-
-
Grattis, Victoria, till ET! Liksom Inanna fick även jag bäst resultat (min son) med mitt sämsta resultat "på pappret", så jag vet att det är inte antalet som räknas. Håller tummarna för dig! Ruva lugnt!Victoria71 skrev 2012-01-21 12:46:46 följande:Fröken Juli, jag har ingen aning. Som vanligt, känner mig maktlös i detta just nu, hoppas någon annan kan svara.
Fick just ett fyrcelligt tillbaka. Övriga fyra ägg blev inget av (tre omogna, ett befruktat som inte delat sig alls). Glad att det blev nåt, ledsen att det blev sämre resultat nu med menopur än med Gonal. Känns som om jag kastas runt i en värld jag inte förstår. -
Slemhinnan byggs upp trots att man småblöder; det har den i alla fall gjort på mig. Jag har frågat min läkare om det här som genom VUL har konstaterat under de första stimuleringsdagarna att han har sett lite blod kvar i livmodern; men att slemhinnan har börjat växa sig fin ändå. Ingenting ovanligt, enligt honom.Fröken Juli skrev 2012-01-21 19:09:02 följande:Tack snälla ni som svarat, jag är ju rädd att ingen slemhinna ska byggas upp och att det inte kan bli något ET.
-
Lycka till med hästkuren. Jag mådde en aning illa under Ludmilas kur; men det var hanterbart. Hoppas att din mage pallar med det här galant,myran6801 skrev 2012-01-21 13:11:13 följande:Idag har jag börjat med hästkuren antibiotika som Penny i Aten ordinerat efter positivt test på hidden chlamydia. Upplägget liknar Ludmillas kur. Hoppas min mage pallar detta.
-
Men vad är det jag läser - för gammal för landstingsfinansierad operation vid 40?!? Jag är så ledsen för din skull att det här med operationen ska vara så motigt, och hoppas så innerligt att det i slutänden kan lösa sig på ett smidigt sätt. Ja, annars finns det väl ingen utväg än att du lägger dig i fosterställning och gråter av "smärta". Kram!Zinfandel skrev 2012-01-20 14:01:03 följande:Tack Myran! Nu har jag fått reda på att jag även är för gammal för operation Om jag däremot hävdar att det är pga smärta och inte IVF så kan jag få operationen, så nu har jag fått nya namn och nummer att kontakta.... Sökandet fortsätter! "jag ska inte lägga mig i fosterställning och gråta - jag fixar detta..."
Inte ska väl ni ändra signaturer?!? Jag är inte den oroliga sorten av mig så jag ändrar på sin höjd mailadress.
Nej, jag byter inte signatur. Det går inte; mitt "andra jag" har varit Fjällsippan i så många år. Jag har bytt lösenord, det får räcka. Förhoppningsvis. -
Doxyferm 2 st första dagen, sedan 1 tablett i 8 dagar (dag 1-9).myran6801 skrev 2012-01-22 19:33:38 följande:Ni som kört Ludmilla-kuren, vad är ordinationen?
Flagyl en tablett morgon och en på kvällen i 7 dagar(dag 1-7). Mannen får båda dessa kurerna också.
