• Snösport

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fjällsippan: vet hur du känner, och spruttiden går supersnabbt tycker man då alltså   Härligt att snart vara igång.

Var hos kiropraktorn/kinologen som halvt idiotförklarade mej för jag tagit en antibiotikakur för bakterier down there, balansen i kroppen var toppen hormonmässigt men han letade och letade vad som kunde göra ländrygg mm sådan som den är...sa tillslut om antibiotikan och vips började han trycka på en massa akupressur punkter som kan visa om magen mår kasst och immunförsvaret kollapsat...japp ont på alla punkter och förklaring till varför vissa grejjer jag gnällt om gjort ont,så jag fick en bakteriekur i en vecka Metabolics, "Combocillus Complete"(ganska dyrt!!)....kom tillbaka i höst sa han för i övrigt mår min kropp tydligen toppentoppen sa han, det kan ta 3-6månader efter min behandling att bli gravid så ha tålamod men denna gången tyckte han att testa du IVF en sista gång för där får du ändå ut fler ägg än vid ett hemmaförsök sa han. Så nu ska bakterier in i kroppen igen  

• Snösport

MammaGås: Jo tack, det är så härligt att kroppen är bra och bättre än före jag startade med IVF ur TSH och balans synvinkel verkligen mycket bättre.

hur går det för dej nu...det har ju gått flera månader sedan det var + känns det bra? Har ni kollat KUB och NIb eller vad allt heter?  Åh, vad jag hoppas att jag kan vara som du snart, hoppet finns där iaf!

Zinfandeln: jo, helt komiskt som sagt vad man håller på fram och tillbaka. Vi kör i sommar/sensommar

Kattenizze: "Jag kan bli gravid"  Jag sa "jag är gravid" ett tag men blev inte så glad då jag testar negativt liksom alltid så jag kör med jag kan bli gravid...så det känns för mej mer att det händer nu eller snart

• Snösport

MammaGås:  Japp förstår precis hur du tänker...men jag ska ta KUB när vi blir gravida..men det erbjuds inte här i Norrbotten utan FVP direkt...vilket jaginte vill ta i första taget utan vill för min ålder kolla läget lite. Då får jag åka till Umeå eller någon annanstans och göra KUB mm privat. Vi har sagt att det blir det barn det blir men som sagt är det mycket mycket avvikande så vill jag kunna fundera på den situationen. Mår väl inte bättre eller sämre av något och förstår och håller med alla som resonerar om det men själv skulle jag ta det. FVP vet jag en som hade ett friskt barn men som fick missfall pga detta dagen efter provet så det känns som det är sista jag vill göra för jag har ju inte chansen så lätt att bli gravid igen direkt om det skulle hända mej liksom.

Sol ute sol i sinnet= ut och gå nu!

• Snösport

Mia: när jag har gjort långa metoden har jag inte alltid haft ÄL direkt efter misslyckad IVF, men månaden efter funkade kroppen som den ska igen...alltid! Korta metoden funkade även ÄL direkt skönt men som sagt kroppen har varit med om en hel del och hormoner hit och dit så det kan hända helt enkelt. Inget som du ska bli panikslagen av för avvakta tills nästa gång och är den inte tillbaka då heller så är det ju dags att kolla lite mer annars är det normalt att kroppen stretar vid första cykeln efter IVF.  
    Hoppas kroppen kommer igång igen och hormonerna blir i balans....som sagt stress utsöndrar en hel del så det hjälper oftast inte kroppens balans...lätt att säga mindre lätt att applicera kanske men försök. Kram kram!

• Snösport

Innan: jag får ju göra IVF jag har ju alltid haft mycket färre ägg så säg till läkaren att du är beredd att chansa om de tycker det är för få äggblåsor mm...så sa jag när de inte ville plocka mej den 2:a gången...läkaren sa efteråt att värdena var bra men få äggblåsor och ägg...dock har jag hög befruktningsstatistik.   Vilket fall 1-6 ägg har jag haft, inte mer och får göra IVF....är dock också lite spänd på hur det ska gå men det är väl alla och går det inte så försökte du iaf, så tänker jag.

