• Vi 5

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

vrålapan, jättegrattis till er! Så himla roligt att du också testat positivt idag och fått den finaste julklappen man kan tänka sig! Massor av jätteglada hälsningar till er!

• Vi 5

Zin, åh vad härligt med en sådan läkare! Håll hårt i honom. Lycka till med ditt Atenbesök!!!

Bengalen, hej min kära vän, Hjärtaså roligt att se dig här min gamla temparkompis, även om man ju förstås önskar att ingen skulle behöva gå denna långa väg. Jag hoppas du ska trivas i tråden och få dela mkt värdefull information med oss.

Maraki, hoppas på ett fint nyårsfirande i Aten för dig!

Thuleslapper, varm kram till dig!

MissBoring, kramar till dig med, så jobbigt med din mammas stroke! Och så det misslyckade ivf försöket samtidigt också, förstår att det blev för mycket! Har inte hört något om gurkört tyvärr.

Maryhe, usch vilken otäck erfarenhet med örat på VC. Skönt med nytt mkt bättre besök. Hoppas du får en ordentlig utredning av dina magbesvär. Jag har tidigare haft stora problem med min mage med och hade ofta långvarig förstoppning, diagnos IBS, reflux och magkatarr. Men jag lade för ca 10-12 år sedan om min kost mkt och är mkt bättre i magen. Även jag har en histora av ätstörningar (mellan jag var 12-20år). Jag har bla tagit bort mjölk helt och äter varje morgon en havregrynsgröt med hela linfrön, fiberberikade gryn osv. Håller jag mig till det funkar min mage helt ok, och tar jag bort vit kolhydrater kan jag tom slippa mediciner mot min magkatarr i perioder.Nu verkar ju dina symptom vara mkt svårare än mina och säkert mer "medicinska", så jag ville mest ge lite hopp om att det kan ändra sig till det bättre!

Linköping, så roligt att höra! Nu håller jag mina tummar stenhårt för dig!!!

• Vi 5

Annef, jag läste tillbaka i dina inlägg och jag funderar på det du skrev om ägget på 24 mm, och att du sedan fick en liten blödning, det skulle ju kunna vara så att ni ändå prickade in äl även om du inte fick utslag på testerna. Och i så fall kan blödningen ha varit om det fäste. Har du kollat med grav test? Tänker också på dina symptom, som ju säkert kan komma av sprejen men ändå...

sushi, mina varmaste kramar till dig! Så tungt med alla mf! Och visst är det lite ensamt och tungt när mannen kan "skaka" av sig mkt lättare än man själv. Har du någon du kan få stöd av? Någon god vän eller så...

Fjällsippan, en varm kram till dig som alltid är så peppande och omtänksam för alla andra! Jag hoppas du har fin omgivning som förstår vilken fantastisk person du är!

Söte hur går det? Hur mår du?

Inanna, hur har du det?

Jag tycker att tiden sniglar sig fram, är i v 5+1 (om man räknar från äl). Tänker på mf mest hela dagarna fast jag försöker ta en dag i taget. Tog ett nytt gravtest som visade ett väldigt blått streck så det verkar iaf vara så att hormonerna ökar och min temp håller sig också hög. Mkt mer kan man ju inte göra nuHar symptom som kommer och går, har def för mig att jag hade mer symptom de andra graviditeterna, men det kan ju vara olika. Fick tid för vul 18 jan, så om jag inte får någon blödning innan dess så är det nästa hållpunkt att sikta på.

• Vi 5

Flyttar fram listan och ändrar lite.

*VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst 
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm. Väntar på att göra syskonförsök nr 3. 
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 3 ET & 2 FET 
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall )
    Celin, 39, Stockholm, IVF2 (syskon) väntar på FET 
    AnnaLinn -72, Halland, 3 IVF:er. 
    Victoria71, Göteborg, IVF-centrum, väntar på IVF-försök nr 2 nov.-dec. kanske. 
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3. 
    Finfina, 43 år, IVF 3, CFC
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, FET - Biokemisk grav. Bor i Örebro, gjort IVF på CvL. Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL,  IVF nr 5 korta behandlingen på CFC, DK - avbröt då det bara var 1 follikel och gjirde insemination 21/10 
    Skytten, 40, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET 28/11, mens på RD 11. 
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI 30/11 mens RD 9
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro väntar på ICSI2  Centro Promea Turin, Italien
    Sunseed. 40 år, IVF 1(misslyckades), FET 1, testdag 21/12 minus. Väntar på FET 2.

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Hoppas på hemmamirakel! 
    Linköping68, 43 år, Linköping: Hemmaförsök, ev en IVF till om någon klinik säger ja..... 

***FET*** 

pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU,  nytt FET v 50
    Oceanney, 42 år,Frankrike, syskonförsök, stimulerad FET2 20/12

***SPRAYAR***

Anne f 41, Trönö, första spraydag 23 dec, IVF försök nr 1.
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro 
    pp08, 41år, Stockholm, IVF7 (syskon) spraystart 24 okt

***SPRUTAR*** 
    Sushi. 42år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon. 

***JAPANSKA METODEN***

***ÄP/ET*** 
    SyskonETT, 40 år, Sthlm, syskonförsök IVF nr 1, sprutstart 26/10 (långa metiden), ÄP 10/11.

***RUVARE OCH TESTDAG*** 
    bellami01, 38år, Försök #4, FET 25/8, TD 5/9 
    Boombabymamman, 39 år, Malmö, syskonförsök 1 med ICSI på Cura i Malmö, TD 7/11.
    Mia, 42 år, Göteborg, (2 IVF, FET x 2) nu FET 3, TD 14/12 
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 5 MA, FET 5/12 TD 23/12
    Thuleslapper, 38 år, Värmland (men går på USÖ),  FET 8/12, TD 24/12
    Oceanney, 42 år, Frankrike, syskonförsök, stimulerad ICSI/FET 20/12, TD 2/1

