• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Mia69 skrev 2011-05-14 11:33:56 följande:
    Enya: Åh, vad jobbigt med ytterligare orosmoment! Det räcker ju med att behöva fundera kring äggantal, befruktning och ruvning tycker man.
    Om man inte sett denna skugga tidigare efter skrapningen kan det ju faktiskt vara en effekt av att du nu är stimulerad och det finns äggfolliklar som skapar skuggor. Det behöver ju inte vara vätska i äggledaren. Försök att inte ta ut allt negativt i förskott. Jag har tidigare fått gå flera gånger till gyn för omgranskning av ultraljud för man sett förtätning i livmoderväggen och sen har det inte varit något när slemhinnan blivit helt tunn efter mens. Det är inte alltid helt lätt att se allt med ultraljud och nu är ju dina äggstockar inte i sitt normaltillstånd.
    Försök att fokusera på dina äggblåsor nu och så hoppas vi att de växer till sig fint. Kanske finns guldägget där nu! Och om... du skulle behöva operera bort ena äggledaren så behöver inte det förstöra dina hemmachanser. Har man bara en äggledare går den över och hämtar ägg från andra sidan som även någon annan skrev här.
    Lycka till nu med ditt äggplock. Hejar på dig!
    Tack Mia och alla ni andra här för att ni bryr er om och peppar mig.

Jag tog just en tvåtimmars promenad längs havet och samlade nya krafter och vet ni, nu är jag mer glad o positiv igen Solig.

Att titta ut över havet är verkligen en lisa för själen. Uppväxt som jag är med sandstränder o hav så saknar jag det väldigt i Uppsala. Jag brukar undra när jag kommer söderöver varför i hela friden jag flyttade norrut men självklart är det pga jobbet. Man får njuta av havet när man är härnere i Skåne.

Jag försöker fokusera på att det ska bli några fina ägg nu nästa vecka och att det får visa sig hur det är med den där äggledaren. Antingen är det inget nu o då har jag samma okey chanser med IVF eller så är den vätskefylld o då plockar jag väl bort den så det blir bättre chanser sedan.

Kram o ha en skön schlagerkväll ni som ska titta!
  • Enya70

Lenafena - hur har det gått för dig idag?
    Håller tummarna för dig!

• Enya70
    Lenafena skrev 2011-05-14 18:48:21 följande:
    Puh, skönt att man kan ta sitt morgonkaffe i alla fall, sen kan jag dricka rött te resten av dagen *ler*
    Grattis Lenafena till ruvarstatus och två finingar dessutom! Kram
    Kan tipsa om Roiboos med havtorn och jordgubb, jättegott!
  • Enya70
    Tigermamman72 skrev 2011-05-14 22:16:37 följande:
    Hej hittade denna tråd idag. Är 38 och gör mitt först IVF försök. tagit ägglosningsspruta i kväll o har ÄP på måndag. spännande men också overkligt o närvöst. Har bara fyra äggblåsor så hoppas på tur med hade bara en stor och tre små sist och fick därför avbryta. Har ni kunnat arbeta dagen efter ÄP? Har gjort korta metoden denna gång med Menopur.
    Välkommen Tigermamman, vad spännande det ska bli att få höra om ditt ÄP. Jag har gjrot ett antal
    IVF och har alltid få äggblåsor men brukar få ut 3-5 ägg. Jag brukar arbeta dagen efter ET men jag har ett stillasittande jobb framför datorn. Vet att i vissa länder är det sängliggande som gäller ett par dagar. Men jag tror nog det är ok att jobba om man tar det lite lugnt.

Lycka till imorgon!
  • Enya70
    Hönan skrev 2011-05-15 12:56:14 följande:
    Glömde fråga om var och hur man kontaktar den danska kliniken många av er nämnt. CFC? Har försökt kolla på nätet men vet inte vilken ni menar tror det var Zinfandel som nämnde den?. Fick ju tipset om att de hade öppet på sommaren?

Tack på förhand!
    Hej Hönan, det är jag som går där.
    Kolla deras hemsida via den här länken http://www.copenhagenfertilitycenter.com/
    Du kan maila dem eller ringa dem och boka en gratis telefontid med en av deras läkare
    tel: +45 33 25 70 00
    På hemsidan har de även en sektion som heter spörg laegen där du kan skriva anonyma frågor som besvaras varje kväll!

