• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Ps! Sköldkörtelvärden kan vara helt avgörande för att bli gravid eller ej.

• Zinfandel

Fjällis: jag läser den emellan åt men har haft lite svårt att ställa rätt diagnos eftersom jag pendlar mellan 2 st. Jag har försökt följa kostråden, särskilt dra ner på socker & gluten för oss med immunologiska problem samt äta mer gröna bladgrönsaker och bli bättre på att dricka vatten. Men slaviskt, nej. Så för övrigt håller jag helt med Sushi, vi har delvis samma yrke Tungan uteSkrattande Allt med måtta är alltid bäst!

Maryhe: låter jättebra, ruva lugnt Flört!! 

• Zinfandel
    Fjällsippan skrev 2011-12-07 23:43:48 följande:
    Sushi och Zin: tack för Era tankar och råd om kostenHjärta. Jag är, som sagt, supergröngöling på det här med dieter. Jag håller med dig, Sushi, i dina tankar om tallriksmodellen men känner ändå att jag vill lära mig mer om min kropps relation/reaktion till/på det jag äter. Zin; har påbörjat att ställa diagnosen, och det är en aning förvirrande. Exempelvis har jag nästan inga "ja" på njurarna (jag har alltid trott att det är min svaghet); däremot verkar min mjälte vara i megaobalans. Jag har inte börjat läsa om kostråden ännu, men återkommer säkert med frågor igen.
    Första gången jag gjorde det så var det definitivt mjälte & blodbrist. När jag sen läser i texten så verkar det vara njurarna (vilket det borde vara...) men i frågeformuläret blir det återigen mjälten. De kostråden är egentligen inte mycket konstigare än det jag äter i vanliga fall men jag kommer inte att sluta med en del som föreslås, kocken, livsnjutaren och kostrådgivaren i mig säger nej Tungan uteSkrattande
  • Zinfandel

Miss Boeing: ett test i The Infertility Cure ;) Glömde svara om T4 sen igår.. Jag ska ta reda på vad de olika skalorna heter. Labbet där jag går har bytt till den nya så jag ska mimers ligga betydligt högre än den förra skalan.

• Zinfandel

Skytten: beklagar verkligen Gråter Det är skit det  här, ett evigt kämpande som ibland känns meningslöst. Men det finns vägar att gå. Ta hand om er, kram Hjärta

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?