• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

ZinHjärta - tänker på dig non-stop idag!

• Fjällsippan
    Angeliq skrev 2012-07-01 15:21:10 följande:
    Tack snälla för att ni håller min hand när det är tufft Hjärta
    Jag har inte testat men det är så uppenbart då jag blöder som aldrig förr Rynkar på näsan

Nu på semestern hoppas jag ju givetvis göra eget försök i "sänghalmen". Undrar nu om någon vet hur ÄL brukar fungera efter ivf. Hur skall jag räkna eller när börjar man testa med ÄL stickor? Är det två veckor efter blödningen började tro?    
    Stor kram till dig, Angeliq! Det är nog väldigt individuellt hur kroppen reagerar på IVF och hur ÄL blir i den nästkommande cykeln. Menf ör mig har det varit ungefär som vanligt med ÄL-stegring cirka 11 - 13 dagar efter blödningsstart. 
  • Fjällsippan

Ett försenat grattis, Zin, till 2 små fina! Såg på text-tv precis att det kommit en studie dom visar att det numera är lättare att bli gravid med frysta jämfört med färska. Nu jäklar är det din tur!

• Fjällsippan

Igår var jag på CFC på mitt första VUL (CD 2). Började med sprutorna på kvällen (Puregon 450); och har ordinerats Ovitrelle från dag 6 (som flera andra här i tråden ser jag ). Men jag ska tillbaka på VUL redan på lördag; på dag 6, och får väl se om han lägger till Orgalutran. Jag är på västkusten på semester; så det kommer bli en del resor till Köpenhamn fram och tillbaka nu framöver. Som jag nämnt tidigare har jag inte alls varit duktig och preppat inför det här sista försöket. Det enda tillägget jag har är Levaxinet; samt de behandlingsförändringar som CFC gör. Jag började med Pred på CD 1; och vet inte riktigt hur jag ska göra eftersom Svend tycker att jag ska ta Medrol runt ET...ska man ersätta Pred med Medrol då, tycker ni? Eller bara köra på med Pred? Eftersom det är över 1 år sedan mitt senaste försök och jag har hunnit fylla 44 ska det bli mycket spännande att se utfallet på äggmängd; känner att det kan gå hur som helst. Nåväl, just nu känner jag mig glad och förväntansfull.

Bengalen: vi är ju nästan synkisar; eller hur ? När ska du tillbaka till CFC på ultraljud?

• Fjällsippan
    Vi 4 skrev 2012-07-07 18:59:08 följande:
    En fråga, är det någon av er som äter Prasteron, eller DHEA, eller någon annan som vet om man tänker annorlunda i upplägget av själva IVFet? Det lät på mejlet jag fick från HumanReproduction som att man gjorde det, och när jag surfat runt på kliniker som använder det vid ivf så fick jag uppfattningen att man ev. har lägre stimuleringsdos? Det är snart dags för mig att ha planeringssamtal inför vårt nästa försök. Jag har ju testat två varianter, först lång metod med Puregon, då blev jag visserligen gravid med det var ju urkassa ägg, 3st 2-celliga. Andra ivf med korta metoden och Menopur gav lite fler ägg, lite fler befruktade, en 4-cellig tillbaka som inte blev något och 2 st 5-celliga till frysen som inte klarade tiningen. Verkar ju som lite bättre med kort metod ochMenopur, men samtidigt blev jag ju gravid med andra varianten, om det nu hade med det att göra. Båda gångerna körde vi i princip maxdos. Någon som har någon input...
    Vad skönt att Prasteron-biverkningarna har klingat av !. Jag vet inte om jag har något klokt att skriva om ditt IVF-upplägg men "pratar på" lite i alla fall . Första gången jag blev gravid (MA) på IVF 2 så hade jag Puregon; efter det så provade jag behandlingar med Menopur och Fostimon, och då blev snygga embryon men inga plus så då tyckte flera av mina läkare att man ska köra det preparat som man har plussat med. Så sonen är byggd på Puregon. Och jag harvar på med Puregon fortfarande; och även om det inte blir plus så känns det rätt för jag vet att det ändå är det preparatet som jag har plussat med 2 ggr. Min teori vad gäller dig är att dina 2-cellingar kanske inte var så förskräckligt dåliga som du/de tror för det blev jag trots allt ett plus. Som jag minns det så fick du ET ganska tidigt på dagen, så det är möjligt att dom hade blivit fina 4-cellingar framåt kvällen (i din mage). Hur resonerar din läkare kring preparat och att du fick plus med Puregon? Kanske korta metoden med Puregon? Kram!
  • Fjällsippan
    Tuvalina skrev 2012-07-09 13:15:11 följande:
    TACK!!! Du går in i bildgalleriet i min presentation. Där finns fler bilder. Du kan också gå in på min blogg som du har länk under det jag skrivit här, där finns en del bilder.
    Vilka vackra bilder, Tuva Hjärta! Jag blir varm i hjärtat när jag ser er kärlek - grattis igenHjärta!
  • Fjällsippan

