• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Maryhe skrev 2012-01-04 11:51:58 följande:
    Doxyferm = Doxycycline.  Det aktiva substansen i Doxyferm är Doxycyklin.
    Min sambo fick det utskrivet nu i Italien (Doxycycline) och jag fick Doxyferm i Sverige.
    Ahhhh kanon!!!
  • Zinfandel

Maryhe: ja, då fick du ju grejor mot svamp också, så bra! 

Fjällis: Tack, vad du är söt {#emotions_dlg.flower}. Ja, snacka om att man ångrar alla försök i Sverige, men men. Den där vätskan var liksom inte svår att upptäcka, han fick inte leta precis... Jag rekommenderar Dr Bravermans sida överhuvudtaget, bra läsning!
    forum.preventmiscarriage.com/viewforum.php&sid=f392fea5ce72a64758dc43608a38277d

Neupogen har använts särskilt vid upprepade MF med strålande resultat:
    www.preventmiscarriage.com/Reproductive-Immunology/Treatments/Neupogen-Breakthrough-Treatment-.aspx

• Zinfandel

Myran: ja men det låter ju strålande! Kan du be henne skicka grejorna? Det mesta behövs det inte recept på i Grekland. Annars kan du be henne skicka med det med andra svenskar som ändå är där, det kommer tex svenskar till Life Clinic i veckan.

Miss Cat: det finns ju inga bevis för när detta kom till. Sen är det tyvärr så att du kan nog finna massor med läkare som säger att det inte påverkar, precis som de flesta svenska läkare inte verkar fatta hur mycket tsh påverkar, inte ens fertiilitetsläkarna verkar veta hur mycket tsh ofta stiger vid hormonbehandlingarna, eftersom ingen testar. Ord mot ord alltså så jag har inget att komma med. Bara att gå vidare men inte har jag mycket förtroende kvar för svenska kliniker....

Visst är IVF mångt & mycket ett lotteri - men vi kan faktiskt påverka lotteriet, rätt rejält.. Bra va´?!  Skrattande

• Zinfandel

Skytten: jag är knappast den första svenska patienten där så han är fullt införstådd med Sverige. Så för att slippa allt krux så skickar han allt jag behöver. Jag har ju så många immunologiska sjukdomar att vi knappt behöver provsvaren så behandlingen sattes igång direkt. Utöver Intralipider blir det rejält med kortison (har en massa olika, får se vilket det blir Flört), det enda vi egentligen väntar på nu är koagulationsproverna om jag behöver något blodförtunnande samt om jag behöver nåt mer för att dämpa inflammationer.

• Zinfandel

Cathy: jag kan tänka mig att ha Dr Braverman som en sista utväg - grabben vet vad han pysslar med FlörtDrömmer

• Zinfandel

Förresten, jag ska tillägga för alla att om mina blodprover inte är ok strax före ET så avbryts behandlingen, då är det inte lönt. Provsvaren skickar jag till Dr D som avgör.

• Zinfandel

Enya: nää, jag tror jag håller det för mig själv.... Flört Jag behöver honom nu så han får inte backa!!

Cathy: han har väl telefonkonsultationer också...? Kan ju vara värt att få hans syn på saken. Annars kan du ju ställa frågan i forumet. Pss! Vi kan väl trycka var sitt läkarleg på nätet Drömmer Läkare i Internationella Patientföreningen åtminstone!!

Och jag är arg över att en Sthlmsklinik har slagit i en väninna till mig att frysta embryon har betydligt större chans än färska - hade man inte frusit alla i så fall..?!? Hon fick MF med färskt från samma kull. Okej att man vill inbringa hopp men man behöver inte ljuga för det. 

• Zinfandel

Precis, och som Maryhe berättade att man inte ens fryser på kvinnor över 35 i Italien mm....

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?