• Snösport

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Inanna Li skrev 2011-04-05 11:47:07 följande:
    Nej, jag tar bara progesteronvagitorier 3 gånger om dan.

Ok, Jag mår ju riktigt illa av progesteron oavsett graviditet....kan ju inte jämföra då jag aldrig varit gravid men det låter ju som man kan må bra eller dåligt , känna mycket och lite mm och allt är rätt lliksom för det är så olika på alla och olika från olika ggr.  Nä en vecka till sedan får du testa!! Härda ut!

Jag har de sista 3 ggr minst fått Fragminsprutor. kortison och östrogen och progesteronet givetvis.
    Känner av min cysta endel idag och undrar om den minskar i Strl eller om den växer när det pirrar och gör lite ont där....hoppas på att den minskar.

• Snösport

Hej hoppla...någon som försöker headhunta mej...hur gör man då? Kanske aldrig får barn men vill göra IVF just innan ev ny anställning...hmmm, är det det bästa för mej...för företaget?  Blir det bättre där jag är så jag inte ska nappa? Är det nya jobbet det jag vill ha?  mm...mycket frågor som jag måste smälta och bearbeta nu. Frågat om man sitter säker om jag som barnlös skulle råka bli gravid...givetvis inte men om jag blir gravid innan jag ens börjat hur pinsamt är det? Åh, svårt det där!

Någon som har tips hur ni har tänkt? Kan inboxa mej om det är långt så kan jag läsa det om och om igen

• Snösport

Suschikatten , tack...berättade du att du gjorde IVF eller vad var det du berättat?   Vi ska ju göra en sista IVF sedan ska vi inte göra fler...möjligtvis ÄD om det inte händer ngt men inte heller det har vi beslutat än då inga pengar finns. För mej skulle det säkert bli en lönehöjning på 4000-7000:- tror jag, byter inte annars
    Jag skulle jobba som nu men vara ute mer som jag egentligen vill här men inte kommer ut pga lite annat. Bra men samtidigt lite ensamt= samma och större frihet än nu men lite oftare på hotell på annan ort, det kan man ju dock planera när det passar själv.
    Funderat som du för blir jag tvillingmamma så kasnke jag inte vill vara ute så mycket alls    ska smälta lite så får vi se om jag vill gå vidare till riktig intervju.
    Skönt att få något annat att fundera på ett tag

• Snösport

chichisita: Lycka till imorgon!

Enya70: Hua, inte så kul dag imorgon..kan tänka att det är svårt att glömma det datumet.
    Tack för dina fina ord som peppar mej och jo jag kan faktiskt känna att jag ibland vill börja om lite, nystart på ngt sätt för att få¨tankarna på annat lite mer. Också smickrande då jag vet vem som tyckt de ska fråga mej om jag är intresserad...men ska fundera mm kommer ju bara vidare till intervju om jag säger jag är intresserad nu tror jag iaf. Vi får se inte säker på vilket som är bäst just nu för mej, bra frågor/påstående du hade som jag ska fundera kring .

• Snösport

Spears: Angående TSH, jag verkade inte tåla Synarela och fick så ont i leder mm och 4:e gången även helt nere och superolik mej då jag bara grät i flera dgr(mitt jobb som omorganiskerades då hjälpte ju inte)
    Vilket fall så kom läkarna fram till att jag helt enkelt inte tål nedregleringsmedicinerna då mitt TSH studsar upp vid spraystart och tyvärr sätter min kropp ur må bra läge och lättare att bli gravid värden på TSH. Är inte alls så på alla även om humöret kan skifta på många sa de till mej...men jag testade TSH flera ggr under behandling gjorde även det nu när jag gjorde korta metoden och det var stabilare då...mitt värde har långsamt gått ner sedan sista behandlingen som avslutades i början på november. 

Läkarna vet oftast vad som är bäst för dej men TSH har jag fått testa på eget initiativ på vårdcentralen då gyn inte varit intresserad alls och IVF kliniken är ju på långt avstånd så det var bättre att göra det där jag bor.  Alla har det som sagt inte så men bra att veta och hålla ögonen öppna för bara för de tyckte det var bra för en månad sedan betyder inte att det är bra under behandling...tog som sagt 4 st betalande IVFer innan jag själv konstaterade att något är fel det är inte jag som håller på att bli deprimerad alls det var ett svajjning i TSH värden.

