• linköping68

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zinfandel skrev 2011-09-14 13:34:17 följande:
    Nix, inte del heller, såklart. Jag har verkligen irriterat mig idag på våra urusla kliniker, tom den i Guatemala verkade 1000 ggr bättre. Och så står det på Cvl eller Sahlgrenskas hemsida eller vilken det nu var att den är världsledande eller nåt sånt totalt puckat. Och i en annan tråd så är det nån stackare som fått itutat att kliniken hon går på är Europas 5:e bästa eller nåt sånt. Så läser man sen om tex mbo som inte ens kan komma till förrän efter årsskiftet, vi är ju precis tillbaks från sommaren!? Hoppas verkligen att de där nya tv-programmen vågar vara kritiska. För min del blir det inte fler försök i Sverige, jag har helt enkelt varken tid eller råd att lalla här längre, det är ju ändå ingen som bryr sig. Ja, jag är sur idag {#emotions_dlg.djavulsk}

Just det..... det skulle ju börja typ3 olika program om IVF nu under hösten någon gång. Har någon koll på när, vilken kanla och tid?
  • linköping68
    Maryhe skrev 2011-09-16 11:09:18 följande:

Ringde till tillverkaren av Inofolic idag för en FL:ares räkning.
    Vill bara upplysa om att frakten för inofolic med Fedex kostar för  paket   41,75 euro och för "box"  48,50 euro

Detta gäller för en ganska stor mängd Inofolic, vilket gör det otroligt mycket fördelaktigare att sambeställa.
    Ni får betala betydligt mindre per ask Inofolic än vad jag gör här på det lokala apoteket. Det har börjat ramla in ganska många beställningar från Sverige nu och det har blivit diskussioner om fraktkostnaden bla. Så försök att beställa tillsammans! 

Konstigt att vi aldrig får svar från tillverkaren. 2 mail är skickade men inget än..... Vi är ett litet gäng som vill beställa så det blir nog ett antal paket tillsammans. Önskar att de svarar så vi kan beställa och komma igång med Inofolicen!!
  • linköping68

Jaha, idag är en riktig deppardag Rynkar på näsan Står nu på kanten till det bottenlösa hålet och på måndag är det min tur att förpassas dit ner...... På måndag fyller jag 43 och är då alltså borta ur leken vad gäller IVFer. Tänk att siffrorna ska vara så viktiga och inte helheten. Blä!
    Har liksom förträngt att jag fyller för jag känner mig inte som 43, varken i kroppen eller sinnet. Nej nu ska jag gräva ner mig en stund och vara ledsen  Gråter  Men sen ska jag komma upp till ytan igen....

Kram på er alla

• linköping68
    Maryhe skrev 2011-09-16 12:03:35 följande:
    Kolla i din skräpmail!!! Jag ringde LoLi pharma eftersom en annan tjej har samma problem. Då vidarbefordrade de mig svaret de skickat till henne för mer än en vecka sedan, de väntar på att HON ska svara!. Om du inboxar mig din mailadress kan jag skicka samma svar till dig!
    Aha, då kanske det är det som är felet. Fast det var inte jag som mailade utan 34an. Men jag kan maila dem med och se hur det går....
    Tack för erbjudandet om hjälp Glad
  • linköping68

Tack för stöd!
    Ska bryta ihop lite och komma igen. Ska lassa en massa jord i det bottenlösa hålet, fira födelsedagen rejält, med tårta och drinkar och sen maila och fråga på CFC!

Och absolut vill jag med på resa till Italien Glad  aj vill weijt in laijn änd säj: aj wånt anåther bejby.

Ska även kolla upp det fantastisk bra tipset från Maryhe ang Spanien. Barcelona verkar ju vara trevligt att semestra i.

• linköping68
    Inanna Li skrev 2011-09-18 10:29:37 följande:
    Glad på ÄL-test idag på CD 18! Det innebär att det kan bli FET på min födelsedag på onsdag! Det måste ju bara gå bra då eller Skrattande??? Om de små liven klarar upptiningen förstås ...

Inser att jag förmodligen är min kliniks äldsta patient nu fast jag ser ut som och känner mig som en ungdom. En paradoxal känsla!
    Absolut att det går bra, det kan ju inte annat. Det är ju din dag då!!
  • linköping68

Hoppas på tur för mig med nu i september då även jag fyller. Faktiskt imorgon Solig
    Men vi har bara sänghalmen att få tur ifrån, men det kan ju gå bra även där....

• linköping68

Tack alla ni underbara, rara och fantastiska för gratulationer på min ungdomliga dag Skrattande

Gammeltanten har bestämt sig för att inte ge upp utan kämpa vidare. Fasen om de inte borde funka snart. Jag har ju iaf många år kvar till det blir för sent.... enligt mitt sätt att se, inte enligt trångsynta svenska läkares!

Många kramar till er alla!

• linköping68

En fråga till er allvetande underbara kämpare....... Om man går på CFC kan man ju inte direkt svänga dit för vissa prover ultraljud etc.... Har de många distansläkare i Sverige eller kan man gå till vem man vill?

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?