IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Och nej, han diskuterade inte stimuleringen över huvudtaget. Det kanske t.ex inte borde vara samma dos i den korta stimuleringen. Inga förklaringar som sagt.
Och nej, han diskuterade inte stimuleringen över huvudtaget. Det kanske t.ex inte borde vara samma dos i den korta stimuleringen. Inga förklaringar som sagt.
Vilka stolpskott det finns!! Läser det ni varit med om.
Jag träffade också på en psykolog hemma i trädgården efter Tusse dött (vi bodde då i flerfamiljshus och hon var och hälsade på en granne). Hon hade fått veta av grannen att vår son just dött och hon kommer ut och slår sig ned intill mig och säger:
- Det blir inte alltid som man tänkt sig.
I och för sig, kanske det inte låter så hemskt så här efteråt men det var sättet hon sa det på och sen, att hon inte sa något mer. Hon beklagade inte det hela och frågade inte om det var okej att slå sig ned. I det fallet så hade det gått mycket bättre med lite ögonkontakt och kroppsspråk istället för krystade ord. Men att bemöta människor är sorg har jag förstått. Det är ju känt sen länge.
Viktoria... jösses. Jag känner igen mig i dina funderingar om hur länge osv... Vi vill ju så gärna att det ska bli så optimalt som det kan bli, eller hur?
Tog till mig det du skrev Maryhe om skillnaden på menopour och Gonal-f... tänk att det inte går att finna info om det någonstans. Vad bra att du skrev det! Nu kan jag fråga min läkare om det.
Jag har tagit LH prover under hösten och då verkar de ha legat normalt. Men jag ska ta upp det igen, för det kan ju vara så att jag har lite lågt LH. Skulle vara intressant om de går med på att jag tar ett sånt prov i alla fall. Ska man då göra det första sprutdagen?
Jag blev väldigt ledsen av hennes kommentar. Särskilt med tanke på att Tusse hade kunnat vara vid liv idag om det inte hade varit för dåliga rutiner i sjukvården. Vad visste hon? Hon hade fått ett barn själv för inte så länge sen. Nåja, jag brukar skoja rått om henne att hon sitter som psykolog och tar emot människor som varit utsatta för det ena och andra och jag hör henne säga: det blir inte alltid som man tänkt sig. Då tänkte jag att jag skulle råka tappa ut en tung kruka genom fönstret precis när hennes barn låg i vagnen nedanför och sen utbrista: Ojsan, det blir inte alltid som man tänkt sig!
Zin. Det verkar intressant med moducare! Läste lite om det. Min kinesiolog skulle säkert ha ett bra svar på dina frågor. Du kanske skulle skriva till Sanna Ehdin, känd immuniolog.
Fjällis, jag har också skrivit till kliniken. Ni skulle se!!jag skickade med en bild på Tusse med så att läkaren ska få lite kontakt med verkligheten. Jag har börjat med Primolut nor och nästa vecka ska jag prata med läkaren som skrev in mig. Jag tänker att jag ska börja med gonal f när mensen dyker upp. Men ska kolla med läkaren nästa vecka om detaljerna. Jag har fått så mycket hjälp av er och dig för att kunna släppa det som hände igår!! Tack!!