• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

turlid70 skrev 2011-05-19 20:38:16 följande:
    Enya, antar att ingen har ring till dig från sjukhuset idag, vilken lättnad. Stor lycka till imorgon!
    Nix inget telefonsamtal på min mobil idag utom från min man som fick en utskällning att han kan ringa på fasta telefonen istället för att skrämma ihjäl mig med att ringa på mobilen just idag {#emotions_dlg.djavulsk}.

Ena gången det blev utebliven ET för mig ringde de dagen innan men andra gången så ringde de samma dag som ET på förmiddagen så det blir några nervösa timmar imorgon förmiddag också.

Uj uj längtar till vi förhoppningsvis sitter på båten över till Helsingör i morgon vid lunch och det borde vara försent för ett återbudssamtal

gonatt alla
  • Enya70
    Mia69 skrev 2011-05-19 16:28:39 följande:
    Tack Enya och Inanna!Solig
    Lycka till nu bägge två imorgon (på ET och VUL)!!!
    Tack {#emotions_dlg.flower}!
  • Enya70

Tjohooo vad jag är glad idag!
    Av mina 6 ägg var det 4 som var mogna och 3 som befruktades och delade sig fint.
    Så jag fick alla 3 tillbaka idag Solig

I Danmark har jag tidigare fått:
    2 tillbaka - minus
    2 tillbaka .-plus men missfall i v.8
    3 tillbaka - minus

så nu jäklar ska det ruvas tjejer.

Tack för alla era magiska tummar som jagar bort vätskefyllda äggledare och manar fram ett flertal fina embryos Hjärta

• Enya70

Uppdaterar listan

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Snösport, 42år, IVF6 start i maj, bor Luleå går i Falun 
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Hönan 38 snart 39 år, Stockholm ICSI 3 i höst

***SPRAYAR***
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.

***SPRUTAR***
    Inanna, 42 år, bor i Göteborg, ICSI 3 på IVF-kliniken, Sprutstart 12/5                                                                              Mia, 42 år, IVF 2, Sprutstart 14/5       

Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) sprutstar 20/5                             

***ÄP***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, ÄP 6/5 + ET 8/5, TD 24/5
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 2) ET 11/5, TD 25/5
    No Ka Oi, 38 år, Göteborg, Carlanderska, FET 12/5, TD 26/5 (min födelsedag)
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF4, ÄP 11/5, ET 13/5, TD Mors Dag ;)
    Lenafena, 41, Åmål, IVF1 Carlanderska, ET 14/5, TD 28/5 sambons födelsedag
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 på CvL, TD 2 juni
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) ET 20/5 TD 3 juni

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
  • Enya70
    Inanna Li skrev 2011-05-20 17:07:33 följande:
    Enya - Grattis till de små liven i livmodern! Heja Danmark som tillåter 3 embryon! Varmt lycka till med ruvandet Hjärta!
    Tack Inanna, såg att du lyckades övertala din läkare till längre spruttid. Det tror jag stenhårt på!!!
    Kram {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70
    turlid70 skrev 2011-05-20 17:21:42 följande:
    Grattis Enya, det var mycket roligt att höra att allting gick så bra idag. Hela 3 st fick till dig, wow! Vi håller fortfarande tummar för alla tre. Du fick inget förslag att frysa in något förresten?
    Tack för grattis {#emotions_dlg.flower}

Nej faktiskt inte. Jag har aldrig fått ngt till frysen tidigare. Det har varit 1, 2 el 3 fina embryon och jag har fått tillbaka det som finns varje gång. Jag tror de resonerar som så att det är större chans på färskförsök och i Danmark ger de tillbaka 2 el max 3 ägg om man är åldersdigen som jag samt försökt ett antal ggr redan.
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-05-20 18:06:17 följande:
    Enya, Enya, Enya!! Trillingar GravidGravidGravid!!!! Big mama, yeah!!!!
    Flört
  • Enya70
    kattenizze skrev 2011-05-20 18:20:17 följande:
    Enya: Nu håller vi alla tummarna för dina små därinne! Hur kommer det sig egentligen att de sätter tillbax 3 i Danmark?
    Tack {#emotions_dlg.flower}! Vet inte riktigt men de gör det bara på oss som är lite äldre och har gjort några IVF utan att lyckas. De säger att det är lite större chans med två än en (men inte dubbel). Och ännu lite till med tre än två.

Men som sagt de kollade noga att jag var fyllda 40 och inne på mitt 5e IVf i Danmark (9:e totalt).
  • Enya70
    No Ka Oi skrev 2011-05-20 19:46:17 följande:
    Enya grattis till att få tillbaka tre fina embryon! Brallis, jag tycker det låter som ni har en bra planering. Ego, jag har köpt ett test idag. Återstår att se om jag verkligen vågar testa i morgon.
    Tack Hjärta! Jag håller tummarna för dig när du bestämmer dig för att testa.
    Hur känns det? Har du några symptom? Kram
  • Enya70
    Mia69 skrev 2011-05-20 20:57:30 följande:
    Enya: Stort grattis till trippelruvarstatus!!! Tror det är jättesmart att sätta in alla 3 i vissa utvalda fall! Vad skönt att allt blev så bra till slut!
    Tack {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?