• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Håll ut kära ruvare Hjärta

• Zinfandel

Härligt Mamma Gås!! GRATTIS!!!

oceanney skrev 2011-10-02 19:24:18 följande:
    Spökplus är inte alls sannolika  - testerna kan visa falskt negativt men inte falskt positivt så jag viskar ett försiktigt grattis!!! {#emotions_dlg.flower}SkålGravidPlus
    Tyvärr kan de det, en väninnas man fick ett snyggt plus Flört men i Mamma Gås fall så är det klart äkta!! Solig

• Zinfandel

Vicotira: jag vet allt du behöver veta om HL Flört Men jag håller med pp, börja inte nu och förbättra din kost istället!

• Zinfandel
    Victoria71 skrev 2011-10-03 13:35:31 följande:
    Ok ... if you say so ... men vad vet du? Vad tycker du? Har du läst nåt vettigt som inte är författat av HL-folk?
    Produkterna är det absolut inget fel på men vi är lite lurade att tro att vi behöver tillsätta så mycket i kroppen för att må bättre (I Sverige är vi storkonsumenter av hälsokost). Har man en brist så blir man mer eller mindre sjuk. Har man ingen brist så kan man inte tillsätta 20% och må 20% bättre. Vattenlösliga vitaminer kissar du ut direkt om kroppen inte behöver det, det är alltså totalt onödigt. HL är utmärkt kostersättning, även om jag personligen föredrar riktig mat istället för pulver både vid träning & vitktnedgång. Att ta en burgare på stan och sen en shake och vitaminpiller rimmar totalt fel i mina öron. Sen är tyvärr inte alla råvaror bra nu för tiden men bättre än i pulverform. Om man nu ändå vill ta ett pulver så HL ett mycket bra alternativ. Vid eller inför graviditet föredrar jag bra mat, frukt & grönsaker (+ god sömn, lagom motion, solljus, frisk luft, kärlek och så lite stress som möjligt), man bör nog inte påverka och förändra i kroppen för mycket åt något håll, håll den lugn istället.
  • Zinfandel
    Victoria71 skrev 2011-10-03 14:00:17 följande:
    Mmmm ... det låter mycket klokt. Du är så klok. Tänker egentligen samma, men med denna entusiastiska svärmor som är nyfrälst på området ... nu blir det svårt att slingra sig ur detta jag halvlovat att jag är intresserad av

Svärmor säger att hon själv och aaaaalla hon rekommenderat detta för upplever att de blivit mycket piggare och friskare och starkare och smalare (de som velat) sedan de började med HL. Skulle du säga att det är för att de SAMTIDIGT blivit mer medvetna om vad de äter, börjat motionera mer och kanske i allmänhet känt att de gjort något åt sitt soffsitteri? 
    Haha Skäms Ja så är det såklart, de flesta människor gör ofta fler förändringar när man väl bestämmer sig. Men du, din man kan väl testa nån burk, det är ju hans mamma Flört Som sagt, det är absolut inget fel på grejorna men jag föredrar äkta varor (jag vet att de försvarar sig med att dagens mat är näringsfattig men det beror ju på vad man väljer...)! 
  • Zinfandel

Ja Maryhe, precis det fenomenet har jag sett på mååånga människor! Det finns inget som går upp mot god kost & motion om man behöver förbättra sitt välmående Solig Hur mår du nu förresten..? Hur ser planen ut nu?

• Zinfandel
    Maryhe skrev 2011-10-03 14:55:01 följande:
    Börjar så sakteliga att komma igen. Den 13:e ska vi till Turin och planera nästa steg, vi har redan pratat lite löst per telefon och jag har även ventilerat med min gynekolog här. Så vi kommer nog att gå på de frysta äggen så fort vi kan. Vi vet att de förmodligen har en kvalitetssänkning på ca10%, men det är i alla fall värt ett försök. Så vi boostar simmarna så gott det går. Annars måste vi vänta till december för ett nytt färsk försök. Lika bra att utnyttja tiden medans vi väntar, tiden går ju. Hur ser er plan ut?
    Bara en vecka sen misslyckandet så pausar ett tag till Skrattande{#emotions_dlg.flower}
  • Zinfandel

Tak Syskon! Ja, Linköping publicerade det redan i somras, det är verkligen på tiden att svenska läkare börjar tänka i dessa banor, det kan hjälpa många barnlösa!

• Zinfandel

Oj vad härligt det är med ett gäng nojiga ruvare!! SkrattandeSolig Tänk vilket plusregn vi kommer ha här i veckan!! Man vet precis själv hur det är och sista dagarna bävar man för varje toabesök. Heja heja heja!!!

Eviglängtan: hellre stavfel än att inte skriva alls!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?