IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Hej
Är snart 42 och har precis gått igenom vår första IVF. Har en liten tös sen innan (på "naturlig" väg), men våra försök till syskon har misslyckats. Så då satsade vi på IVF.
Sprayade, Synarela, i nästan 3 veckor och sprutor, Menopur, i 2 veckor. Fick tyvärr bara ut 1 ägg vid äggplock, men det lilla kämpade och blev befruktat och tillbakasatt den 7/6. Kände av massor under både sprayning och sprutor, men det går över sen när man blir gravid
Chanserna för oss lite äldre är väl sisådär. Sen är det säkert även mycket individuellt hur äggstockar och annat fungerar. Man kan ju faktiskt ha en kroppslig ålder som inte överenstämmer med årtalet man är född. Tyvärr är det även lite högre risk för missbildningar, missfall etc. MEN det är ändå värt det anser jag.
Jag tycker att det har varit stormigt känslomässigt med nedregleringen och sen ågångsättandet igen. Sen att man inte vet hur många ägg det blir, om de befruktas och om det tar sig inne i livmodern. Lite av hela havet stormar. Och nu är det fortfarnade lite så, när man går och väntar på att få testa sig och se om det blev något eller inte. Fast även om jag tycker att det är jobbigt med överflödet av hormoner, humörsvängningar etc så skulle jag absolut göra om det igen och det behövs.
Ja, så är det för mig. Hoppas att det går bra er och IVF. Kram