• Mamma gås

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Yes, vi gör IVF/FET på CvL :) Nej, vi kan inte bli gravida på egen hand så det är därför vi kör där, har odugliga äggledare.

• Mamma gås
    Boe skrev 2011-10-07 15:17:48 följande:
    Mammagås - vad märkligt med försvinnande plus??? Har du testat med CB eller billiga stickor? Hoppas att du fortfarande är gravid och om inte att allt går fort så du kan försöka igen! Har du fler kvar i frysen?

PP- tänker på dig!!!

Ego ska nog hem och fredagstesta mig själv en sväng. Mår lite bättre men är så less på att känna mig yxbakis utan att ens fått druckit en tår. Hoppas att det går över! Underbart med helg så att man kan få vila upp sig lite. Snart är det onsdag & jag får gå på VUL. Tyvärr har jag mardrömmar om döda barn etc speciellt efter Achbergs program.

Stor Helg kram till Er alla Hjärta{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}

(passar på att lägga till lite symbolen när jag för en gång skull sitter vid dator)

Glad{#emotions_dlg.flower}Solig  (några extra oxå ;)
    Har testat med CB.

Mia - Första dagen var svagt sen har det varit starkare. Tänkte att har jag inte börjat blöda på månd så köper jag veckoindikator. Annars har jag haft CB stickor från apoteket.
  • Mamma gås
    mamman030 skrev 2011-10-09 08:38:44 följande:
    Ja det satt i högra hörnan av livmodern o en bit in i äggledaren. Ja det är ju bara otur, så jag har inte gett upp än att få en bebis till.
    Oj, vilken tur att det inte blev värre än vad det blev. Men det är tragiskt (och tyvärr ganska vanligt) att det ska behöva vara så olika mottagande och beslut av sjukvården, tänker att du fick åka hem först å sen när du träffar en annan läkare så säger den nåt helt annat (så som jag anser att du blivit bemött från början). Ta hand om dig ordentligt nu!!! Hjärta
  • Mamma gås
    Mia69 skrev 2011-10-09 10:04:34 följande:
    Kortaste vistelsen på gravidlistan av alla men men.... Kände imorse att det inte stämde längre. Brösten kändes som vanligt, magen var platt och jeansen gick på utan problem. Testade idag på RD 14 och det var ett tråkigt minus. Har väl förmodligen haft en liten biokemisk graviditet som fäste en kort stund men nu är det i alla fall slut.
    Inte mycket att göra åt. Nästa gång testar jag tidigast RD 14 och slutar med det här tjuvtestandet. Nu skall jag ut i trädgården och måla altanräcke som jag fick sluta med i torsdags när jag fick mitt svaga plus. Kram till er alla.
    Nej, va tråkigt!!! Styrkekramen till dig! Hjärta Jag gissar att jag varit med om samma sak denna omgång. Fick ett svagt plus i går på min TD men kände i tors att det inte stack i brösten likadant som det gjorde innan, däremot har illamående hållit i sig. Blödningen har kommit igång hos mig idag å en härlig dundrande huvudvärk oxå.
    Ta hand om dig så kommer vi igen snart igen Solig 
  • Mamma gås
    ***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst 
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, nästa IVF blir på CFC, DK under hösten 
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm. Väntar på att göra syskonförsök nr 3. 
    Hönan 39 år, Stockholm, ICSI 4 i Örebro 
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 3 ET & 2 FET
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro, ICSI 2 frusna ägg Centro Promea Turin, Italien
    Maraki73, 37 (snart38) Göteborg, IVF 3 i höst ( tidigare 2 iVF minus, 1 FET plussade men fick MF)
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall )  
    Celin, 39, Stockholm, IVF2 (syskon) väntar på FET
    Inanna 43 år, IVF-Centrum Göteborg, (3 ICSI + 3 FET och 2 MA) . ICSI 4 i november?
    Mia 42, Göteborg, väntar IVF2/FET 3 november
    AnnaLinn -72, Halland, 3 IVF:er.
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 2: runt 24/10 

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL, ÄL 29/9, BIM 14/10, FET i november 
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök (får man väl kalla det) IVF i höst 
    Sunseed, 40 år, Dalarna. Eskimåer i frysen men kör hemmaförsök så länge... 
    Linköping68, 43 år, Linköping: Hemmaförsök, ev en IVF till om någon klinik säger ja.....
    Thuleslapper, 38 år, Värmland (men går på USÖ), första FET nu i höst.

