IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Underverket: Jag förstår att ni inte är beredda att ge upp riktigt än. Hoppas det går bra i höst!
Underverket: Jag förstår att ni inte är beredda att ge upp riktigt än. Hoppas det går bra i höst!
Mimsann: xyloproct is da shit höll jag på att skriva, alltså supparna. Jag har använt dem länge efter min grav har hemorrojdeländet kommit och gått....blir nog aldrig av med eländet. be din läkare skriva ut det!
Fruttan: Nu har ju Zinfandel också välsignat äggen så nu jädrar!
Bra resultat såhär långt i tråden....Nu undrar jag såååå över Chichisitas VUL....!
Spears: Grattis! Blir många plus i tråden nu!
Zinfandel: Undrar också över Chichisita...Håller tummarna för att det ser ok ut!
Underverket: Ja, det är min erfarenhet också, först gjorde jag samma som när jag fick sonen, långa och Gonalen. Sen bytte jag till korta eftersom de rekommenderade det...så mkt enklare!! Jag blev gravid och fick MF. Sen gjorde jag korta igen och nu väntar jag twins. Vi får ju se om det går hela vägen, men hittintills ser det ju lovande ut. Så för mig fungerade faktiskt korta lite bättre efter jag blev lite äldre. Jag har alltid haft Gonal-F vilket jag är glad för.
Zinfandel: Hoppas du mår bättre snart.
Enya: det där lät inte roligt. Jag har tagit bort en sådan eländig äggledare, och själva op är ju rätt lätt man är snabbt på banan igen. Däremot är det känslomässiga svårare, det var min sista äggledare eftersom jag fått X i den andra. Det var inte kul att bli steriliserad. Jag fick bra hjälp av KK:s kurator dock. Hoppas äggen växer på sig och ni blir gravida ändå!
Zinfandel: Det var ju ett toppenresultat, grattis.
Turlid: Jag käkar curry som en galning, har fått lite dille på det....så jag hoppas inte det är farligt, men det kan jag inte tänka mig.
Mammagås: Du finns i mina tankar.
Enya: Jo jag blev gravid efter IVF, och de trodde direkt att jag hade fått ett till X eftersom det är så vanligt tyvärr. Jag började blöda rätt omgående. Jag fick också ont på den sidan som jag hade min sista äggledare kvar. När jag tog bort den första 2008 med tittål så konstaterades det att den kvarvarande såg jättefin ut. Jaja,. det blev titthål och borttagning. Den var full med ärrvävnad och vätskefylld, bara skrutt alltså. På bara några år hade den alltså försämrats rejält. Ingen kunde förklara varför, som vanligt med kvinnosjukdom, utan förmodligen var det en tyst inflammation, jag hade inte märkt nåt alls.
Nu gick inte HCG:et ner ändå utan jag fick skrapas i stället. Men det var ändå skönt att bli av med äggledaren, och det ska du också tänka, eftersom risken för X är såpass mkt större med så skruttiga äggledare. Dessutom ska du vara extra observant om du blir gravid nu eftersom det ju är 4 % risk att få X vid IVF. På mitt sjukhus görs op med titthål superenkelt och supersmidigt. Blir bara några stick på lilla kaggen, och det gör inte sådär överdrivet ont heller. X är ju som du vet, inget att leka med.
Det som jag egentligen tycker är knepigt är att man ju inte kan se ledaren på VUL, utan måste göra titthål. Man kan ju se uppåt där de sitter, men inte längre liksom. Det andra som är knepigt är att bli berövad sina reproduktionsorgan, man har ju sin identitet som kvinna i dem på något sätt. Det var det jobbigaste för mig, om jag ska bli personlig.Det är inte en helt enkel process och den är ju olika för olika personer, men kanske tuffare för oss som har sådana här fertilitetsproblem och dessutom närmar oss klimakteriet. Det här bidde visst en uppsats!