IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Thule: Finfint!! Igång med Intralipider nu och troligen nästa sprutstart nästa helg Och du...?
Inanna: lycka till på VUL idag
Eviglängtan: Underbart, grattis!!
Grattis Inanna!!!
Har nu fått en del provsvar och det var precis som vi trodde. Ett megaimmunförsvar, NK, antikroppar, "fel" blodgrupp och lite till så det var rätt tänkt att åka till Aten och behandlingen är den enda rätta! Har teletid med Dr D på torsdag för att gå igenom allt.
Jag har ännu inte lyckats hitta nån som kan ge mig IL men väntar besked från ett ställe imorrn, vill ju helst inte behöva åka till Stockholm.... De vill inte ta på sig ansvaret, det är vad det handlar om. Så upptäckte jag att IL är en svensk grej och en Skånekille som lanserat så jag ringer honom imorrn! Tänkte att dels vet han nog vem som kan ge mig det, dels har jag antagligen en ny marknad åt honom..!!
Anne f: det finns faktiskt prover att ta för att få reda på det, har man tex höga CD19/CD 5 (antikroppar mot hormoner) celler så ska man undvika Gonal F. Men eftersom man inte testar det i Sverige så kan vi inte utgå ifrån det. Det är helt individuellt, en del svarar bättre på det ena, andra på nåt annat. Å tack o lov för det att vi inte är heeelt lika!!
Jag ska ta och reda ut en del och vara lite tydligare!
Ja, jag har Intralipiderna hemma men behöver nån som ger mig dem och vill helst slippa att åka till Stockholm för den saken... Någon som har en sköterske- eller läkarkontakt i Skåne? Kom på att jag kan ju efterlysa nån i hela forumet, gör det sen
Det där med blodgrupper är väldigt omtvistat men det finns studier på att 0-grupp har svårare för att bli gravid:
www.webmd.com/infertility-and-reproduction/news/20101025/blood-type-o-linked-fertility-problems
www.guardian.co.uk/society/2010/oct/25/pregnancy-fertility-problems-blood-group
Om det får man tro vad man vill men jag såg i andra tråden att många är 0... Och sen är det ju Rh- som säkert alla vet att det måste tas största försiktighet med i samband med graviditet, så att man inte bildar antikroppar mot fostrets blod.
För höga värden av CD19+/5+ innebär antikroppar mot hormoner (A Beer kap 10) HCG, LH & Prog så väl att man tom utvecklar ett vaccin mot graviditet. Se där! Dessa patinteer bed´höver ofta progesteron i injektionsform. Höga FSH & östrogenvärden på CD 3 är tecken på att antikropparna satts igång. Andra vanliga symtom på detta elände är astma & allergier & migrän.
Det heter Gestone, kolla A Beertråden, tror flera får det där. Har du ditt TNF-alfavärde? För högt kan aktivera kagulationssystemet och även förstöra livmoderslemhinnan, då behöver du både Trombyl/Fragmin & Östrogen/Progynon.
Inboxat dig
Företaget IVF AB här, ja det tar liksom en heltidstjänst
Bra Tjorven att du inte har förhöjda TNF och bra att du kolla resten igen!
Victoria: ja, minst 9 dagar ska du säkert spruta.
Fjällis: referensvärdet på Rosalind Franklin är 13,2-30,6 men jag har sett en annan med refvärden 1,2-15,3 och då ligger du perfekt. Lågt är annars betydligt bättre än högt eftersom det då är färre inflammationer.