-
Välkommen till oss! Om det går att välja så föredrar jag CD 2 eftersom jag tror att det är bra att få börja med sprutorna så tidigt som möjligt i menscykeln. Den här gången har jag börjat på CD 3 eftersom jag inte kunde ta mig till Köpenhamn i söndags, men det blir säkert ok ändå . De kan säkert visa dig spruttekniken på CFC, vilket preparat ska du använda? Har du fått penicillin för urinvägsinfektionen? I så fall är det lite tur i oturen eftersom det kan vara bra att kurera sig öht innan en IVF. I vissa länder ordineras man penicillin innan IVF för att ta bort eventuellt "skräp" som kan försämra chanserna.TyckOmMig skrev 2012-07-10 18:13:46 följande:Åh vad skönt att ni finns och att ni är npgra stycken som varit med förr.Här är en nybörjare som inväntar mens sön eller mån sen dags för CFC dag 2-3.vad är att föredra-kvittar det?Tycker jag mår sämst dag 2 sen är allt som vanligt igen nästan...alltså mest mensvärk den dagen!Bad distriktsköterskan om att visa själva spruttekniken på måndag-hur har ni gjort först gången?Har tyvärr råkat ut för min första urinvägsinfektion i vår iver på vårt sista hemmaförsök innan Danmark-det var inget kul men nu verkar allt vara borta då jag var och lämnade nytt urinprov idag...tar gärna emot tips nybörjare som jag är?Hur vet man om man behöver Prednisilon mm som ni verkar vara ordinerade?
-
Grattis till fint VUL på dag 6. Vi har samma plan ! Kul att vi är flera som är på g under semestern.Anemon skrev 2012-07-10 17:46:08 följande:Är på 6:e dagen och det fanns 6 st mellan 10-15 mm. 4 var jämnstora så det känns än så länge väldigt bra. Har skiftat tillbaka till korta metoden nu efter flera långa och jag verkar få fler med korta! Jag hoppas på att inleda semester med att åka till Köpenhamn och sedan vara gravid när jobbet börjar igen. Låter väl som en bra plan
Hade du VUL i slutet av veckan nu? -
Tack, då sparar jag Medrolen.Zinfandel skrev 2012-07-10 14:04:27 följande:Fjällis: åhh vad glad jag blir att du är igång! Eftersom du har sköldkörtelproblem så är det bättre att du håller dig till Pred hela vägen. Spara du Medrolen!
-
Jo, nu när jag har semester så kommer jag äntligen få mer tid för FL. Jag har verkligen saknat er alla!Vi 4 skrev 2012-07-10 12:51:49 följande:Fjällsippan, tack så hemskt mycket för ditt svar! Ja, det är en tanke jag haft med, att jag ju ändå fick plus med puregon, men å andra sidan utvecklades ju inte någon av de andra två-celingarna (3st) vidare, utan bara den som sattes tillbaka. Men det kan ju vara den där faktorn som du säger att de trivs bättre i min mage som är avgörande Jag ska absolut ta upp det med min läkare vid planernigsmötet. Ang biverkningarna tror jag tyvärr att jag fått nya nu när jag höjt till 50mg, min fötter och ben har svullnat och ömmar massor, känner mig också lite anfådd och lite mer hjärtklappning igen. Ringde VC idag för att det är jobbigt med fötterna, men sa inget om DHEA och de verkade inte tycka att symptomen var så allvarliga i sig, så jag har gått ner på 25 mg igen och får se hur det utvecklar sig. Så spännande att du är i gång igen, och intressant med ditt upplägg. Jag tror inte alltid att det är så säkert att alla förberedelser är av godo, så fortsätt vara glad och förväntasnfull, vem vet -det kanske är den allra bästa förberedelsen jag hoppas du vill uppdatera oss så vi får följa utvecklingen med ul, äggmängd, kvalitet osv. Låter härligt att vara på västkusten fö.
Men usch då för nya biverkningar. Det låter klokt att sänka dosen igen och se om det vänder. -
tjorven vännen - det här är din slarviga FL-väninna som inte har hört av sig angående Inofolicen som du var så snäll att beställa åt mig. Förlåt ! Nu är jag på semester, men vi får bestämma något som är enklast för dig när jag är tillbaka i Stockholm. Ska jag sätta in pengar så länge? Jag gör gärna det. Kram!
-
Bengalen: hoppas så att det är en guldblåsa! Jag tycker att du ska lita på Svends beslut att skippa Orgalutran tillsammans med kvällens Ovitrelle. Jag kommer till CFC på lördag vid 11.30 och gör mitt andra VUL, så förmodligen kommer vi att vara på kliniken samtidigt.
-
Stor kram till dig idag, Miss Boring!
-
mamman; stor kram till dig - usch vad ledsamt och tungt!
-
Tack för tummar, vänner. Har precis satt mig på tåget mot Köpenhamn. Tänker på dig, Bengalen, och håller tummarna!
-
Tillbaka på tåget efter ett förvirrat VUL. Hade 4 blåsor (11- 15 mm), men först trodde han (? - en läkare som inte presenterade sig) att den största är en cysta. Han verkade dock ändra sig när han hörde att Svend hade gjort VUL i måndags och tydligen inte sett någon cysta (det fanns ingen journalanteckning). Men jag märkte att han var tveksam. Svend var inte där, och det fanns inga direktiv om Ovitrellen som han nämnde i måndags att jag eventuellt skulle börja med idag. Är det någon som har koll på Ovitrelle under sprutperioden? Har ni tagit Ovitrelle + Orgalutran samt "den vanliga sprutan"? Ska tillbaka på VUL på tisdag.
Bengalen, hoppas så att det har gått bra för dig idag.