• Snösport

Myrslok: nä vad trist trodde det skulle lösa sej. Jag hade också dåligt östradialvärde...är det det som är E2? och den gången fick dåligt reslutat och bara 1 ägg men 5 blåsor.
    När jag var och hittade min cysta så sa hon att vissa (vet inte vilka) cystor kan påverka östradialvärdet...men då borde de ju ha hittat en cysta förståss.
    De måste gå vidare??  Jag mådde inte bra men provade ju 5:e gången korta metoden och vips många ägg så ge inte upp. Annan medicin och/eller annan metod kan funka mycket bättre. Jag hade inte dåligt värde sist så något måste man ju kunna göra, jag gick en må bra behandling på 2,5 månader = 5000 hos kiropraktorn/kinologi jobbar han med också och hela min kropp mådde ju superbra i februari och bättre värden.
    Mycket spelar tyvärr in så fråga vad du kan göra för att det ska kunna bli bättre värde. 

Fjällsippa: jo jag mår ju inte bra av att ta tabletter på fastande magen så lätt yrsel hade jag också kväll och morgon när jag tagit dem men då var det ju sängdax och på morgonen hade jag tabletten vid sängen och ställde klockan tidigt och tog den och somnade om en stund innan jag åt frulle 1-2 timmar senare. 

Jag tycker man känner i äggstockarna ganska tidigt men det kasnek är den sär cystan som levt där ett tag vem vet? Inte jag 

• Snösport

Zinfandeln: Bara skönt att höra att vår uppslagsbok också kan svammla

Nä nu får jag väl gå och kolla om flyget ska lyfta om 50 minuter eller om mannen får vänta på en flygplats på mej efter att ha kört ner ca 65-70 mil för att hinna i tid och så är jag försenad.  Planeringen blev lite rubbad.

• Snösport

Underverk: chansen att du gör en IVF till när ni lyckats få ett syskon är kanske inte så stor så bara man inte är under behandling och man lyckats må bra ett tag så orkar du säkert.
    Har gjort 5 st och visst sliter det från gång till gång. Jag hade ju TSH problem och jag upplevde inte första gången besvärligt en kompis till mej har nu 2 år efter födsell fått TSH problem...kollat det nu under behandling?
    Tjatat på alla om det så kanske redan sagt det innan? Mitt svajjade ju under spraybehandlingen och var sedan högt till ngn månad efter avslutad behandling.  

• Snösport

Vi har lagt ner 132 000:- på att försöka få vårt första barn på 5 IVFer och behandlingar där till. Då har vi ändå betalt disel i långa resor brevid.
    Vi trodde aldrig vi skulle kunna skaka fram pengar till mer än högst 3 försök  genom att spara värre men jag har ju inte köpt så mycket kläder eller skidutrustning som jag egentligen behövde redan förrförra året(pjäxor= dyra) så äter vi matlådor mycket och sparar alla mynt och lite pengar för varje matlåda vi ätit som sedan blir till nöjen= i nöjes/spenderakassan som är skön att ha när man inte vill unna sej en rolig helg eller lite utrustning till nöjen som det blir i höst. 
    Vi ska göra en IVF till troligtvis sedan går det som sagt inte att skrapa mer då lilla huset behöver lite mer omsorg utomhus och lilla båtens storsegel klarar nog bara en sommar till. Vi hoppas på att detta ska gå.

Jag har rika släktingar men skulle inte fråga dem då vi inte umgås mycket alls men givetvis om vi gör ÄD (bara kasnke) så är det möjligt att vi frågar mina föräldrar om ett bidrag eller lån, sambons pappa har en hel del kosing känns det som men där är det tafatt värre så där tror jag inte ens frågan kommer upp om han inte erbjuder sej och eftersom vi umgås mycket sällan trots närhet och han såg så förvånat på mej när jag en gång var ledsen och han visste vi samma dag fått negativt på test och ändå frågar varför jag inte mår bra och inte förstår utan jag verkligen får förklara dessutom och sedan nämns inte det mer, som om det var en pinsam grej att prata om. ---så vi får nog försöka själva och som sagt även om man vill mycket måste man någongång kasnke ta ett beslut att detta gör vi men tyvärr inte mer och sedan må bra i det beslutet och gå vidare, vi vet inte om vi vill ta stora lån för ÄD...bara om det funkar liksom ...svåra beslut eller hur, jo jag vill verkligen ha barn men inget  har fäst någonsin med ägg av bästa klass som läkarna säger vid våra IVF...kan ett annat ägg fästa då? Och är det värt att lägga mer pengar på barnverkstaden om vi blir skuldsatta i 10 år och det inte lyckas?

• Snösport

Innan68, Fjällsippan : fast nu så tänker vi inte på det utan på att vi ska lyckas i vår  eller i år

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?