• kattenizze

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Chichisita: Vi ska göra KUB. Och blir det dåliga sifftor blir det FVP. Det som känns bra är att vi är helt överens och att vi känner att vi fattat helt rätt beslut för oss. Vårt första barn gjorde vi ingenting eftersom vi kände att vi tar det vi får liksom. Men nu känns det helt annorlunda. Har du gjort några flera UL förresten? Så du vet att din lille växer som den ska?

• kattenizze

Mia: Du behöver knappast flera försök du har ju ett helt fotbollslag i frysen!!
    Inanna: Hoppas det går bra med dina ägg imorgon..
    Na Ko oi: Ett stort grattis, fan vad vi är bra i den här tråden! Trots vår höga ålder!

• kattenizze

Fjällis: Åhhh vad jag blir avis, BÅDE annanssplitt och Hagaparken! Själv får man nöja sig med granskogen... Jag är från dina trakter men bor ju i norrland, nu fick jag hemlängtan...! Se solen glittra i vattnet vid Brunnsviken...Håll hoppet uppe, nån gång SKA det lyckas. Så det så!
    Enya: Du har ju varit gravid, alltså så har du stor chans att lyckas igen. Du får prata med trillingarna, kom igen nu, fäst och väx...Ja kanske inte alla tre kanske...; )

• kattenizze

Inanna: Du gjorde helt rätt. Grattis till Li och Lo.

Noki: Jag ser också för djävlig ut, har redan en stor kagge och mina boobs ska vi inte tala om...jag ska göra en bröstförminskning efter denna graviditet, jag har varit på gång länge men ville vänta tills IVF-svängen var över. Jag kommer få göra en på landstingets bekostnad eftersom jag har problem med rygg och nacke pga av deras enorma storlek.

Turlid: Håller du fortfarande på och testar? Ta det lugnt fram tills VUL:et den 17. Jag vet, svårt som attan. Du ÄR gravid tills motsatsen är bevisad!! Så det så.

• kattenizze

Noki: Jag vill ärligt talat inte veta vilken storlek jag har nu, sist jag köpte en BH för nåt år sen kanske var det G - H ligan men det är för litet nu...Eftersom jag tränar en del så tycker jag de bara är i vägen, och skulle vara så nöjd med en vanlig C-kupa. Min man kommer nog att sörja men jag vill kunna röra mig obehindrat och speciellt när jag är på hästryggen så är det inte roligt alla gånger. Men men en sak i taget, nu ska jag genom den här grav först...och du med!

• kattenizze

Ja, det var verkligen tråkiga nyheter måste jag säga. Men precis som ni säger så finns det fler chanser och fler möjligheter. Jag tror hemligheten är att försöka njuta av det man kan njuta av, t ex caffe latte på söder. (är inte alls avundsjuk, tur att min syster bor där så jag kan besöka henne)  Man måste nog försöka hitta de små glädjeämnena i livet. Lätt för mig att säga som har tvillingar i magen, men ni förstår nog. Usch det är verkligen jobbigt ibland att vara i IVF-träsket. Och som Lenafena skriver; ständigt dessa pengar eller snarare bristen på dem..

• kattenizze

Zin: det där skånelandskapet lät heeeeelt underbart! Det finns verkligen glädjeämnen i livet trots uppförsbackar ibland.

• kattenizze

Snösport: Tänk på att blåbär är förstoppande...Magen är verkligen ett problem också för mig, äter lactolus nu...Får nog köra på det under den här grav....

• kattenizze

Snösport: Hur smakar katrinplommonjuice? Jag hatar vanliga katrinplommon men är juicen godare??

• kattenizze

Oceanny: aha, så äpplen och päron hjälper?? Då ska jag testa det..o juicen...börjar bli desperat läge här, jag skäller tom på tarmarna, de får väl hjälpa till och jobba lite tycker jag!

Grattis Fjällis!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?