• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Mia69 skrev 2011-11-19 12:27:10 följande:
    Kalimero och Inanna: Grattis till fina färskförsök. Håller mina tummar hårt för er! Det ÄR er tur nu!{#emotions_dlg.flower}
    Tack Solig! Hoppas det blir bra till slut trots att hela behandlingsperioden kände som ett fruktansvärt nederlag med få äggblåsor och inget till frysen (jag som hade hoppats fylla på lagret)!
  • Inanna Li

Det Enya skriver är också helt rätt. Tror att det kan vara en av anledningarna till att jag lyckades vid försök 5 då kroppen hade annat för sig än att stöta bort embryona!

• Inanna Li
    Enya70 skrev 2011-11-19 13:42:10 följande:
    Och hur mår våra ruvare Kalimero och Inanna idag då?
    Hoppas ni sitter klistrade framför komedier på TVn och smaskar ananas så det skvätter Skrattande 
    Vi ska se på roliga filmer/serier på TV  hela helgen! Jag är på RD 3 och har lite molvärk i nedre delen av magen. Känner mig också lite orolig i magen.  Li och Lo borde vara blastisar idag då de är 5 dagar gamla embryon! Hoppas de boar in sig idag eller senast imorgon! Solig
  • Inanna Li
    Zinfandel skrev 2011-11-20 10:26:01 följande:
    Inanna: hur mår du idag, nästan halvvägs Glad 
    Tack för att du frågar Glad! Är bara på RD 4  (och CD 21 ) och hoppas få ruva i godan ro ett tag till (nej tack till mens på CD 23 en gång till {#emotions_dlg.djavulsk}) ! Just nu har jag inga andra symptom än orolig mage. Brösten slutade ömma redan efter ÄP och den här gången blev de ömma redan 2 dagar före ÄP och jag vet inte om jag ska tolka det negativt! kanske är det bara så att jag inte har efterkänningar av Ovitrellen den här gången!
  • Inanna Li
    callimero skrev 2011-11-20 11:43:05 följande:
    Ja det var fantastisk tur att jag hann med detta försök nu. Även om jag helst hade velat ha avverkat TD innan och slippa den känslomässiga bergochdalbanan. Känner mig som en uppsvälld vaggande teletubbie med onda bröst och molvärk. Brukar vara värst första veckan, tror det är då man reagerar som mest på Progesteronet.
    Positivt att du har ömma bröst och molvärk! Hoppas för dig Solig! På mig försvann ömmandet i brösten dagen efter ÄP och jag har inte heller så mycket molvärk längre. Jag har en dålig känsla för resten av den här ruvarperioden. Sist jag var gravid ömmade brösten fram till TD och molvärken höll i sig hela tiden!
  • Inanna Li
    sushikatten skrev 2011-11-20 19:34:40 följande:
    Innana: Jag kände nästan ingenting och det jag kände trodde jag att jag inbillade mig. Jag blev helt chockad när jag fick plus på stickan. Inga bröst känningar och lite och mycket litet känning av molvärk som påminde om mensvärk ibland och det var bara vid några tillfällen. Du vet ox¨å att kroppen kan bete sig hiur som helst. Förra graviditet hade jag oxå känningar på brösten. 

Bra att du delade med dig av hur det känns för dig. Det lugnar mig lite. Det kan nog vara olika vid olika ev. graviditeter. Igår fick jag molvärk igen på kvällen och lite imorse och jag känner även ilningar i ljumskarna. Fortfarande inget i brösten! men det är tidigt än så jag ruvar vidare med lite hopp!
  • Inanna Li
    Söte79 skrev 2011-11-20 21:14:02 följande:
    Ni som är gravida eller har varit.. Har ni känt KRAFTIG "mensvärk" i början? Precis som om mensen ska komma närsom..? Jag har så ont. :0(
    Alla tre gånger jag varit gravid var mitt mest tydliga symptom kraftig mensvärk som höll i sig de första veckorna.
  • Inanna Li

Maryhe - Så bra att du kan ge din väninna råd och stöd. Det är som du skriver nog flera än man vet som försöker i det tysta! Jättebra att man kan träffas och prata med andra i samma situation!  Eller som vi gör ventilera tankar och åsikter här på FL! Det känns bra att veta att andra över 40 också kämpar för barn! De flesta som inte vet vad jag och min sambo håller på med tror nog att vi inte vill ha barn eller att vi gett upp för länge sen p g a min höga ålder och en del av de som fått veta tycker att jag är alldeles för gammal! Dock inte alla som tur är!

• Inanna Li

Zinfandel - Bra initiativ att kontakta Renée Nyberg. De borde egentligen göra en uppföljare till den serien och ta upp allt det som vi har pratat om här i tråden som immunförsvarsproblematik, snäva åldersgränser för kostnadsfri IVF jämfört med utomlands och skillnader mellan olika landsting, beskriva olika behandlingsmetoder, mediciner, jämförelser mellan olika kliniker i Sverige, Norden och utomlands. Mer detaljerad information och erfarenheter från oss som varit med ett tag!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?