• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Bengalen skrev 2012-07-14 14:44:59 följande:
    GAME OVER!!! Rynkar på näsan

Min dåliga känsla svek mig tyvärr inte. Den sk follikeln som Svend såg i förrgår var nu en cysta. Vilket bekräftar än mer att jag ägglossade redan i tisdags, på dag 5!!!! Förvånad Hur f.n är det bara möjligt att ägglossa så tidigt?

Jag fick i alla fall Sten (som läkaren hette idag FjällsippanFlört) att börja med att göra ett VUL innan plocket började och det var väl tur. Annars hade vi väl åkt på 4000 spänn igen!

Tack för alla era lyckönskningar men inte ens dem hjälpte denna störda kropp! Nu är det väl bara att sikta in sig på en ny mens om en vecka. Fy vad tungt det är!
    Är så ledsen för din skull, Bengalen Gråter. Usch, vad tungt och orättvist. Jättekram till dig.
  • Fjällsippan

Zinfandel: jag beklagar verkligen att det inte gick vägen, vännen . Vin, semester och nya tag i augusti låter som en ypperlig plan. *kramar om*

• Fjällsippan

Tack för Era tummar, vänner!

Vi4, den erfarenhet som jag har fått från andra här i tråden med cystor så kan man plockas som vanligt och vid behov punktera cystan. Nåväl, vi får se på tisdag hur det hela utvecklar sig. Men det känns inte superkul direkt.

Nu har jag tjongat in 3 sprutor; vad gäller Ovitrellen så är det som Nu  Syskon och Miss Boring skriver att den är numera "klickbar" så man kan ställa in dosen.Tyvärr har jag inga extra nålar. Miss Boring, kan man få det på apoteket? Och när jag väl skulle ställa in dosen kom jag fram till att jag inte har förstått vilken dos jag skulle ta, "ett klick"uppfattade jag det som när de sa det på danska, men ett klick är superlite. Får ringa och höra mig för imorgon. Anemon; visst har du samma upplägg med Ovitrelle? Vilken dos har du tagit?

Usch vilken ledsam dag i tråden. Kram igen till Zin och Bengalen! 

• Fjällsippan
    MissBoring skrev 2012-07-15 00:03:17 följande:
    Fjällsippa. Jag vet inte om dom har på apoteket för jag fick av kliniken, men jag tycker att dom borde ha det. Inboxa mig annars så kan jag skicka ett par till diig som jag har över
    Anemon skrev 2012-07-15 06:37:05 följande:
    Fjällsippan, angående Ovitrellen så är det samma nålar som Gonal-f så jag har använt dem. Jag har haft en grön penna som jag vridit två klick/steg. Pennan klickar till när du vrider den. Väldigt liten dos....man kan inte se hur stor den är eftersom det bara går att ställa in 250 annars. Jag har kvar nålar om du behöver! Inboxa idag så postar jag.
    Tack så hjärtligt för erbjudande att skicka nålar till mig, ni är så rara! Jag testade nålen till Puregonpennan på Ovitrellepennan igår, och det verka också vara samma nålar. Så det har löst sig.

Anemon, stort lycka till idag på ÄP{#emotions_dlg.flower}
  • Fjällsippan
    callimero skrev 2012-07-15 10:23:40 följande:
    Så har vi kruxet med öppen gyn så här i juli för VUL, läser att du är på g hos CFC Fjällis? Åker ner för VUL i brist på gyn här i Stockholm? Jag håller mina tummar för dig!
    Åh vad jag har tänkt på dig! Jag har valt att göra hela behandlingen på CFC, har ens inte kollat upp om det finns någon gyn som har öppet i Stockholm. Jag valde att lägga ett par semesterveckor på västkusten, men det tar ändå 5 timmar tur-retur med tåget fram och tillbaka. Förmodar att det nästan går snabbare med flyg Stockholm-Köpenhamn. Imorgon ska jag vara där 11.45, ska du på första VUL idag eller imorgon?
  • Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2012-07-16 10:53:50 följande:
    För allas info så är Svend på semester v 30-32.
    Tack för den infon, hoppas att han jobbar hela den här veckan så att jag får honom på ÄP/ET.
  • Fjällsippan
    Anemon skrev 2012-07-16 22:18:33 följande:
    Fjällsippan, stort lycka till i morgon i Köpenhamn! Och bra att det löste sig med nålar!

För oss gick bra idag, fick till slut fram 5 ägg och jag är så glad Kommer bäva varje gång telefonen ringer se närmaste dagarna men ett steg i taget......
    Tack ! Och grattis till 5 ägg! Jag håller tummarna stenhårt för fin befruktning! 
  • Fjällsippan
    linköping68 skrev 2012-07-16 20:54:28 följande:

Det ska bli spännande att se vad sjukvården säger då många av oss kommer att kunna kräva mer from 1/1 2013. Då kan de inte längre tex svara...... "vi gör inte missfallsutredningar på de äver42 år".
    Spänningen är olidligFlört  Vad kommer att ske och hur blir det? Hur kommer sjukvården slingra sig undan framöver?

"Regeringen vill skärpa lagstiftningen mot åldersdiskriminering. En ny lag ska börja gälla den 1 januari 2013.

Det berättade integrationsminister Erik Ullenhag vid en press- konferens.

I dag är det förbjudet med åldersdiskriminering i arbetslivet. Nu utökas det till att innefatta bland annat allmän sammankomst, offentlig tillställning, statligt studiestöd, och hälso- och sjukvård."

Lagen mot åldersdiskriminering skärps

Publicerad 14 maj 2012 - 10:42 Uppdaterad 14 maj 2012 - 15:48
    I like tooSolig!
  • Fjällsippan
    callimero skrev 2012-07-16 11:46:00 följande:
    Gullig du är, detsamma!

Känns bar att göra alla kontroller där så man vet de är helt insatta. Känns som det går så snabbt ibland när man mailar in resultat på distans. Nu har jag hittat hjälp på torsdag som är sprutdag 5. Blev ingen första koll på dag 1 nu då jag började igår. Sen har jag bokat en tid hos CFC på lördag, de har stängt söndag. Sitter och letar resor, tar 5,5 med tåg dit och samma hem, zzz. Flyget var dyrt dessvärre.

Vad fint med västkustsemester! Har du ÄP imorgon då?
    Så roligt att du är på g igen! Kör du samma upplägg som förra gången? Trist med tågresa Stockholm-Köpenhamn. Jag tyckte att jag såg hyfsat billiga flygresor med Norweigan men förmodar att de har har höjt priserna nu under semestertiderna. Imorgon har jag "bara" VUL (sprutdag 9). Jag har, tyvärr, en dålig vibb i magen den här gången. Det är över 1 år sedan mitt senaste ÄP, och jag har ingen koll alls på hur det står till med min äggreserv nu för tiden. Nåväl, "som vanligt" är det bara att ta ett steg i taget och hoppas på det bästa .
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?