• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

myran6801 skrev 2012-01-11 21:32:50 följande:
    Jag ska ta en hästkur antibiotika för att bli ab med hidden C men tänkte att jag skulle köra en kombo enl Ludmilla kuren för att slippa besvär....Ni som kört Ludmilla kuren vad är ordinationen av Lactal och Ovesterin, när börjar man med det?
    Så här är Ludmilas upplägg:

Doxyferm 2 st första dagen, sedan 1 tablett i 8 dagar (dag 1-9). 
    Flagyl en tablett morgon och en på kvällen i 7 dagar(dag 1-7). Mannen får båda dessa kurerna också.  
    Dalacin (vaginakräm) (dag 1-7)

Canestentablett (dag 8-10)

Friskvårdsbehandling: 
    Ovesterin och Lactal varva varannan dag i 14 dagar (med uppehåll för mens då man tar en paus). Efter det Ovesterin mån, ons, fre...men jag vet inte hur länge. Någon annan som kan fylla i? 
  • Fjällsippan
    Nu Syskon skrev 2012-01-11 21:24:43 följande:
    En fråga till er pålästa smarta tjejer.
    Jag håller på med Ludmillas efterbehandling Ovesterin och Lactal, skulle ni köra på med den in i sprutbehandling?
    I så fall hur länge?
    Jag har för mig att Ludmila inte tyckte att man skulle köra efterbehandlingen under sprutorna; men jag minns tyvärr inte med hundra procent. Men jag skulle nog skippa det under sprutorna hur som helst. Lactalen ska inte användas om man försöker bli gravid (stör spermierna), men tänk om det skulle påverkan kvar vid ET som ställer till det (kanske osannolikt, men jag skulle ändå inte våga riskera). Hur många dagar har du hunnit med av friskvårdsbehandlingen?
  • Fjällsippan
    Victoria71 skrev 2012-01-12 11:59:46 följande:
    Japp - nu är vi snart flera ruvare! Jag ser mycket fram emot att prata med er här! Men vart har alla tagit vägen - har folk gett upp eller försvunnit till andra trådar? Jag har ingen koll på övriga trådar och vill att alla stannar här!!!Tungan ute Funderar på att rensa lite i listan och ta bort sådana vi inte hört av på evigheter, eller lägga dem i 'väntar på nytt försök' så att den blir lite mer överskådlig. Alla fullgångna graviditeter ska självklart ligga kvar! Vad tror ni? 
    Jag tycker också det är dags för städning i listan. Så för min del får du gärna rensa. Ett tag sparade vi alla under "Övrigt", men den listan blev väldigt lång till slut. Bättre att plocka bort, tycker jag. Det är ju lätt att ansluta sig till listan igen, om någon som varit inaktiv kommer tillbaka.
  • Fjällsippan
    Vi 4 skrev 2012-01-12 12:35:46 följande:
    jag är här och läser varje dag, men eftersom jag just nu är gravid (7+0) så är jag inte så aktiv och skriver. Jag har skrivit några gånger om min oro för mf, men det har inte känts rätt eftersom jag ju haft lyckan att faktiskt plussa och inte har någon "rätt" att vara orolig (oron bygger ju "bara" på att jag denna gång har mkt svaga symptom men de andra gångerna mått väldigt dåligt vid denna tidpunkt). Jag tänker ofta på er andra och håller mina tummar för att det ska gå vägen för er allihop, jag har svårt att tänka mig bättre föräldrar än ni i tråden.
    Jag tänker ofta på dig, och hoppas och håller tummarna att allt ser fint ut på VUL i nästa vecka. Hur har det gått med svampen och blödningarna? 
  • Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2012-01-12 17:02:47 följande:
    En riktigt nedslagen Zin här. Har just haft samtal med Dr D och eftersom mina värden är så dåliga så är vi helt överens om att det inte är lönt att göra att försök nu. Istället för att sätta in blockerare i massor så väljer vi därför att ta bort äggledarna först eftersom de kan hänga ihop med det höga TNF-alfavärdet. Därefter sätter vi ev in Humira men förhoppningsvis räcker IL. Ett tungt bakslag att behöva ringa runt och avboka allt jag kämpat med de 2 sensate dygnen. Å andra sidan är han "100% sure" att det kommer att lyckas sen (hur man nu kan säga det) så det är lika bra att gå all in nu. Såklart hade jag hoppats på nåt bättre men det är lika bra att förlika sig med att det inte blir bebbe 2012 heller men 2013 Glad. Men, det är skönt att veta vad felet är och att det går att åtgärda. Nu ska jag försöka få till op/laporoskapi så fort som möjligt, vilket blir tidigast i mars. Skitkropp!!!
    Men nej vad är det jag läser Zin-vännen! Men åh vad motigt att du måste skjuta på behandlingen och styra om allt som du har planerat. Det gör mig så ledsen att du ska behöva gå igenom allt det här - men samtidigt glad att du får rätt hjälp av Dr D och att "felet" går att åtgärda. Du kanske inte hinner få någon bebis 2012, men jag tror (liksom Dr D) att det blir en bebis i magen för din del under 2012. Stor kram.
  • Fjällsippan

Men vilka underbara nyheter! Jättegrattis TurlidHjärta! Härligt att höra att ni alla mår bra - stor grattiskram till Er!

• Fjällsippan

Miss Boring: stort grattis till plussetSolig! Vad gäller att du råkade ta en proggis innan ÄL var "klar" skulle jag vilja säga att det kanske är en tursam felräkning (och din ÄL kanske inträffar tidigare än du tror) eftersom du fick plus den här gången !

• Fjällsippan
    Mamma gås skrev 2012-01-15 16:29:35 följande:
    Det planerade försöket i februari menscykel är skjutet på, pga akupunktörens utlåtande efter anamnesen. Totalt uttömd på energi och inte ens reservenergi kvar att ta utav... Inte förvånad med tanke på hur jag mår men hans direkta uttalande om att "du har inte ens energi och näring så att du kan nära dig själv, finns små möjligheter att nära ett foster då"... Fick mig en rejäl tankeställare, ja visst är jag trött, slutkörd och mår INTE bra, men tanken har inte slagit mig att det ska påverka möjligheterna till att bli gravid.. Så efter detta utlåtande väntar vi till maj månads menscykeln och hänger i med behandlingar ca var tredje vecka, samt örter.

Jag försöker läsa in mig i hur allt hänger ihop med ev immunologiska problem osv, har varit till läkare å blivit tappad på nio rör blod, får se om det räcker el om jag göra några tillägg. Jag har sen tidigare diagnos fibromyalgi men denne läkare ville även utesluta Graves sjukdom..., vilket när jag nu läst om det, är en immunologisk sjukdom... Hmm, kanske finns svaret närmare än jag tror... Sen blir det troligtvis vidare till smärtkliniken..
    Klokt att skjuta på behandling när energin inte finns! Och dessutom om du nu får möjlighet att ta fler prover, och klarhet i din diagnos. Har du gått på smärtklinik tidigare? Jag har mycket bra erfarenhet från min smärtklinik (diskbråck i nacken), och jag ångrar i efterhand att jag inte bad dem att ta fler blodprover på mig då de verkligen hade ett holistiskt arbetssätt. Tyvärr var jag inte så insatt i reproduktionsimmunologi på den tiden då jag gick där.
  • Fjällsippan

Förresten en fråga till er CFC:are; hur har ni gjort när ni har skickat dit journaler. Papper eller mejl? Mina journaler är nog sammanlagt 150 sidor; och vet inte hur jag ska lägga upp det. Har ni gjort en egen sammanställning av er (in)fertilitetshistoria?

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?