***GRAVIDA*** 
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg 
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12 
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1 
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar 
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1 
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. 
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan 
    Lumix, 40 år, BF mars 2012 
    Märtaros, 40 år, hemmaförsök, BF 25 april 2012 
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012
    Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET 18/11, Plus 27/11 TD 6/12
    Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Göteborg, (3 ICSI + 3 FET och 2 MA) . ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12, BF 5/8-2012
    Vi 4, 40 år, Carlanderska Gbg, IVF nr 1 (syskonförsök), ET 10/12, TD 24/12. BF 28/8 2012

***FÖDDA*** 
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42)
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS

• Vi 5

Inanna, det låter ju hoppfullt att du har så tydliga graviditetssymptom (men det kanske du hade vid dina tidigare mf också?). Men jag förstår att det spelar in att det känns som sista chansen att få barn. Jag hoppas att det är så att de bruna flytningarna bara beror på känsliga slemhinnor! Det finns ju inte mycket man kan göra, bara vänta, så det gäller att hålla ut till nästa ul om 10 dagar. kram!

Anne, hoppas det inte är någon cysta, jag har för mig att de sa till mig att man kunde få det om man började spreja vid "fel" tidpunkt i cykeln, men då skulle det bara ta lite längre tid, vad hon nu enade med det. Någon annan här kan säkert reda ut det. Ja, det är vårt första ivf, och jag hoppas verkligen att det ska vara det sista med.

• Vi 5

Oceanny, nej så tråkigt   Varm kram! Det verkar ju inget vidare om de räknar det från mensens första dag, om man då går över tiden blir man ju igångsatt "för tidigt" tex. Fast de korrigerar väl vid ul sedan, så då borde det väl bli mer "rätt".

Maryhe, så jobbigt och läskigt med aortan! Förstår att du känner dig nedstämd!

Bengalen, ja jag har räknat som du gorde, och när jag ringde mvc i dag för att försöka få dem bm jag vill ha (det är ju först i feb, om allt går bra, men hon är jättepopulär och har få tider) så angav jag bara äl dag och hon räknade iaf då på det för att boka in tider.

Inanna, det låter verkligen bra! Förök hålla fast vid det när du tvivlar. För mig är det just de "svagare" symptomen som oroar mig mest, mår inte alls så illa som jag minns att jag gjorde de andra graviditeterna. Puh, bara att försöka hålla ut,

• Vi 5

oceanny, ja precis, jag gjorde långa metoden, så iså fall är mensens första dag 12 november, så det blir ju tokigt att räkna från. ÄP var den 8/12 och ET 10/12, räknar jag ÄP som ÄL så är jag i dag i v 5+1. Eg. befruktas det väl inte förrän efter ca ett dygn, så i så fall kanske man kan räkna 9/12 för att vara krånglig Om jag nu kommer så långt att jag får träffa min bm så är hon en sådan som sätter sig in i det hon inte har koll på, hon är kanonbra!

• Vi 5

MissBoring, tack, hoppas ni får bra bemötande och en utredning, det tycker jag verkligen vore berättigat!  

urk, jag verkar ha fått svampinfektion, och nu precis en lite lite blodblandad flytning. Jag som redan oroar mig så mkt Det kan ju förstås bero på svampen, men jag hade jättebesvärlig svamp när jag väntade sonen (har aldrig haft det annars) och hade då aldrig någon sådan flytning vad jag minns. Men det är som sagt bara att försöka hålla oron stången och väääänta och se.

• Vi 5

Annef, tack snälla för tips och bra information! Jag ska kolla upp det, funderar på om den finns receptfritt...Vi åker förbi apoteket nu innan vi åker bort över helgen.

Önskar er alla ett gott nytt år! Skål Förhoppningsvis med massor av plus och nya trådbebisar!

• Vi 5

Mia, usch så tråkigt, varma kramar till dig, så bedrövligt jobbigt att gå och vänta också Jag har tyvärr lite erfarenhet av att "gå coh vänta på mf", i mitt fall blev det dock min son. Den gången gjorde jag vul i v 9 och de sa att det var alldeles för litet för tiden, ca 3 v för litet, hjärtat slog dock. Jag fick vänta i 2 v på nytt vul. Det första läkaren sa när jag kom tillbaka var att direkt när vi hade kommt ut ur rummet så hade hon kommit på att hon läst fel i tabellen, så det var rätt storlek för tiden. (varför kunde hon inte ha ringt och besparat oss två veckors sorg?). Men hon sa att hon tyckte det "rörde sig för dåligt" och att det nog skulle bli ma "eller ett missbildat barn" ändå. Jag gick till annan läkare och gjorde nupp och allt såg helt normalt ut. Detta är nu vår son.

Jag tror att min graviditet stannat av, jag är nu i v5+4 och alla symptom är extremt svaga (om ens några), första veckan hade jag ordentliga symptom, med kvällströtthet, illamående, ömma bröst och spänd livmoder. Jag har haft starka symptom mina tidigare graviditeter, men är jag inte ens kvällstrött. Så jag tror att det stannade av för några dagar sedan.   Inget att göra, mer än att vänta. Jag avskyr att vänta...

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?