• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zinfandel skrev 2012-03-26 10:31:12 följande:
    6:e Skrattande Men det är mer skonsamt med laser så det är givet nu, ja på CFC.
    Grattis till spraystart ! Herre gud vad härligt att du äntligen är på gång!

Bestämmer man AHA i förväg, eller gör man det först efter labbets bedömning av zonan? 
  • Fjällsippan
    Skytten skrev 2012-03-25 21:47:30 följande:
    Mensvärk på RD1. Det bådar ju inte gott. Plus min vanliga pms-värk i kroppen. Lite sugen på att sluta med Lutinus för jag gissar att mensen kommer snabbare då. Men nu ska jag ut på jobbresa och vill inte blöda på den.
    Men om mensen sätter igång så här snabbt - borde man inte kunna säga att kliniken misslyckats i sin bedömning? Och så kan jag få tillbaka mina pengar. Jag fantiserar högt och brett förstår ni.

Linköping - svårt att veta vad man ska säga. Grattis till att lyckas bli gravid och så tråkigt att det inte höll i sig.

Nu Syskon - tack!

Förresten jag ska flyga i morgon, en timmes flyg, och Lutinus kan ju orsaka blodproppar. Tror ni att det är någon fara?

Jättegrattis till ruvningen ! Ta det lugnt, och sluta absolut inte med Lutinus. Alla känslor/upplevelser av pms, total uppgivenhet osv under ruvning med progesteronbehandling är helt normala och betyder ingenting för den faktiska utgången på testdagen. Tummar till dig!
  • Fjällsippan
    myran6801 skrev 2012-03-26 10:39:04 följande:

Det skedde inget mirakel denna månad trots boost med Gonal-f och Ovitrelle Gråter. Ja ni vet ju jag åkte aldrig på ÄP till DK då det bara var en follikel på 16 mm och en 11. Men busade lite och tog Ovitrelle sprutan (fint påhejad av er kära vänner) och körde hemmaförsök. Men är jag inte gammal nog att fatta att mirakel inte inträffar i mitt liv Flört.
    Hur gör vi nu, bara väntar på ÄD eller kör ett IVF medans vi väntar? Ibland undrar jag hur nyttigt det är för kroppen med mer hormoner som ändå inte ger någon effekt. Det enda CFC ger som förslag är att vi ska höja dosen vilket jag inte tror är rätt taktik, men vad gör man? Sorry lite depp i tråden.

Kram på er finisar

Åh Myran vad tråkigt . Vilken dos körde du på nu? Har för mig att du, liksom jag, brukar köra på maxdos. Stor, stor kram finis!
  • Fjällsippan
    linköping68 skrev 2012-03-25 14:34:27 följande:
    Testade i torsdags morse och testet visade............. + Kunde knappt tro på det! Men det blev några få dagar av glädje över mirakelplusset för sen började jag blöda på lördag morgon. Så det blev kortvarig lycka.. MEN det måste ju visa att vi kan på egen hand och att en del ägg är ok! Det är väl det enda positiva i det hela just nu. Återkommer mer när det fixats sig med datorn för paddan skriver orden som den vill.
    Beklagar verkligen plusset som gav upp . Men det är positivt, som du skriver, att ni kan själva och att det bekräftar att du fortfarande har ägg som är ok. Stor kram!
  • Fjällsippan
    hemulen skrev 2012-03-24 20:07:09 följande:
    Själv har jag varit på spa idag, legat i en stol och slappat, badat lite, druckit gott te, ätit frukt och fått lite huvud och ansiktsmassage. Hoppas embryot gillade det        
    Åh vad skönt det låter. Embryot gillade det säkert också !
  • Fjällsippan
    myran6801 skrev 2012-03-26 10:57:18 följande:
    Denna gång provade jag Crash IVF och dosen Gonal-f 300. Har tidigare haft högsta dosen 450 Menopur de senaste 3 försöken och fått allt fr 1 till 5 ägg. I och med att vi aldrig gjorde ÄP vet man ju inte hur många ägg det var så allt är ett stort ?
    Hade det varit en klinik härhemma hade jag nog inte avbrutit, men att ta ledigt och åka till DK är ju inte helt gratis plus klinikens avgift så därför vågade vi inte chansa heller.
    Ja just det du provade ju crash den här gången. Vill CFC göra crash med högre dos nästa gång? Åh, jag har inget bra råd att ge. När är ÄD inplanerat? Har den spanska kliniken gett några förhållningsregler om "hormonvila" innan ÄD-behandling? 
  • Fjällsippan

