IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Hasta la vista & buena sera (kiss me...)
Syskon nu - Grattis till en fin äggskörd !
Snösport - Lider nåt fruktansvärt med dig ! Hur kan han bara lämna dig när du har offrat allt för kärleken ! Men du är en stark tjej som tar dig igenom det här! Massor av styrkekramar
Boe - Lycka till med FET på söndag!
Maryhe - Lycka till med ÄP idag!
Mia - Ge inte upp hoppet. Håller med dig om att Progesteron är en viktbov! Jag har ökat ca 8-10 kilo sen förra året bara pga vagitorierna! Nu promenerar jag varje dag för att försöka gå ner i vikt och lite har det hjälpt. Så jag är lite tveksam till att ta Lutinus eller Proggisar vid nästa FET i september men kanske gör det ändå ! Är på dag 2 i menscykeln idag så det blir nog FET runt min 43-årsdag ( -sk siffra!!!) om vill dyka upp den här månaden!
Syskon nu - Lycka till med ET!
Kalimero - IVF med donator är nog en jättebra idé som nästa steg för er!
Anemon - Välkommen hit!
Zin - Så bra att FET närmar sig för dig!
Wow, 10 000 inlägg i vår fina tråd !
Mia - Tack, det känns bra att få försöka snart igen.
Ja, läkarna på vår klinik tror inte riktigt på Progesteron och jag blev gravid på mitt första FET med blastis nr 1 utan att ta proggisar. Så jag vet att det kan fästa ändå. Och jag har aldrig haft "vanliga" missfall utan bara 2 MA utan blödningar. Men jag vet också att jag har lite för kort lutealfas då blastis nr 2 "blödde ut" redan dag 5 efter insättning och jag brukar ofta få mens 10-11 dagar efter ÄL-omslag. Så min lutealfasdefekt talar för att jag borde ta Progesteron. Ändå är jag valet i kvalet. På något sätt känns det tryggare att ta Progesteron då det kan förlänga lutealfasen och jag kan ruva längre i "god tro"
Maryhe - Grattis till rekordäggskörd i den här tråden! Hoppas på bra befruktning av de 12 som inte blev infrysta!
Maryhe - Gläds åt ditt resultat och bry dig inte om såna som ser IVF som en tävling! Det är jätteintressant att du delar med dig allt om din behandling i Italien! Och som du skriver är inte antalet ägg allt då de flesta ägg inte leder till graviditet. Kvalité och befruktningsgrad är mycket viktigare. Dessutom spelar spermierna stor roll för embryots utveckling! Hoppas allt går strålande för er !