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK*** 
    Finafina 43 år, gjort I 3 VF, korta metoden, CFC , ska ner i vikt (8kg) inför nästa försök 
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3. 
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5 
    Thuleslapper, 39 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET, alltid minus..... 
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro 
    Linköping68, 43 år. CFC. Gjort 1 IVF,  negativt. 2 avbrutna IVF -ägglossat spontant innan ÄP 
    Sunseed 41 år, I väntan på IVF 3 eller FET (6:e insättningen) 
    Sushi, 42 år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon 
    Poppy 39 år, gjort 3 IVF, långa metoden, och 1 FET, hos FC.
    Hemulen 38 år, RPC Uppsala, 2 IVF,  4FET (1MA, maj-11 och maj-12) 
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 MF ICSI2 (frusna ägg) - ICSI3- FET - Promea Turin 
    Victoria71, 40 år, Göteborg, Carlanderska 
    Vi 4, 40år, (syskonförsök) CvL, IVF1 = mf, IVF 2= minus, 
    Germany, 38 år, IVF-försök nr 3 (korta med menopur 375 IE) 
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (2 FET),SU,  FET 12/5 TD26/5 
    Bengalen:  39 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC,  3:e  IVF/japanen på CFC i juli mamman0301 39 år, fet i juni har börjat med progynon den 10/6 
    Susmar72:39år, 2ICSI i falun, ICSI nr 3 i aug/sept 
    Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, 13 ruvningar 1 barn, Syskonförsök 9 Sprutstart 22/5 VUL 29/5

***SÄNGHALMSLIGAN*** 
    Tuvalina, 41 år, Trönö/Hälsingland - hoppas på ett mirakel över sommaren! 
    Snorpan 42 år, 5 st ivf kör naturellt i sommar och satsar på FET i aug på CvL 

***SPRUTAR/SPRAYAR/ÄP/ET/FET***
    Fjällsippan,  44 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Sista  syskonförsöket i juli, CFC. Sprutstart 9/7, VUL 14/7

***RUVARE OCH TESTDAG*** 
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 7:e försöket Fet 2 juli

***GRAVIDA*** 
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan 
    Maraki73,  38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET  18/11, 27/11 TD 6/12 
    Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Gbg, (3 ICSI + 3  FET, 2 MA). ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12, BF 5/8-201 Ciara, 41 år, Stockholm, IVF nr 1 hos CFC. ÄP 14/3 + ET 16/3, TD 29/3. BF dec 2012. 
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI försök 2bf ca 8/1 2013
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL. IVF 4 - Falun, BF ca 17/2-13. 

***FÖDDA*** 
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42) 
    Fahlvik, 40 år, son född 17/7 2011, bor i Göteborg 
    Kattenizze,  38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS 
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1.Tvillingar 
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS 
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS 
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. Son född 29/1. 
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj,Enya född 13/5 3640g 51cm
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9, dotter född i maj 2012

• Fjällsippan
    Bengalen skrev 2012-07-10 11:33:33 följande:
    Fjällsippan: Vad kul att vi är synkisar! Glad Det är ju bara vi CFC:are som håller igång även under sommaren.
    Jag ska på mitt nästa VUL på torsdag morgon, också cd 6. De ville hålla lite mer koll på mig nu eftersom jag ägglossade för tidigt förra gången. Jag sprutar bara 150 ie Gonal och så tar jag Tamoxifen. Har redan känningar i äggstockarna idag, hoppas nu bara inte det är min kropp som har fått frispel.
    Det är mycket möjligt att mitt nästa VUL därefter också blir på lördag.  
    Vad bra att dom håller koll på dig . Hur är det Tamoxifen verkar; stannar den upp tillväxten en aning? Jag ska vara där 11.30 på lördag. Vet du om du kommer få Svend under behandlingen? Jag hade honom igår; och han sa att han ska kolla mig på lördag också. Undrar så smått om han kommer att vara där hela nästa vecka; vill ju helst ha honom hela behandlingen.
  • Fjällsippan
    MissBoring skrev 2012-07-10 10:53:37 följande:

Fjällsippa: stort lycka till nu!!

Ego: inget TPA:ande än Flört fast jag har bim idag så det skulle ju va möjligt att det sätter in under dagen Skrattande

Tack, MissB{#emotions_dlg.flower}!

Tummar till tusen inför din testdag!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?