De har öppet hela sommaren och jag trivs mycket bra där.

Lycka till!
  • Enya70
    callimero skrev 2011-05-15 12:58:18 följande:
    Inanna Li skrev 2011-05-15 10:58:22 följande:
    Kalimero - Tänker på dig och hoppas det gick bra i Falun!
    Tack snälla för att ni tänker på mig! Det verkar som om äggen inte växer på lika hysteriskt nu. De var 22, 18, 16, 16 och 15 igår på sprutdag 8. Kom överrens om Ovitrelle ikväll, ÄP tisdag. Nervöst med så få, höger sidas 5-6 st hade inte växt alls, verkar som om den äggstocken tagit semester så det är bara 5 st att hoppas på. Nervöst.
    Jag håller tummarna för dig på tisdag! Och hoppas på några finfina ägg dessutom.

Ego: Jag ska på VUL imorgon måndag så det blir förmodligen ÄP på onsdag el möjligen torsdag beroende på hur mina få små stackars blåsor har växt till.

Håll gärna tummarna för mig att de inte ser ngn vätskefylld äggledare imorgon bitti Obestämd
  • Enya70

Fjällis kära sprutkompis Flört du vet att jag kommer att heja på dig som bara den imorgon!

Imorgon eftermiddag/kväll kan vi skriva till varandra om lyckat äggplock med flera finfina toppenägg samt ett VUL med några fina stora äggblåsor och avsaknad av vätska i äggledare.
    Deal?

Välkommen till tråden SiDB! Du kommer att trivas härinne det lovar jag {#emotions_dlg.flower}

• Enya70
    turlid70 skrev 2011-05-15 15:03:13 följande:
    Hoppas så mycket för en lyckad dag för dig imorgon. Om det är någons så är det absolut din tur att få en bäbä nu. Hur många omgångar ska man behöva ta? det räcker nu, håller tummarna att det blir din sista.

Jo då, det har jag vågat, men jag vågar inte glädjas på resultatet. Det blev 2 streck, ett svagt teststreck men ganska synlig. Idag är det dag 11 efter Pregnyl spruta, så att den troligtvis finns kvar i kroppen, ska testa igen på tisdag och hoppas att strecket blir starkare då. Än lever hoppet dock!
    Men Turlid vilken positiv nyhet! Visst brukar man väl säga att ägglossningssprutan går ur på 10 dagar. Jag tror definitivt att du har en jättegod chans att vara Gravid. Du får skriva igen så fort du testa en gång till om några dagar. Jättespännande!
  • Enya70
    astrae skrev 2011-05-15 15:18:12 följande:
    Hej! Enligt min gyn kan man ta TSH, för det ska jag göra imorrn. Började spruta i påsk och fick ut två fina ägg som blev befruktade men på vägen till kliniken för ET ringde de o sa att vi skulle vända, de hade inte dela sig som de skulle. Jag är fruktansvärt knäckt. Läkaren ringer på torsdag o berättar om hon tycker det är någon ide med nytt försök, så efter sorgen av utebliven ET har nu skräcken för ett negativt besked satt in...  Läser o läser era erfarenheter för att kanske någonstans hitta ett halmstrå! Lycka till allihopa!
    Astrae, åh vad ledsen jag blir när jag läser vad du skriver. Det är tungt det där när det inte blir ngn ET. Har hänt mig två gånger. Men ge inte upp än!!!
    Läs min presentation med en liknande historia där vi blev avrådda från fortsatta försök på en klinik men fått mycket bättre resultat på en annan.

Om din nuvarande läkare skulle komma med negativa besked så se till att få en second opinion från ngn annan klinik.

Kramar till dig och lycka till med fortsättningen
  • Enya70
    turlid70 skrev 2011-05-15 15:28:16 följande:
    Önskar dig så mycket lycka till imorgon. Hoppas att din äggledare är fin och frisk imorgon och läkaren har bara sett lite fel i fredags. Kommer absolut hålla tummarna allra hårdaste.
    Tack Turlid {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?