Dalacin (vaginakräm) (dag 1-7)
Canestentablett (dag 8-10)
Friskvårdsbehandling:
Ovesterin och Lactal varannan dag i 14 dagar (med uppehåll för mensen då man tog en paus). Efter det Ovesterin mån, ons, fre...men jag vet inte hur länge. -
Idiotläkare är precis vad är han är . Bra att du markerade genom att gå därifrån, även om jag förstår att du nu i efterhand vill skrika på honom också! Stor kram till dig och dina tårar (det är rent ut sagt fördjävligt att fertilitetsläkare beter sig så här!).hemulen skrev 2012-01-25 13:37:48 följande:Själv är jag galen av ilska, frustration och en lite smula ledsenhet. Var hos läkare på RPC idag för att diskutera om vi ska kolla några prover innan vi fortsätter med FET efter 1 IVF som blev MA, 2 negativa FET och nu senast neg IVF. Jag frågar honom om han har någon uppfattning om det kan vara normalt att det går så här i min ålder eller om jag/vi borde misstänka att något skulle vara fel. Till svar får jag "Om det inte blir något nu av era FET så skulle jag lägga ner"! Jag blir helt paff av den bryska kommentaren men säger att "Tja, men ett försök till kan man väl tänka sig". Svaret blir "Vaddå. har du tänkt hålla på tills du är 40, eller?". Ja, svarar jag och tårarna bränner. JAg blir både skitförbannad och arg! Vad har han att göra med hur länge jag vill hålla på? Jag kanske vill ha barn när jag är 45 om det går. När han ser att jag börjar gråta så försöker han reparera skadan och släta över, men jag säger bara "Nu går jag", och så gick jag. Det var skönt och lite av en markering men helst av allt skulle jag vilja gå tillbaks och skrika på honom länge! Sen fortsätter jag gråta vid provtagning då sköterskan frågar hur det är och kunde inte sluta på en hel timme. Fy f-n, idiotläkare!!!!
-
Jag vet inte exakt var veckogränsen går; men jag är också RH-negativ och fick sprutan när jag gjorde skrapning vid MA i dryga v 10.Vi 4 skrev 2012-01-25 13:21:18 följande:Själv har jag funderat på att jag är RH-negativ och man får ju en spruta efter förlossning för att inte bli immuniserad eller hur det nu är, hur som helst hade jag för mig att jag fick en sådan spruta vid mitt förra ma, men när jag ringde kvinnokliniken nu så sa de att det inte behövdes. Hoppas nu det är rätt bara.
-
Grattis till 6 ägg ! Härligt att filipinblåsa hade dykt upp till idag!Nu Syskon skrev 2012-01-25 13:06:53 följande:Jag har nu varit på ÄP. De hittade en blåsa till eller om det blev en filipin med två nötter i en blåsa. Jag fick iallafall 6 ägg på de 5 blåsor som syntes i måndags på VUL. Det ghorde rätt ont den här gången, särskilt på vänster sida. Nu ska jag gå och sova en stund.
-
Som jag har förstått det så kan det vara gynnsamt med ostim FET OM mensen är regelbunden. Men har man "skum" ÄL-topp eller menscykeln beter sig knepigt är det bättre att styra upp den med stimulering. Och nu när du dessutom behöver synka FET'en med dina andra behandlingar så låter det som att stim FET skulle vara en bättre lösning. Är det på HS som du gör FET? Jag har gjort 6 FET där varav 3 ostim och 3 stim, och jag minns att de envisades att säga att det var bättre med ostim fram till dess att jag ifrågasatte min ÄL-stegring. Men tyvärr har jag ingen statistik ostim vs stim.tjorven01 skrev 2012-01-25 09:02:41 följande:
Hej alla fina
Jag ser att det är många som är på gång nu och ser oxå att det finns en viss oro.
Jag håller alla mina tummar och tår för er ska ni veta och även om det har sagts förut så tål det att sägas igen.
Det ÄR inte kvantiteten som räknas utan kvaliten.
En fråga
Är det någon som vet om det finns ngn statistik över stimulerat vs ostimulerat FET?
Min kropp har gått i totalstrejk nu ochdet verkar som att min lilla lilla pcos nu faktiskt är ett faktum.
På kliniken har de tidigare sagt att de föredrar ostimulerat FET men eftersom mina cykler varierar mellan 32 och 45 dagar så är det omöjligt att planera.
Dessutom så visar min LH topp bara glad gubbe under några timmar.
Och eftersom jag behöver både IVIG och antibiotika som Penny ordinerat så blir det knepigt med planeringen.
Vill inte riskera att göra IVIG och sedan missa ÄL heller.
Dock verkar kliniken prompt föredra ostimulerat så jag vill ju inte chansa och minska mina odds.
Någon som har några tankar?