• hemulen

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

mali66 skrev 2012-09-13 22:52:19 följande:
    Hur ser doseringen ut på DHEA och Prasteron?

Vart får man tag på dessa preparat? 

Håller på att "hemmafixa" just nu och gör ev. ett sista försök på CFC nu i höst.    

Mali, det verkar bara vara Falun som skriver ut Prasterone=DHEA. Många av oss andr har köpt från DHEA.com, det har funkat bra. 75 mg om dagen ska man ta. En del har fått biverkningar ixh fått börja lägre för att sedan höja.

Heja Linköping! Håller tummarna nu.
  • hemulen

Snorpan, nej fy katten jag vet precis hur besviken man blir, liksom alla andra i tråden. Stödkram! Omega-3 och D-vitamin är ju bra för slemhinnan. Sen som så många skrivit om, en kortisonkur för att nedreglera immunförsvaret. Själv har upptäckt en "rolig" sak. Jag har alltid varit väldigt förtjust i broccoli och har velat ha det till var och varannan måltid. Sedan jag började med Inofolic (som ju innehåller folsyra), vitamintabletter (som jag ätit i flera år) och extra B-vit som också innehåller folsyra så har jag nu för ca en månad sedan slutat vara sugen på broccoli (som ju är väldigt rikt på folsyra), så antagligen hade jag en liten brist trots vitamintabletter...?!

Vi 4 skrev 2012-09-21 20:14:49 följande:
    Grattis Linköping, låter toppen med så fint embryo!

Hemulen hur känns det idag?

Jo tack! Hade ett helt oproportionerligt sammanbrott över att jag köpt "fel" present på vår bröllopsdag... Jag VET att man kanske borde köpa något lite romantiskt. Jag köpte en salladslunga som frugan har önskat. Själv fick jag ett halsband och en helkväll tillsammans i Stockholm.... Jag kunde inte sluta böla, antingen spökade gravid- eller menshormoner. Efter middagen beslutade vi oss för att testa... Det blevett starkt  Plus Solig!! Har BIM imorgon eller på måndag och officiell testdag den 30/9. Kanske blir det tredje gången gillt?

• hemulen

Tack alla fina! Fattar inte hur jag ska stå ut till vul... Är redan lätt ångestfylld för vad som ska komma. Ska definitivt ringa imorgon och be att få ta en hel räcka hCG-prover. Det är det enda jag kan komma på som kan ge lite lugn.

Anonym, jag håller också med. Stress är nog skitdåligt för fertiliteten, speciellt när man som vi börjar bli lite äldre och produktionen av diverse hormoner går ner ändå! Kanske märks det inte lika tydligt på t.ex en 23-årings fertilitet?!

• hemulen

Snorpan, ja fy så ruttet det är när mensen kommer! Tröstkram! Ett annat tillskott att ta är Inofloic som några av oss i tråden äter, det ska vara bra för "åldrade" ovarier  

Heja på även här Vi4. Jag funderar på den delade dosen, är det någon som rekommenderat att dela den? Satt och tänkte på den nu efter att du har färre blåsor än du brukar och det inte gick så bra för Tuva som ju också gjorde så. I en vanlig cykel går hormonerna till receptorer på äggblåsorna, en blåsa tar ledningen och utvecklar fler receptorer, på så vis får de små inte så mycket hormoner och tillbakabildas därför,till slut släpps ett ägg från den ledande follikeln. En tanke nu är att det skulle kunna vara så att i den administrerade dosen måste det finnas tillräckligt med hormon till "alla" blåsor, så att inte en tar över och tar största mängden hormon och drar iväg... Jag har inga som helst belägg för den teorin (förutom att jag fått lära mig att den naturliga cykeln funkar som jag beskrev)...

Kul att du är igång Susmar!

• hemulen

Vi4, ingen vet nog om det gör någon skillnad med uppdelad dos. Antagligen har de samlat allt i en dos för att underlätta för patienten- Som sagt, vi hoppas på minst fyra toppenfina blåsor! Stor kram, du har funnits i mina tankar idag på många plan. Hjärta

• hemulen
    Zinfandel skrev 2012-09-26 07:50:26 följande:
    Anne goa Anne: MÅNGA har blivit utdömda av svenska kliniker och sedan fått barn. Lully vet jag, ett par i Atentråden och undrar om inte Enya (var är du kära vän?) heller fick så mycket hopp. Sverige är begränsat i sina behandlingar men det finns kompetens, ge inte upp!!! Deppa absolut inte ihop förrän du har mer fakta och pratat med fler. Du blev ju mamma (utan IVF!)  för 1,5 år sedan, sån stor skillnad kan det inte vara redan. Klart du ska göra gratisförsöket först. You go girl!!!

Hemulen: hur gick det med hcg igår?
    Tog första provet idag, (v4+2) och det var på 772. So far so good GladSolig!
  • hemulen

Susmar, håller tummarna för att det går hela vägen till ET denna gång!

Bengalen, här kommer en till lyckospark inför starten!

Vi4, grattis till lyckat ÄP! Nu ska du se att det finns minst ett litet guldägg, jag tror på äggen den här gången!   

Själv hade jag ett andra hCG i fredgas på 1880, dvs lite mer än dubbelt jämfört med två dagar innan, så det växte ju iaf fram tills i fredags...

• hemulen

Åh, Vi4, stort stor stödkram Hjärta! Jag har suttit som på nålar och kollat uppdatering från dig. Jag vet inget om vad man betalar och så... Men vi vet ju fortfarande att det bara behövs ett enda fint ägg/embryo... Håller alla tummar nu för att det blir ET!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?