• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Turild: oj, vad rörd jag blev av dina ord! Men jo, visst hade du också fortsatt! Det är jag övertygad om. När man har ont om tid så är det bara att köra all in nu. Om några få år får vi väl nåt annat att lägga pengarna & energin på annars, haha! 

Ja, jag önskar så att någon ville knäppa klinikerna rejält på näsen, det är inte okej att utnyttja människors utsatthet & sårbarhet.

Bengalen: vad är det för vätska du pratar om?! Blockerade äggledare beror ju på sammanväxningar, op i buken, ärrvävnad, endo eller infektioner. Har den ena blockerats så kommer sannolikt även den andra att även den blockeras, som en följd av infektionen. Infektionen kan tyvärr spridas till livmodern. Då är det ju ingen propp utan äggledarna blir korviga, väldigt fula Flört

Miss Boring: IL är Intralipider som faktiskt är sojabönolja, vars fetter förhoppningsvis ska balansera immunförsvaret. Man har mycket goda resultat med IL som är syntetiskt och därför börjat användas mer och emr istället för IVIG/blodtransfusioner. 

Katte: hur är det med twinsen? 

• Zinfandel

Det är flera här som tagit bort dem direkt, så det är ingen konstighet. Dessutom undanröjer man naturligtvis risken för X. Här finns tyvärr inget slem som går att lösa upp Glad Jag kommer att ta bort dem om det inte funkar nu, pga immunologin.

Glömde säga tidigare att Dr D även tveklöst menar att tunn slemhinna & immunologi hör ihop. Ytterligare en sak... 

• Zinfandel

Underverket: det är faktiskt inte så konstigt om det låter. Enligt A Beer är det den vanligaste förklaringen till sekundär barnlöshet, vanligare än de som inte ens får det första. På något märkligt sätt accepterar kroppen det en fösta gång men sen lär kroppen sig att stöta bort det okända. Precis som man kan dra på sig andra åkommor genom livet så kan man drabbas av immunologiska orsaker mitt i livet, vilket inte är så märkligt heller eftersom mer eller mindre hela kroppen är uppbyggd av immunsystemet och det hänger ihop med många organ, särskilt i reproduktionsorgan. Så ja, det kan helt klart bero på immunologiska orsaker men det kan också bero på att din mans spermier försämrats (män brukar bli chockade över sanningen att även deras fertilitet minskar dramastiskt efter 35-40), äggkvalité, infektioner, ärrvävnad, osv.

• Zinfandel

Söte: puuhhh vilken pärs!!! Jösses vad du ska behöva utsättas för det värsta hela tiden, här snackar vi verkiigen om befogad oro..! Du behöver knappast be om ursäkt, vi är glada över att få ta del av allas livshistorier, allas känslor och allt som kan hända i detta galna riskprojekt. Hoppas du kan vila lite idag, många kramar Hjärta

• Zinfandel
    Maryhe skrev 2012-01-08 10:51:57 följande:
    Han att trycka innan jag var klar.

Hur är det med dig Zin? Hur känns det nu efter besöket i Aten och inför nästa försök? 
    Jo det känns bra men varit kass i veckan, huvudvärk, trött, yr & illamående, tydligen har IL redan börjat verka.. Guld i mun Har ej ännu löst gåtan med sköterskehjälp & provtagning på hemmaplan, måste lösa det imorrn och det känns en aning pressande Skrikandes men det ska nog lösa sig, har lite olika uppslag & kontakter.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?