• linköping68

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Celin skrev 2011-09-26 22:33:07 följande:
    Uppsala

carl von linné?
  • linköping68

Lite uppdatering.... Har äntligen fått telefonkontakt med kvinnokliniken, men fick ingen tid att komma dit då jag var där senast i augusti och att allt då såg bra ut, så personen jag pratade med tyckte jag kunde avvakta lite till. Surnade till rejält och skällde en del och vi argumenterade en stund innan hon iaf gick med på att ge mig en telefontid med en läkare. Detta efter att jag sagt att jag skulle komma till dem utan tid och vare sig de ville eller inte.

Så nu får jag återigen prata med en läkare, ännu en annan, om detta att jag blöder typ varannan vecka. Tänk om man iaf kunde få prata med samma så man slippe att berätta allt från början om och om och om igen. 
    Vid såna här tillfällen hatar jag svensk sjukvård!

Har inte riktigt koll på tråden nu, men grattis alla ruvare. Och kram till er som det gått dåligt för.

Gräver ner mig en liten stund då jag ännu en månad inte haft ägglossning Gråter

Kram           

• linköping68
    Fjällsippan skrev 2011-09-29 21:13:19 följande:
    Jag delar den så att det blir 75 mg/dag (enligt den ordination av Trombyl som jag fick från Falun).

Tack för svar. Funkar det bra att dela tabletten i 4 delar?
  • linköping68

Dags att ta strid, igen Skrikandes Lämnade nya prover för att se om Levaxin nivån är bra. Gick ned från TSH 3,6 till 2,5 under ca 2 månaders ätande och nu hade TSH gått upp till 3 och läkaren tycker inte att jah ska öka Levaxinet till 50 mikrogr, eftersom värdet ligger inom normalvärdet.
    Sneglar upp på ditt inlägg Zinfandel, som du precis skrev ang att inte lita på referensvärden.
    När ska det någonsin gå lite lätt och galant? Bara lite svischa fram och allt funkar bra. SKIT, SKIT, SKIT 

• linköping68
    Enya70 skrev 2011-09-30 10:04:17 följande:
    Hej alla,

nu är jag tillbaka efter VUL och det är ETT litet fantastiskt embryo därinne som är ca 1 cm stor och hjärtat tickar och slår fort fort precis som det ska Solig.

Jag är så fantastiskt lättad och glad idag. Tack för alla tummar! Ni är ju bara bäst Hjärta

Ååååååååhhhhhhhhhh, grattis!!!!!! Underbart!!! Kramar i mängd
  • linköping68
    turlid70 skrev 2011-09-30 09:59:44 följande:
    linköping68 TSH ska ligga under 2, det är jätte viktigt nu när man lyckades bli gravid och BM har koll på det. Men varför skulle det inte vara lika viktigt innan förstår jag inte. Jag skulle ordinera högre dos Levaxin till mig själv om jag var du. Gå till en annan läkare on be om recept, påstå att du hade problem med sköldkörteln tidigare och behöver nytt recept, det brukar funka.

Hm, ja, jag har sannerligen funderat på att höja dosen själv och sen om någon månad säga att vi behöver testa och se hur värdet ligger.
    Banne mig ska jag göra det! 
  • linköping68

Nu kommer det lite mer klagande från mig...... (ska skärpa mig snart, lovar Obestämd) ..... fick en telefontid med läkare på kvinnikliniken då jag varit där för bara en månad sen (de vill nog inte träffa mig igen).  Berättar igen för denna läkare om att jag blöder varannan vecka sedan januari, har smärtor då och då imagen och att jag läcker mjölk (slutade amma för drygt 2 år sedan). Berättar att jag är orolig att jag är på väg in i klimakteriet och vill ha detta kollat. Säger till läkaren att nu kan jag inte ha det så här längre och jag kräver att ni tar hormonprover på mig. Vad svara hon då..... nej proverna säger inget och vid din ålder är det såååå vanligt med mellanblödningar och det är inte ovanligt med sådana blödningar i många år innan menopaus. Vi kan ge dig gulkroppshormon (tror jag det var) men då får du ännu svårare att bli gravid.
    Jag står på mig och ilsknar till och säger till henne att hon får skicka remiss för provtagning och att jag går dit imorgon (alltså idag). Ilsket svarar hon tillbaka att proverna inte kommer att säga något alls om mina besvär.

Men vad f*n!!! Visst måste väl prover det????

Kommer dit idag och tar proverna och vad har hon beställt... bara prolaktin, testosteron, LH och FSH.  Vad säger ni kloka om vad dessa sla ligga på för värden för att det ska vara bra ur vår synvinkel, alltså att kunna bli gravid.

Det är ju inte klokt, hur man än vrider och vänder på sig och slår knut på sig själv med att söka kunksap så fattar läkaran inget alls iaf. De kör på i sina insnöade spår och det som de tror sig kunna. Vill skrika till alla läkare att lyft blicken och se till all ny kunskap som finns!!!!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?