Tack alla rara som hjälper mig att fundera, era ord och tankar betyder oerhört mycket och jag suger i mig allt! Tar gärna emot fler synpunkter, har ju ända till imorgon kl 13.30 på mig att läsa Jobbar i kväll, ska föreläsa i morgon kl 08, så jag är vid datorn mest hela tiden.
Sushikatten, hur är det med dig? Har inte sett dig på ett tag. Låter som att du stödjer det jag lutar åt, att vänta och be om korta metoden tex.
fjällsippan, 1, ja, jag är inne på april-maj jag med, men maken åter till usa i april och än har kroppen inte kommit igång så jag vet inte när cyklerna kommer att börja, så det är svårt att veta om vi då hinner före sommaren. Hoppas hon kan se något om var i cykeln jag är i morgon. Kan också "skylla" på att maken är ortrest mkt om hon vill att vi kör direkt, han är borta en hel del, men jag kan ju skarva på lite till...
2, Är ditt "utan tvekan korta metoden"-svar utifrån din egen erfarenhet eller för att du har någon speciell kännedom om att det är chans till bättre kvalitet eller så? Har för mig du har skrivit om det förr...Har letat tillbaka, men hittar det inte...
3, Tror eg, inte heller att hon kommer ta in något annat, hon är en sådan som bara säger att allt har med gamla dåliga ägg att göra, så jag lutar än mer åt att inte ens knysta något efter dina ord
4, När det gäller klinik funderar jag på det du m.fl. säger om hur klinkerna ställer sig till olika saker, som predisnol osv -jag hann ju knappt prata med dem alls. Det var ju bara vid utplockning, då man mötte läkaren först i utplockningsrummet och han satte i gång direkt och därefter vid insättning, men även det ca 5 min. När hinner du och andra prata med dem och få koll på annan medicinering mm? Min läkare skötte alla andra kontakter, det kanske inte brukar vara så?
5, du är hur gullig som helst som tänker över mina frågor!!!
Mamma gås, jag är oändligt tacksam för dina utförliga funderingar, jag ska spara dem och läsa fler gånger.
1, precis som du säger vill jag maxa återhämtning, Jag har haft samma/liknande en gång tidigare och då var det värre, det är 12 år sedan, och det tog lång tid att hämta sig då. Nu är jag är i skedet att jag bara varit ss (på50%) sedan nov, men eg tog musten slut direkt efter min disputation i juni. Har eg. gått på sparlåga sedan A dog och disputationen tog de allra sista reserverna som fanns kvar. Jag kommer att ha lite svårt att maxa återhämtning, tyvärr, då jag bara har vik. här på jobbet fram till juni och måste "prestera" en del för att få chans att vara kvar. Vilket jag vill. Det komplicerar det hela. I övrigt har jag just börjat mindfulnessgrupp och hos min gamla psykolog. Har minskat på koffein, socker och vita kolhydrater, men tappar så lätt i vikt att jag måste få i mig en del kolhydrater ändå för att orka. Ska ta upp akupunkturen och träning, men etter missfallet blev det värre och nu kan jag knappt släpa mig runt...Så det kan nog behövas ett par månader för att bara få en liten gnutta energi över.
2, intressant då kanske jag ska våga prova kort metoden då, tror också det tar mindre energi om jag slipper den fasen.
3, ja jag vet att hon konstaterade att det var ovanligt att få så mkt huvudvärk av sprejen...så jag skulle kunna använda mig av det.
4, här funderar jag på samma som jag skrev till fjällsippan ovan, när 17 pratar man med klinikerna om sådant?
5 nu blir jag bättre och bättre förberedd
Har dykt upp två småfrågor till,
Funderar också över om olika kliniker kan ha olika metoder för befruktning och delning, (typ har de olika vätska värme osv)? Skulle mina ägg befruktas bättre och mina embryon trivas bätttre i ett annat labb? Eller kör alla samma metod, någon som vet?
Och sedan fick en vän som gör ivf utredning veta att de ska prova pergotime för att få "bättre kvaliet på ägglossningen". Stämmer det? I så fall undrar jag om man kan be om det inför hemmaförsöken? Kan man passa på att be om någt annat för underlätta hemmaförsök i väntan på nästa iv?