• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Maryhe: ja, tänk vad väl man kan känna på sig. Beklagar verkligen men bra att du redan ser framåt. Jag tar ibland hjälp av män i samma situationer, när jag inte orkar ta det och jag vet att det knappt är lönt och vips så funkar det, märkligt.

Selmv: grattis, härligt!

Sushi: bra inställning!

Miss Cat: vad gulligt av dig att googla åt Inanna!! Och maila gärna Uppdrag Granskning du också, ju fler som mailar desto större chans är det nog att de tar tag i det!! Jag tycker inte ni ska godta 10´, en löjlig summa i förhållande till deras slarv men de har antagligen aldrig själv gått igenom en IVF-behandling. 

Inanna: håll ut!!! 

• Zinfandel
    turlid70 skrev 2011-12-19 19:56:52 följande:
    Selmv, supergrattis till superskörd. Fantastiskt! Solig

Zinfandel, härligt att du är på gång, äntligen positiv feedback. Har du funderat mer på den där instruktionsboken om hur man optimerar en IVF behandling? Du skulle bli rik på det här, det är bara så synd att all din kunskap nonchaleras av svenska läkare. Vore kul om du blev en konkurrent, folk köpte din bok först stället för lägga ut massor med pengar på ofta meningslösa IVFer.
    Ni säger det så ofta att jag snart börjar fundera på det Skäms Jag har ju det där dokumentet som ligger ute som är ytterst välbesökt men jag har funderat löst på att göra en websida istället. Men vem vet, kanske blir det ett mer seriöst projekt när jag är gravid, inte kan jobba längre och behöver nåt att göra FlörtTungan uteSolig
  • Zinfandel

Miss Boring: gör inte det, då förlorar du en massa tid! Tja, varför inte, kör RR båda {#emotions_dlg.flower} Zink + folsyra lär vara en särskilt bra cocktail för mannen, och sen har du Maryhes dunderkur!

• Zinfandel

Inanna: hur har du det idag...? Vi sitter alla laddade här, biter på naglarna och räknar ner varje sekund... Vi håller alla tummar, ber till alla gudar och hoppas allt vi kan på Li & Lo HjärtaHjärta

• Zinfandel

Men Inanna, då var ju allt bra!! Du kan inte bara se det värsta i allt hela tiden. Andas nu ut och var lycklig över att du har ett livs levande foster i magen i växer & frodas och som behöver näring från dig nu. Njut av din graviditet och julen!! Stor kram HjärtaSolig

• Zinfandel
    myran6801 skrev 2011-12-22 19:40:38 följande:

Hej alla goa vänner, har haft telefonsamtal med Svend Lindenberg på CFC idag och jag tror han var ganska upprörd över att deras svenska samarbetsgyn inte ville hjälpa till med IVF utan menade att det enda raka är ÄD. Han sa att hon har både rätt och inte rätt för det är inte omöjligt att det kan gå men chanserna bedömde han till allt mellan 1-10%. Inte stora chanser, men han tyckte absolut att vi kunde prova en Crash IVF. Han skulle prata med en kollega i Sverige som skulle kunna hjälpa oss och återkomma nästa vecka.
    Min man och jag kommer att åka till Spanien i februari för ett första besök inför ÄD. Där är väntetiden ca 1 månad tills man får en donator. Men vi kör nog ett sista IVF försök medans vi väntar. Kram

Det låter alldeles utmärkt Myran!! Hjärta
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?