• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej Snösport!! Stor kram Hjärta

• Zinfandel
    Thuleslapper skrev 2011-12-27 22:55:48 följande:
    Tack Hjärta och kram tillbaka.

Mår lite bättre nu då jag har gjort något omoraliskt.
    Lade ut en lite rolig förfrågan på FB och undrade om det fanns någon kvinna med barn som kan tänka sig att hjälpa mig mot en liten betalning.
    Har hittills fått flera svar med tjejer som nu kan tänka sig att ställa upp som äggdonator.......

Känns skönt att eventuellt kunna falla tillbaka på det efter nästa samtal med hemläkaren efter julstängningen
    Coolt SkrattandeSolig
  • Zinfandel

Kvickan: förstår precis hur du tänker, jag tänkte likadant, ska vi åtminstone inte ses innan behandlingen dras igång..?! Men han har all info, vår historia gör att det finns en del att luta sig mot och de vet vad de gör. Vi får inte glömma att allt inte bara hänger på vår kropp utan även på hanteringen i labbet, jag har nu förstått att de kan påverka en hel del där, både till vår för - & nackdel. De arbetar med andra vätskor, befruktningsteknik och spindelmikroskop som andra har nämnt här, som är av vikt.

• Zinfandel

Fjällis: har kört Menopur 1 gång och det blir det nästa gång också på Svends rekommendation! Bäst är det viktigaste, inte naturligt men gärna naturligt om det är bäst, så att säga FlörtSolig

Thule: jag tycker också ni har så himla bra resultat så det känns på tok för tidigt att fundera på ÄD. Något annat måste vara "fel". Det känns faktiskt som att nåt inte stämmer på nåt vis!! Jag tycker ni ska prova ett försök nån helt annanstans än tidigare. Det kan precis lika gärna vara spermierna som har kromosomfel, bristfällig hantering osv.

Kvickan: jag försöker få gjort en del prover inför varje behandling men det är klyddigt (ja, jag är skåning Oskyldig) så det blir det jag lyckas med.

Nej nej nej, här kollas inget på männen....... Det är ju män!! Drömmer

• Zinfandel

Hihi, min läkare, han är för rolig. Han ringde just och var riktigt arg över svensk sjukvård och att det ska vara så svårt att få ta prover, han har stångat sig blodig med min Beer-lista för att ta dem på mig. Han tycker det är för jävligt att vi ska behöva åka utomlands och betala en massa när det går att göra dem här, enligt klinikchefen är proverna inte ur "sjukvårdssynpunkt", trots att infertilitet är klassat som sjukdom.... 

Så nu deklarerade han bestämt "kom hit och knacka på min dörr kl 8 imorrn, bry dig inte om receptionen, kom direkt till mitt rum. Jag raderar allt om infertilitet i dina journaler och jag vet nog hur vi ska ta ett gäng prover, jag är inte bara läkare, jag fattar datorer också Skrattande"! Haha! Men, sa jag, hinner jag få provsvaren till måndag när vi är i Aten?! Du, sa han, det finns mobiltelefoner om jag ska ska ringa ner resultaten till kliniken. Vi fixar detta! Solig Puhh!!!

• Zinfandel

Hej Bengalen & välkommen in i myshörnan!

Först - häng inte upp dig för mycket på AMH osv.

Har du testat för immunologiska orsaker någon gång? Har du gjort infektions- & vaginalprover? Kan vara värt att göra innan ni tömmer frysarna!

På CFC kör de TCM direkt på kliniken Flört Nu är det många här som går på CFC, Svend är välkänd & välrenommerad med danskar själva verkar föredra Triangeln, det finns alltid nån som är besviken, såklart. Skicka dina journaler till CFC och be om ett utlåtande!

Du är relativt ung här så du har alla förutsättningar! Ge inte upp och du är på rätt spår. Ny klinik - nya tankar - nya metoder. Jag bor också i Malmö, inboxa om du vill! Det finns många saker kvar att göra!! Kram Hjärta

• Zinfandel

Turild: jag har mailat dem en gång till, strax före jul.

Nu ska jag till fantastiske läkaren och se vad han kan åstadkomma, med sitt jobb som insats Flört 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?