• hemulen

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Heja Angeliq, som du kanske läst är det ju vanligt med lite småblödning vid tiden för mens. So far so good, håller tummarna!

Vi4, jo jag hade kollat. Det var lite kvar som den dr trodde skulle komma ut av sig själv. Han tyckte jag skulle kolla det efter sommaren, strax innan jag skulle börja spraya. Men jag ville kolla nu, så att jag inte tappar tid och var som sagt också ute efter att se om det var äl på G... 

• hemulen
    mba12 skrev 2012-06-26 22:42:21 följande:
    Jo, jag började med Prasterone sedan 6:e Juni. Har sen mens! 8 dagar idag!
    Vart hos BM idag och kollade, det var negativt.
    Vad menar du med 7:e månad??
    Det är lite det här jag oroar mig för... Hur långa cykler har ni normalt ni som varit sena nu? Är det lutealfasen som är förlängd? Jag har ju redan 35d cykler och är inte sugen på att de ska bli längre!

Tjorven, åh vad långt du kommit! Jag håller allt jag har för att allt ser bra ut imorgon!

Snorpan, om det var partiell mola borde jag väl ha positivt gravtest? Här om dagen var det ett knappt synbart streck, ungefär som inbillningsstecken när man tjuvtestar
  • hemulen

Heja MissB, grattis till ruvarstatus! Nu ska här hållas tummarna för ett plus!

Jag har också ätit pergo ca fyra cykler vid insemination. Det blev ingen grav och heller inga cystor, däremot äl kring d17-20 istf 20-22 som jag brukar ha.  

• hemulen

Hej Inanna och Skytten, kul att se er här

Myran, har du provat prasterone/DHEA?  Sett någon skillnad i så fall?

Mamma, grattis till ruvarstatus. Vilken schyst klinik, betala om det blir graviditet, så borde det alltid vara Skönt att du är igång igen. 

• hemulen

Lillan15, vad knasigt med mensen och magen. Har du haft så förut i livet någon gång?  Om du slutar med prasterone så kommer säkert mensen, men det är väl inte det du vill :-/. Jag skulle ringt gyn och förklarat och då kanske de hänvisar dig till annan IVF klinik. Du borde kunna få komma till vanlig gyn för ett vul och se vad som händer där inne...

• hemulen

Myran, vad jag har förstått så är 7-keto en metabolit av DHEA. 7-keto ska inte ha samma effekt på hormonerna i kroppen som DHEA. DHEA blir ju till både östrogen och testosteron. Jag vet inte om det finns studier på 7-keto och IVF?! Om jag var du dkulle jag absolut ge DHEA en chans. I fleras studier har det givits till kvinnor som rekommenderats ÄD och flera blev gravida (små studier dock). Jag började med DHEA i maj efter 6 ruvningar och mitt andra MA. Vet inte om jag har någon effekt av det ännu eftersom jag fortfarande håller på och strular med blödningar och nyss en skrapning efter missfallet. Hoppas självklart på bättre ägg, befruktning och så klart bebis tillslut

• hemulen

Åh, grattis Tjorven! Vad fantastiskt! Och Inanna, tänk att det snart är dags! Otroligt vad tiden går fort... (tyvärr inte alltid positivt just i den här tråden :-/) 

• hemulen

Stort grattis till er båda, Tuva och Underverket på bröllopsdagarnaHjärta. Hoppas de blivit precis så fina som ni önskat och ännu lite till

• hemulen

Grattis Zin till dubbelruvning Solig! Nu ska det baske mig fästa och hålla sig där!

• hemulen

Åh söte, vad fantastiskt. Stort grattis. du ger verkligen hopp!

Fy vad tråkig läsning i tråden. MissB, Zin, Bengalen, Mamman och alla andra med motgångar, stor stor kram! Här är en till som kör i augusti. Har lite i ?hemlighet? gjort en insemination under sommaren med hopp om att det kanske skulle funka för jag nyss varit gravid... Så var inte fallet och nu känner jag mig dum och naiv som kunde tro något sådant. Dessutom har jag spenderat massor av stickor på att jaga ett svagt svagt plus som kanske bara var från biokemisk grav el tidigare mf.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?