***FET***
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET i okt-nov 
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 5 FET i slutet på Okt 
    Oceanney, 42 år, Frankrike, Syskonförsök, FET 26/9

***SPRAYAR*** 
    pralinen jessica, 38 år, Göteborg, ivf3,SU,  spraystart 12/9

***SPRUTAR*** 

***ÄP/ET***

***RUVARE OCH TESTDAG*** 
    bellami01, 38år, Försök #4, FET 25/8, TD 5/9 
    Inanna 43 år, IVF-Centrum Göteborg, FET 21/9, TD 7/10 (Försök 6, Tidigare 3 ET + 2 FET och 2 MA) 
    pp08, 41, stockholm, IVF6 (IVF3syskon) ÄP 20/9, ET 22/9, TD 8/10 
    Victoria71, Göteborg, IVF1, IVF-centrum, ÄP 22/9, ET 24/9, TD 12/10 
    Oceanney, 42 år, Frankrike, Syskonförsök, FET 26/9, TD 8/10

***GRAVIDA*** 
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg 
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12 
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12 
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1 
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar 
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1 
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan 
    Lumix, 40 år, BF mars 2012 
    Märtaros, 40 år, hemmaförsök, BF 25 april 2012 
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012 
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012

***FÖDDA*** 
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg

AnnaLinn - Kollar du så det blev rätt Glad Vill du ha in om det är första FET ni ska göra el 4:e ET? Hojta till då Glad

Själv flyttar jag in mig på väntar på nytt försök igen. Testade igår igen å det visade ett svagt plus men idag började jag blöda så jag gissar att jag haft en biokemisk graviditet. Hade det vid mitt första IVF oxå. Mår som en  jag  vet inte vad men det kan ju bara bli bättre.
  • Mamma gås
    Enya70 skrev 2011-10-09 17:54:33 följande:
    Attans också. Så många ruvare och så dystra resultat. Blir så ledsen Gråter.
    Kramar till dig vännen  Hjärta
    Tack det värmer Hjärta Ja, alldeles för många negativa resultat på denna ruvaromgång. Men det är tur att ni är några som lyckas för det håller modet och hoppet uppe hos mig iaf  Solig
  • Mamma gås
    Inanna Li skrev 2011-10-09 17:57:10 följande:
    Mamma gås - Trist att det gått så dåligt för oss på ruvarlistanGråter! Men vi försöker igen!
    Mmm, att de ska vara så svårt.. Tur att vi har varandra här där man kan nöta å stöta å få stöttning å råd. Men inte att förglömma denna innerliga värme och vänskap som finns här Hjärta Hur har ni tänkt framåt? FET el ET el vänta? Hur många har du i frysen? (för visst har du några där..?)
  • Mamma gås
    Inanna Li skrev 2011-10-09 18:21:26 följande:
    Vi har 2 i frysen men sparar dem till nästa år. Satsar istället på en ev. sista ICSI, nr 4 i ordningen, innan jag blir ännu äldre och hoppas allt vi kan att det blir fler frysisar så vi kan försöka med dem också innan vi kanske ger upp. Det känns fantastiskt att man kan få stöd och vänskap här Hjärta. IRL är det inte så många som förstår vad vi går igenom! Och en del som råkat få veta att jag försöker bli gravid har blivit chockade över att nån vid min "höga" ålder ens funderar på att bli mamma!
    Nä, kan oxå känna att det inte är full förståelse för detta IRL. Fick konstiga kommentarer liknande varandra igår, en av min egen mamma och en av min svägerska. De klämmer ur sig båda två utan att veta vad den andre har sagt, att men är det inte lite konstigt att det aldrig tar sig..? Hmm, vad är det som är så jättekonstigt egentligen tycker jag. Av tre färskförsök och ett frysförsök har tre tagit sig, två varit så kallade biokemiska graviditeter och ett MA v. 16. Ja de är jävligt tragiskt att det inte går längre än så, MEN jag tänker att det har ju faktiskt tagit sig. Jag skulle nog vara mer neråt om det inte hade tagit sig alls under de här gångerna. Tänker att ska man jämföra med vanliga befruktningar kan man ju oxå få hålla på i flera år innan det tar sig och blir en bebis. 
    Jag vet inte, jag kanske är hård mot deras frågor/oförstående..?

Sen kan jag oxå känna att åldern som du skriver att en del blivit chockade över i din situation, handlar om hur man är som person. Det finns de som är 30 år och känns som om de är 50, samtidigt som det finns 40:åringar som är som 30 åringar i sinnet. Ja, konstigt är det, men det är som sagt tur att vi har varandra här inne Solig
  • Mamma gås
    kattenizze skrev 2011-10-09 19:20:12 följande:
    Dessutom Mamma gås, är man inte tröttare fysiologiskt när man är 40 än när man är 20 så det så. Den enda nackdelen jag kan se med att bli mamma på äldre dagar, är att man inte kommer att vara med sina barn lika länge och man kanske inte får uppleva ev barnbarn lika länge heller. Å andra sidan så blir vi ju bara äldre och friskare så....Jag tycker det var helt perfekt egentligen att få mitt första barn vid 36, även om vi försökt många år innan. Allt är så mycket bättre nu i mitt liv än när jag var ung!
    Ja, de skulle väl vara den nackdelen, men jag kan oxå mest se fördelar med att bli mamma på "äldre dar". Den livserfarenheten och tryggheten man har nu oxå jfm när man var 20. Jag kan ju jämföra känslan nu med den jag hade när jag fick mitt första barn när jag var 22 år.., å då var jag ändå en mogen 22 åring Flört Ha ha..
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?