Jo, är det flera som vill veta så tar vi medicinlista med rådgivning här nedan...tänk på att det är inte bara en i förhållandet som ska behandlas.....jag får även vänta nu då det inte ska tas om man har kraftiga blödningar...jag har det så väntar tills mensdag 5...har dock inte fått min mens än:
Sambon och jag:
Doxyferm 2 tabl första dagen sedan 1 tablett dagligen i 9 dgr
Flagyl 1 tablett 2 ggr/dag i 7 dgr (Flagyl har antabus effekt och man ska alltiså inte dricka alkohol i samband med denna medicin då man kan bli dålig)
Bara jag....sambon har ju ingen vagina hi,hi,hi!
Dalacin vag.kräm mot slidkatarr tas 7 kvällar --tas samtidigt som kuren ovan.
Canesten vaginalt, tas efter avslutad Dalacinkur.
Efterbehandling:
Ovesterin Vaginalt varannan kväll i 12 dgr och får ha sex utan kondom efter 4 av dessa dgr. Sedan 2 ggr/vecka (inte sex utan Ovesterin jag menar nu då )
Varannan kväll då jag inte tar Ovesterin tar jag Lactal som är receptfritt.
Jag använder trosskydd mycket men hon menar man ska ha bomull istället för trosskydd, de skaver och gör underlivet mer mottagligt för bakterier och ICAs barnservetter med Aloevera ska man tvätta med...inte shoppat det än men ska.
Man ska använda servetterna när man tvättar eller tvättat sej. Man tvättar sej alltid i underlivet på kvällen inte på morgonen. Man torkar sej efter nr2 alltid bakifrån. Är det ngt som är "löst " men som ändå är i baken ska man fukta lite bomul och torka eller lägga bomullslängden emellan skinkorna nära analöppningen och bomullen suger åt sej de bakterier som annars skulle hamna i trosorna.
Det kommer att bli endel bomull nu då vaginalgrejjerna kan kladda in på fm sa hon.