IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
iPad.....
iPad.....
Hehe ;))
Haha, säljer du platser i resväskan ;)) med tanke på all den plats som blir över på hemresan så kanske man kan få knyckla in sig själv där :)
Maryhe, vårt levande apotek :)
Enya: det är så underbart att läsa om din graviditet och de olika delmålen! Jag får rysningar av välbehag, tänk att det blir bebis denna gång!! Det gör min väldigt lycklig
Piewh, nu har jag läst igenom dagen!!
Inanna: brunt blod/flytningar är oftast ingen som helst fara - rött blod är det inte alltid heller men större skäl till oro.
Vi4: intressanta staplar & diagram!! I like Kanon att ta med dem och visa upp!!
Ang svamp & UVI så kan båda påverka fertiliteten och det är viktigt att behandla även mannen eftersom man skickar det mellan sig, och antibiotikakur på anitbiotikakur på kvinnan leder bara till resistens och oftast ännu mer svamp. Nu vet jag att du Tjorven & din man har behandlats båda men alla ni andra. Det fins en antibiotika som heter Amoxicillin som ofta används i USA i detta sammanhang med mycket goda resultat. Det är mycket viktigt att behandla före IVF, särskilt eftersom en del av våra mediciner också kan ge svamp. BV ska ni se till att få testat uppe på livmodertappen, nere i slidan behöver det inte finnas nåt. Man tar testet med en lång bomullspinne så långt uppe som möjligt. Många gyn tror dessvärre fortfarande att det räcker med ph-prov & luttest, som min fd gyn. Han poängterade med stolthet att han minsann gjort det i 35 år sedan med positivt labbtest i min hand kan ni tro att jag talade om för honom att han borde hållit sig uppdaterad under de 35 åren...
Mia & Katte...?!
Anne: Ja. Amoxicillin är ett effektvit penicillin som dödar de flesta bakterier! Ibland kan det vara bra att byta antibiotika. I denna värld har jag valt att knappt lita på någon - men jag åtgärdar för säkerhetsskull. Jag har alltså inte behövt veta vem som har rätt, det är inte det viktiga, det viktiga är att ta det säkra för det osäkra. Varför chansa..?! Eftersom du får tillbaks det hela tiden så kan man ju misstänka att det är så. Det är tom så att upprepad UVI hos mannen kan påverka fertiliteten. Hopas du får tag på läkaren idag! Kram
Myran: typ att det är din kropp och du bestämmer över den!! Ja, på riktigt :)) Söte: usch vilket drama! Skönt att det ordnade sig! Hej Lena, kul att se dig igen och grattis till graviditeten!! Miss Boring: skit, skit. Men vänta till TD. Lugn i båten lite till. Inanna: stor kram
Ahhh Internationella Patientföreningen igen ;)))