• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Kalimero - Roligt att vi ligger helt lika i tid nu när vi blivit ruvarkompisar!

• Inanna Li
    callimero skrev 2011-11-16 17:32:06 följande:
    Ja Inanna, kul! Nu vill jag bli sövd i två veckor...
    Förstår precis hur du känner! Jag skrev att jag ville bli nerfryst i 35+tråden för oss som ännu är barnfria barnarbetare Skrattande.
  • Inanna Li

Tack för alla tummar och stödjande ord Hjärta! Det blev bättre än vad vi trodde till slut! Nu blir det en spännande (läs gastkramande Spöke) fortsättning!

• Inanna Li
    Victoria71 skrev 2011-11-16 18:50:39 följande:
    Jag med, Inanna o Kalimero, jag hoppas SÅ för er! Stor kram!

Själv tycker jag det är lite motigt o missflytigt nu. Missade ju hysteroskopin nu o därmed Ivf i december. När jag ringde kliniken för att boka om lite tider så meddelade de att vår läkare där ska sluta. Konstigt, men det känns väldigt viktigt med någon bra att hålla i handen i allt detta, o vi kände oSs så hemskt nöjda med henne Men men, this too, shall pass ...
    Vad tråkigt att du missade hysteroskopin och IVF i december Rynkar på näsan. Men nästa år finns det en ny chans och då ska jag hålla tummarna så hårt jag kan för dig!
  • Inanna Li
    Victoria71 skrev 2011-11-16 18:58:46 följande:
    Inanna, har du hört att A-K ska sluta? Vad tycker du? Har bara haft lite kontakt m A-L o kände inte att det var lika tryggt.. Har du haft kontakt med andra som också är bra? Känner att jag behöver ha en plan ...
    Nej, det har jag absolut inte hört. Är det sant Rynkar på näsan?  Det har hon inte sagt nåt till mig om trots att jag träffat henne ganska tätt den sista tiden! Jag som har henne som huvudläkare och känner mig trygg med henne! Det känns ju inte alls bra men nu hoppas jag förstås att jag inte ska behöva träffa någon IVF-läkare mer! A-L är också bra men jag gillar A-K bättre! Sven Nielsen är också en bra läkare. Han har skrapat ut mina MA två gånger!
  • Inanna Li
    Victoria71 skrev 2011-11-16 19:13:11 följande:
    Det kanske blivit officiellt precis nu. Nä, precis, du ska ju inte behöva några fler ggr nu!!! Det nämndes att A-K kommer att jobba deltid på Carlanderska men jag vet inte om med patienter, hon har ju varit chef på SU tidigare. Sven är speciell ... Det är något med manliga gynekologer ... Jag känner mig aldrig lika bekväm. Ulf har vi träffat på ET o han sa rakt ut att A-k o A-L är proffsen där.
    Håller med dig om att Sven är lite speciell. Första gången jag träffade honom blev jag helt paff men nu tycker jag faktiskt han är rätt bra. Ulf har jag aldrig träffat. Under min 20 månader långa IVF-karriär har jag bara träffat A-k och A-L i IVF-sammnhanag. Jag hade aldrig träffat en manlig gynekolog innan Sven och jag håller med dig om att det känns bekvämare med en kvinna.
  • Inanna Li
    Fjällsippan skrev 2011-11-16 19:52:51 följande:
    Åh vilken lycka - grattis kalimero och Inanna till fina embryon ! Ja, nu banne mig så ska det ta sig för er båda, och det är dags för ny en plusvåg i tråden!
    Tack kära du Hjärta! Hoppas det blir en riktig plusvåg nu!
  • Inanna Li
    tjorven01 skrev 2011-11-16 20:54:49 följande:
    Åhhhh vilka fantastiska resultat Inanna och Kalimero
    Nu bara MÅSTE det gå
    Nu kommer mina tummar att vara blå i flera veckor framöver
    Jag firar era toppenresultat idag med et glas vin
    Ni är verkligen mina hjältar idag SkrattandeSkål{#emotions_dlg.flower}
    Tack vännen {#emotions_dlg.flower}! Bra att du firade med vin åt mig också! Hoppas jag inte kan dricka alkohol på länge nu! Känns bra att vara en hjälte! Kram Solig
  • Inanna Li
    Vi 4 skrev 2011-11-16 22:10:47 följande:

Inanna och Kalimero även jag har kikat in hela dagen för att se hur det går för er! Jag blir så glad att läsa att ni nu ruvar på flera små guldklimpar var!!!

Slemmis, skönt att det gick bra idag.Tänk vad det närmar sig för dig/er nu. Jag försöker också förstå när det kan tänkas bli dags att åka till Göteborg för vår del. Jag ska börja spruta ons den 23/11 och ska göra första ul tors den 1 dec, sprutdag 9. Tycker det kanske låter lite dumt för då blir ju dag 11 och 12 på lö-sö, och nu när ni skriver att de flesta plockar dag 10-13? undrar jag varför jag ska börja just den 23e? Men jag begriper inte riktigt det där med sprutfri dag, om man har sett att äggen är lagom stora, kan man då ändå vänta i flera dagar? Hon har skrivit att vi troligtvis åker v 49...Men jag är plågsamt medveten om hennes ord att sannolikheten att vi får 3 st tillräckligt stora ägg är väldigt liten och då avbryts det ju.

Tack Solig Om du sprutar i 10-12 dagar blir äggplocket dag 13-15. Nu sist sprutade jag i 12 dagar med Gonal-F, tog äggmognadsprutan Ovitrelle dag 13, dag 14 var en sprutfri dag och dag 15 blev dagen för ÄP:
  • Inanna Li
    Eviglängtan1 skrev 2011-11-17 08:34:00 följande:
    Grattis Inanna och kalimera, nu skall här plusssssas, stort lycka till!

Tänk kalimera om det blir tre små filurer, härliga tider.

Inanna: det är fantastiskt att få så fina embryon tillbaka. Själv fick jag 3 dagars tillbaka, ett 8 celligt av toppkvalite och ett 7 celligt som var bra, och se så bra det har gått so far. Jag fick heller inga till frysen. Man kan aldriga vet......
    Tack min vän som förstår precis hur jag har känt mig under den här behandlingen Hjärta! Vad underbart att båda dina fäste, för det är väl tvåäggstvillingar du väntar om jag minns rätt. Skönt att veta att det kan gå bra trots "sämre" skörd och inget till frysen!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?