Jag kan konstatera att jag inte kan ta 25 mg Levaxin, redan första dagen fick jag känning som huvudvärk och illamående. Andra dagen blev jag utslagen med hjärtklappning och megaångest. Igår vågade jag inte ta någon alls, och sitter fortfarande och halvskakar av biverkningar. Jag är väldigt besviken eftersom vi hoppades att Levaxinet skulle ge oss en skjuts på vägen inför vår sista IVF. Igår, i och för sig påverkad både fysiskt/psykiskt av Levaxinet, funderade jag hela dagen på att knyta ihop hela IVF-påsen redan nu och göra ett riktigt avslut. Att säga farväl till FL och fler behandlingar. Svend Lindenbergs tveksamhet till fler behandlingar har påverkat mig (även om hans mejl om behandlingsplan egentligen inte var så negativt). Jag vet att jag kan ändra mig, för jag tror verkligen på mirakel. Men de senaste dagarna lutar det åt att jag, efter massivs av försök, faktiskt har fått nog.

Någon annan som har reagerat på här på Levaxinet? 

• Fjällsippan
    Vi 4 skrev 2012-03-26 11:13:40 följande:
    Fjällis, minns inte om jag tackade för ditt svar om vikt och sköldkörteln, men tack

En fråga, ni som tempar, har ni märkt att progesteronbehandling ger temphöjning i lutealfasen? Och i så fall börjar det redan tidigt? Eller kommer efterhand? Funderar utifrån att jag i dec, när jag blev gravid, redan 4-5 dagar efter ÄP fick ett snäpp högre temp och ännu ett upp efter ca 9-10 dagar. Funderar på om det var graviditeten i sig eller om det var progesteronet. De enda gångerna jag legat så högt i lutealfas har varit när jag är gravid, men då har det kommit just ca 10 dagar efter. 
    !

Jag har bara hängt med halvt och om halvt om diskussionen kring 2 tillbaka, men förstår att din läkaren hävdar att det kan vara ogynnsamt att sätta tillbaka 2 för att de "konkurrerar ut". Om jag inte missminner mig så har det funnits en sådan diskussion (tror att det t o m diskuterades ur ett immunologiskt perspektiv här på FL kanske i Beer-tråden) för något år sedan. Jag har tagit upp det med mina läkare eftersom jag har fått tillbaka 2 st småttingar 12 ggr, men samtliga IVF-läkare som jag har träffat hävdar att i mitt fall är det en mycket liten risk (chans ) till tvillinggraviditet är det optimalt att sätta tillbaka 2 st. Och har man tvivelaktig kvalitet på embryona så tycker jag att man ska "tjata" sig till 2 tillbaka vid vår ålder. När sonen blev till fick jag 2 tillbaka, en liten 6-celling och en liten 8-celling - och ibland tänker jag "undra om han är lille sexan eller lille åttanHjärta?

Vad gäller temperaturhöjning så får jag högre temp vid graviditet än vid bara progesteronbehandling. Och en helt annan slags värmekänsla vid graviditet, pulserande och frossliknande. 
  • Fjällsippan
    Vi 4 skrev 2012-03-26 11:30:07 följande:
    Fjällis, jag vet tyvärr inte, men det låter jättejobbigt! Vad står det om biverkningar, brukar de släppa efter några dagar? Kan man halvera tabletten (eller ta en kvarts tablett) och våga stå ut några dagar till?
    Det låter ju verkligen som att du tänkt mkt på det med avslut och det är ju bara du och ni som kan avgöra när det är dags att knyta ihop Hjärta Själv tänker jag att jag önskar att jag när det blir dags för mig att avsluta dessa försök känner tydligt att nu har jag provat färdigt, nu kan jag inte göra mer. Jag tänker mig att det kommer kunna bli väldigt svårt och att det för mig kommer landa i en sorg som jag måste ta mig igenom. Men när jag kommer dit hoppas jag att hela min kropp signalerar det till mig och att jag känner att jag är där och har gjort allt jag kunnat. 
    Samtidigt tänker jag som du skriver att du är påverkad av biverkningarna och kanske inte kan landa i ett sådant beslut än? Kanske behöver levaxinet som gav så mkt hopp och energi prövas färdigt först...Vi finns här och stöttar, vad du än bestämmer!  
    Tack vännenHjärta. Jag ska försöka få kontakt med min läkare under dagen angående doseringen. Men jag har svårt att se en fortsatt behandling, för så kasst som jag har mått av Levaxinet har jag aldrig mått av något hormon som jag tagit i samband med IVF. 
  • Fjällsippan
    pp08 skrev 2012-03-24 10:24:44 följande:
    Jag plussade idag på RD 9 !!!!!!!
    Åh vad roligt! Jättegrattis !!!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?