Kryp upp ur det mörka hålet nu och förbered dej, ta inte ut förlust mot läkarna i förskott utan jobba med dem och förklara hur du resonerar, för mej så funkar det toppen och har fått en väldigt bra diskussion/relation till min IVF-läkare efter att ha munhuggits där en gång..diskussion tyckte han när jag bad om ursäkt för jag var så envis och arg den gången så han var nog van vid mycket värre som han sa
    .  
    De är människor också så skriv ner vad du tänkt säga om de säger helt nej, eller vad du har för frågor då så du behåller lugnet och fokus på ämnet att du vill så fokuset inte blir ålder, få ägg mm.
    Varför vill de inte?  Fokusera inte bara på antalet utan vad är det för dåliga värden som gör att du inte får komma till ÄP ET mm....lite så.  
    Men är det helt kört så vill man ju ha en bra, mycket bra förklaring för du är kunden som blir nekad att köpa liksom.  Vid något tillfälle klanske man får acceptera men sm sagt en bra förklaring krävs.
    Kom igen, håller tummarna för dej.  

• Snösport

Enya70: jag hade apriforce vid förra IVFen och fick sååå fin slemhinna   aldrig haft så bra, blev varnad av vissa när jag började hänga här och har alltiså inte vågat prova för tror det var Pimpinella hade provat och man var en idiot om man testade men Mamma Gås använde det och jag fick hennes tabletter nu i februariförsöket. Ska vid detta försök använda det igen för jag har ju lite problem med att få rätt tjocklek på slemhinnan annars och hoppas det inte stör denna gången heller.

Tog 2 tabletter/ dag på tom mage från första mensdag...eller jag tog från 3:e mensdag då jag inte fick tag på dem och tog sista dagen innan ÄP jag tog en på morgonen och en på kvällen ...hört att de verkar bättre på kvällen/natten så då slutar jag nog på äggmognadssprutedagen nästa gång.

Tror alla reagerar lite olika som sagt så det är väl en chansning att testa...jag kände att jag inte hade något att förlora så därför gjorde jag det.

• Snösport
    Innan
    Tro på läkarna och tro på din egen kropp nu!!
     Jag har mens nu men ska igång på nästa mens i v 20...när är du igång tror du?
    Håller tummarna här och kom ihåg att inte oroa dej i första taget, "go with the flow" och se vad som händer fullt ut först.
    Försök vara nöjd med de äggblåsor du får mycket eller lite och satsa en peng på dem istället för att beklaga de du inte får...glöm inte det för det behövs bara en och en tro på den/dem!
    Kramar!!
  • Snösport

iNNAN: härligt då hoppas jag du ruvar när jag börjar min behandling

go, go!!

• Snösport

Mia:
     då kasnke vi drar igång ungefär samtidigt?? hmm jag har 24-28 dgr cykel men den var 24 denna gången 27 innan i år.

FRÅGA:  Mamma peppade mej med mail nu att hon forskat lite och kom fram till att hon var tydligen 47-48 år när hennes mens försvann och innan och efter det hade hon inga övergångsproblem alls med strulig mens eller vallningar mer än vanligt då både hon och jag svettas mycket.
    JO, om jag ärvt detta (kasnke inte då jag som sagt hade mens nästan på heltid i 5 år i tonåren) men i så fall kan man typ ha ganska fina ägg till den åldern eller har man bara dåliga ägg i slutet men ändå mens?

Hon tror ju helt klart det här kommer funka någongång om inte nu så snart...härligt, inser jag fått mycket av mitt humör både heta och positiva av henne!   Klart hon vill bli mormor också!

• Snösport

MammaGås, Zinfandeln: hmm hypofysen tror ju min Kiropraktor att nervspänning från käken har legat på hypofysen på ngt sätt och  därför jag hade urballad menscykel som ung...efter en olycka då jag slagit i käken så bägge käklederna tog skada och har försökt läka sej själv..haft värk mm men han fixade bprt den dadliga spänningen och då försvann ju höftböjjarvärken också...superskumt..hoppas mina ägg är ok, de är bra på utsidan iaf. Nä jag har aldrig fått hypofysteorin från någon käkspeciallist jag har varit hos...gått mycket förr. Spännande tänk.

Min polare som närstan aldrig har mens typ 1-2 dgr/ år blev ju ofrivilligt gravid 39 år gammal men gjorde abort i 12 veckan då hon inte ville ha barn....han har aldrig haft regelbunden mens eller knappt fått igång den liksom.  så mirakel kan hända.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?