• linköping68

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

nymåne skrev 2011-11-22 06:12:20 följande:
    Linköping68,

Hej - här är en tillfällig gäst på listan! Jag läste ditt inlägg om att starta en fond för ofrivilligt barnlösa. Wabbie foundation finns redan för detta ändamål. Vad jag vet tar Wabbie dock inte emot ansökningar som rör sekundär barnlöshet.   

www.wabbiefoundation.org/

Har koll på dem, men känner väl lite att det borde kunna gå att få till en fond för både ofrvillig barnlöshet och sekundär barnlöshet. Jag känner att saknaden och längtan efter ett barn  finns lika stark hos båda grupperna, men på olika sätt. Min dröm och förhoppning är att båda formerna ska rymmas under samma fond och att alla som vill och behöver ska kunna söka. Jag bearbetar dem vidare ett tag till. 
    Men tack för informationen Glad
  • linköping68

Kalimero: Usch vad tråkigt, jag känner med dig och skickar mängder med kramar. Tungt Gråter

Sushikatten:  Nej! Vad tråkigt, kramar i mängd till dig med. Så ledsamt Gråter

Skytten: Stort grattis i efterskott!!! Skickar en fanfar, lite sång och en  {#emotions_dlg.flower}

Vi 4: hoppas på bra UL och många fina ägg!

Inanna: håller tummarna hårt för dig!

Har säkert missat att kommentera många andra händelser och det ber jag lite om ursäkt för.

EGO: Har inte varit så aktiv sista tiden. Blev både glad och arg på min läkare. När jag berättade om att jag själv höjt Levaxin inför kommande IVF och att min gyn sa att jag ska ligga runt 1 så sa läkaren "vad bra" och att jag ska köra på med mer Levaxin och att vi testar snart igen. Blev lite glad. Sen bad jag om att få labbrapporter utskrivna. När jag kom hem så läste jag ang sköldkörtelantikroppar att jag har nästan 6 ggr så mycket som man bör ha, men enligt läkaren var det normalt, men liiiite förhöjt. Man skulla tydligen ha under 100 och jag hade typ 586! Blev arg! Googlade och hittade massa info om att just detta är kopplat till infertilitet, andra immunproblem och misslyckade IVF. Funderar stark på att ringa någon, men vem, ang att få ta mer prover och andra kontroller. Är det typ till reumatologen man ringer?

oj, vad långt det blev, hoppas ni orkar läsa långt och trist inlägg denna trista dag på tråden Rynkar på näsan    

• linköping68

Inanna68: hurra, hurra, hurra! Massa grattis, åh vad roligt!

Maryhe: håller tummarna hårt för de fyra små. Alla flyttar in! Superbra att mannens prov förbättrats!

Vi 4: grattis till bra resultat! Hurra för dig! Håller tummar inför ÄP

En fråga till er kunniga…….

Om man äter Levaxin tror ni att det då är ok att även komplettera med kelptabletter för extra jod? Frågade apoteket och läkaren och de kunde inte svara utan hänvisade till FASS. Hur galet är det?

• linköping68

Har varit på "semester" hos föräldrarna några dagar med dottern, och vad mycket ni hunnit skriva! Massor!
    Har lyckats tjata mig till ett kortisolprov hos läkaren. Bad att få ta ett salivkortisolprov, men se det gick inte för det gör man inte. Bara vanligt blodprov. Läkaren visste knappt vad det innebär med salivtestet och trodde att det bara görs inom forskningen. Ja, det är ofta man skulle kunna vara sin egen läkare, och en mycket bättre sådan än de man går till {#emotions_dlg.djavulsk}
    På barnfronten/ IVFfronten intet nytt..... väntar på mens om några dagar för det lär väl inte bli något denna gången heller Rynkar på näsan     

Sushikatten: håller tummarna stenhårt!!Solig

Slemmis: håller för dig med!!!Solig

Vi 4: Oj, vilken bra skörd! Supergrattis! Vad roligt att det gick så bra efter att dina äggstockar först blivit utdömda.Solig

ChippiChoppi: tack för den braiga infon om olika sätt att mäta T4!

Zinfandel: ska börja med kelptabletter. Tack igen för att du är du J Har också boken The Infertility Cure och är en blandning av 3, så lätt är det inte…..

Maryhe: Grattis till de två!Solig

• linköping68

Mia69: håller tummarna för dig och att det blir starkare på testet.
    Sushikatten: det låter ju bra med så högt värde! Håller tummarna hårt för dig och för att det pickar där inne.
    Maraki73: lycka till på VUL.
    Myran: nej, inte ge upp. Kämpa lite till, och lite till, och lite till……
    Inanna68: försök att inte oro dig. Lätt att säga, men svårt att göra, men försök!
    Vi 4: oj så mycket bra info du hittat. Tar speciellt till mig det om att de INTE funnit koppling mellan BMI och graviditetschans. Har ju själv lite volanger.
    Kattenizze: grattis! Hoppas att ni mår bra allihopa.
    Enya: grattis till bra screening! Skönt att slippa de andra testerna.
    Hönan: usch vad trist med blödningen.
    Skytten: mycket intressant läsning!

Hoppas att jag inte missat fler händelser sen sist…. Det hinner hända mycket på bara några dagar härinne!

EGO: nu har tempen fallit så nu kommer tant röd inom någon dag eller så, blä! Men drar igång behandling á la Ludmila inför IVF i januari. Det skadar ju inte att prova. Äter så många piller och grejer så lite mer blir nog en bra cocktail.
    Kram alla! 

• linköping68
    myran6801 skrev 2011-12-15 11:11:56 följande:
    Hej! Har varit hos CFCs samarbetsgyn och fått en rejäl dos negativitet. Hon dömde ut mig totalt o vägrade mer eller mindre hjälpa mig med Ivf. Hon sa tusen ggr lägg ner det här du har inga chanser det är kört. För dåliga resultat och för gammal. Hon menade att det finns bara ett alternativ o det är ÄD. Ledsamt och knäckande måste jag säga, klump i halsen men måste bita ihop o åka tillbaka till jobbet.

Skriver även här..... strunta i henne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Försök att hitta lite hopp och sök vidare efter en annan gyn. Åk till en annan stad om du måste. Kram
  • linköping68

Mia: stort grattis till Plus!!!

Maryhe: underbar bild!!! Det lär bli fullt i resväskan Skrattande

Hej till er andra!   

• linköping68

MissCat: vilken hemsk sak att de tappade äggen!! Det var ingen vidare ersättning. Kan man typ överklaga?

Maryhe: vad tråkigt att det inte blev något. Vad starkt att redan tänka framåt.

Inanna: håller tummarna för dig!

Selmv: grattis till bra äggplock!

Maraki73: vad roligt! Grattis!

Zinfandel:
    skriv boken!!! 

Hej och kram till er andra Glad  Har nu julledigt från jobbet fram till i början av januari.... Gott! 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?