IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Bestämmer man AHA i förväg, eller gör man det först efter labbets bedömning av zonan?
Det skedde inget mirakel denna månad trots boost med Gonal-f och Ovitrelle . Ja ni vet ju jag åkte aldrig på ÄP till DK då det bara var en follikel på 16 mm och en 11. Men busade lite och tog Ovitrelle sprutan (fint påhejad av er kära vänner) och körde hemmaförsök. Men är jag inte gammal nog att fatta att mirakel inte inträffar i mitt liv .
Hur gör vi nu, bara väntar på ÄD eller kör ett IVF medans vi väntar? Ibland undrar jag hur nyttigt det är för kroppen med mer hormoner som ändå inte ger någon effekt. Det enda CFC ger som förslag är att vi ska höja dosen vilket jag inte tror är rätt taktik, men vad gör man? Sorry lite depp i tråden.
Kram på er finisar
Jag kan konstatera att jag inte kan ta 25 mg Levaxin, redan första dagen fick jag känning som huvudvärk och illamående. Andra dagen blev jag utslagen med hjärtklappning och megaångest. Igår vågade jag inte ta någon alls, och sitter fortfarande och halvskakar av biverkningar. Jag är väldigt besviken eftersom vi hoppades att Levaxinet skulle ge oss en skjuts på vägen inför vår sista IVF. Igår, i och för sig påverkad både fysiskt/psykiskt av Levaxinet, funderade jag hela dagen på att knyta ihop hela IVF-påsen redan nu och göra ett riktigt avslut. Att säga farväl till FL och fler behandlingar. Svend Lindenbergs tveksamhet till fler behandlingar har påverkat mig (även om hans mejl om behandlingsplan egentligen inte var så negativt). Jag vet att jag kan ändra mig, för jag tror verkligen på mirakel. Men de senaste dagarna lutar det åt att jag, efter massivs av försök, faktiskt har fått nog.
Någon annan som har reagerat på här på Levaxinet?