alla sa till henne att dålig i magen är ett dåligt tecken för missbildning mm men hon var jättekass i magen i flera månder men hennes lilla tjej var bra på alla prover och VUL från början till slut så om ngn säger ngt så har det ingen betydelse sa läkarna till henne. Bara så du vet om det nu är så! Hoppas

Jag fick just höra att de som vi hoppades skulle till frysen inte klarat sej. Men frågade igen om kvaliteten för jag läste ju över axeln förut...hi,hi,.,,och kvalitet 8 och 7 var ju antal celler hi,hi,hi och de jag fick i mej var av bästa sort bägge två och det något finare gjorde de Assissted hatching på de 7 celliga som inte klarade sej till frysen .
    Helt ok för jag vill ju ändå vara med barn nu så jag slipper dit igen!

Frågade för jag denna gången inte alls har biverkningar förutom magen...finns ingen mall sa hon = känns bra, jag fortsätter att må bra och hoppas då...bara magmedicnen då jö

• Snösport

Fjällsippan:
    Nä som sagt jag deppar inte alls för nu är ju siktet iställt på en mage och bebis...får väl tänka över sedan om det inte blir så.  Optimist till motsats bevisas!
    Jag var som sagt oerhört nöjd att jag hade ägg över at odla vidare ...har ju inte varit så gott om dem liksom. nu 5:e IVFen så är det alltså totalt 5:e ruvningen och de 8:e och 9:e embryona jag ruvar på så jag har alltid innan fått alla dugliga jag haft att ruva på. 

Sunseed<_ AHA = assissted Hatching är när de misstänker att skalet på embryot kan vara för hårt så de slutar utvecka sej pga att skalet aldrig går sönder. Kan ju vara hårdare på "äldre" kvinnor (talking to me?) så jag har fått det på alla utom vid första gånge...denna gången var det ju en som fick och en inte eftersom inga verkar ha fäst så testas allt = spännande!  

• Snösport

Snösport...fortsatt förklaring på min ovanstående som gick i tryck innan jag visste det   AHA: jo de skrapar lite på skalet så det lättare ska spricka om cellerna vill vidareutvecklas. De har enligt forskning inet på om det hjälper eller ej än fattade jag det som men hoppas

• Snösport

Sunseed: nä det kan man inte men det skulle ju vara underbart om det blev en bebis och den kom ut med ett plakat att "det var jag som ni skrapade lite på som 8-cellig "

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?