IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Mia69 skrev 2011-05-14 11:33:56 följande:
Enya: Åh, vad jobbigt med ytterligare orosmoment! Det räcker ju med att behöva fundera kring äggantal, befruktning och ruvning tycker man. Om man inte sett denna skugga tidigare efter skrapningen kan det ju faktiskt vara en effekt av att du nu är stimulerad och det finns äggfolliklar som skapar skuggor. Det behöver ju inte vara vätska i äggledaren. Försök att inte ta ut allt negativt i förskott. Jag har tidigare fått gå flera gånger till gyn för omgranskning av ultraljud för man sett förtätning i livmoderväggen och sen har det inte varit något när slemhinnan blivit helt tunn efter mens. Det är inte alltid helt lätt att se allt med ultraljud och nu är ju dina äggstockar inte i sitt normaltillstånd.
Försök att fokusera på dina äggblåsor nu och så hoppas vi att de växer till sig fint. Kanske finns guldägget där nu! Och om... du skulle behöva operera bort ena äggledaren så behöver inte det förstöra dina hemmachanser. Har man bara en äggledare går den över och hämtar ägg från andra sidan som även någon annan skrev här.
Lycka till nu med ditt äggplock. Hejar på dig!
Jag tog just en tvåtimmars promenad längs havet och samlade nya krafter och vet ni, nu är jag mer glad o positiv igen
![Solig Solig](http://www.familjeliv.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-sunny.gif)
Att titta ut över havet är verkligen en lisa för själen. Uppväxt som jag är med sandstränder o hav så saknar jag det väldigt i Uppsala. Jag brukar undra när jag kommer söderöver varför i hela friden jag flyttade norrut men självklart är det pga jobbet. Man får njuta av havet när man är härnere i Skåne.
Jag försöker fokusera på att det ska bli några fina ägg nu nästa vecka och att det får visa sig hur det är med den där äggledaren. Antingen är det inget nu o då har jag samma okey chanser med IVF eller så är den vätskefylld o då plockar jag väl bort den så det blir bättre chanser sedan.
Kram o ha en skön schlagerkväll ni som ska titta!