• Mamma gås

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Skickar mängder med styrkekramar till dit Oceanney!! Hjärta

• Mamma gås
    Mia69 skrev 2011-10-11 16:14:24 följande:
    Oceanny: Nä, vad tråkigt att det blev minus. Trodde verkligen att någon måste få ett plus men det blev en skitruvaromgång. Lycka till nu vid nästa FET. Jag tror du har ett guldägg kvar... KramHjärta

AnnaLinn: Kram till dig!Hjärta

Enya: Det kommer gå jättebra på VUL nästa vecka!!! Men det är klart jag håller tummarna.Solig

EGO: Testat negativt igen. Helt väntat. Väntar på min mens som aldrig kommer trots att jag slutat med progesteron. Mentalt är jag redan vid nästa FET. Kanske tar jag en månads paus men det beror på om jag får en riktigt jobbig blödning och konstig cykel efter detta eller om allt verkar hyffsat ok. Kanske egentligen är bra att köra på direkt efter ett "mini-missfall".
    Jag funderade på samma sak som du Mia, ska jag köra direkt el vänta så jag frågade kliniken vad dom tyckte och sköterskan där sa att får jag ägglossning  vid den tidpunkt jag brukar ha så är det bara att köra denna cykel men är den rubbad i tid så rekommenderade hon att vänta. Hon menade att då är det bättre att vänta in nästa så att förutsättningarna för att det ska fästa är optimala och det är dom inte om äl inte kommer som det ska. (om man nu har regelbunden äl).
    Så nu är det bara att hålla tummarna att äl kommer när den ska Glad 
  • Mamma gås

Ja, välkommen till Öret Maryhe !!! Tänk att vi kanske är ett par minuter från varandra Skrattande Säger som Myran å Tjorven, helt imponerande att de tar hand om dig/patienter så bra Glad Tryggheten i att veta det som patient gör ju att man kan slappna av mer oxå under behandlingen.

• Mamma gås
    Maryhe skrev 2011-10-14 13:29:22 följande:
    Är i stjärnhusen! Just nu städar jag för fullt... Dom är inte så bra på det grabarna{#emotions_dlg.djavulsk}
    Haha.., kan gissa det :)

Då svischar jag förbi dig snart, åker från Risbergska skolan till Karlslundsgatan/Ringggatan Skrattande Städa fint, men glöm inte att gå ut å njut i det härliga höstvädret!! Solig 
  • Mamma gås

Oj oj, här händer det grejor! Glad Skickar en tanke till er som behöver det å välkomnar nya vänner Glad

Uppdaterar i listan då jag fick glad gubbe på stickan idag, vilket innebär FET på måndag kl 15 om nån av de två frysisarna överlever upptiningen.

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK*** 
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst 
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm. Väntar på att göra syskonförsök nr 3. 
    Hönan 39 år, Stockholm, ICSI 4 i Örebro 
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 3 ET & 2 FET 
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall )  
    Celin, 39, Stockholm, IVF2 (syskon) väntar på FET
    Inanna 43 år, IVF-Centrum Göteborg, (3 ICSI + 3 FET och 2 MA) . ICSI 4 i november? 
    Mia 42, Göteborg, väntar IVF2/FET 3 november 
    AnnaLinn -72, Halland, 3 IVF:er.
    Victoria71, Göteborg, IVF-centrum, väntar på IVF-försök nr 2 nov.-dec. kanske.
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3.
    Oceanney, FET2 i januari 2012
    Finfina, 43 år, IVF 3, CFC

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök (får man väl kalla det) IVF i höst 
    Sunseed, 40 år, Dalarna. Eskimåer i frysen men kör hemmaförsök så länge... 
    Linköping68, 43 år, Linköping: Hemmaförsök, ev en IVF till om någon klinik säger ja..... 
    Thuleslapper, 38 år, Värmland (men går på USÖ), första FET nu i höst.

***FET***
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET i okt-nov 
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 5 MA, FET i slutet på Nov hoppas vi 
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL, FET i början på november
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro, ICSI 2 frusna ägg  Centro Promea Turin, Italien början av nov.
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 2: 24/10

***SPRAYAR*** 
    Maraki73, 38 Göteborg, IVF 3 i höst ( tidigare 2 iVF minus, 1 FET plussade men fick MF) 14/10
    SyskonETT, 40 år, Stockholm, syskonförsök IVF nr 1

***SPRUTAR***
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL,  IVF nr 5 korta behandlingen på CFC, DK - avbröt då det bara var 1 follikel och gör insemination 21/10

***JAPANSKA METODEN*** 

***ÄP/ET***

***RUVARE OCH TESTDAG*** 
    bellami01, 38år, Försök #4, FET 25/8, TD 5/9 
    pp08, 41, stockholm, IVF6 (IVF3syskon) ÄP 20/9, ET 22/9, TD 8/10 
    pralinen jessica, 38 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU,  TD 2/11
    Boombabymamman, 39 år, Malmö, syskonförsök 1 med ICSI på Cura i Malmö, TD 7/11.
    ***GRAVIDA***

dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg 
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12 
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12 
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1 
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar 
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1 
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. 
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan 
    Lumix, 40 år, BF mars 2012 
    Märtaros, 40 år, hemmaförsök, BF 25 april 2012 
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012 
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012

***FÖDDA*** 
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg

• Mamma gås
    Hönan skrev 2011-10-22 09:28:59 följande:
    Åååh Mamma Gås grattis t FET! Går du via landstinget? Jag bor i Stockholm o gjorde 2 privata misslyckade försök ÄP CvL i nu via landstinget fick jag Örebro då de redan köpt upp sin kvot på CvL även fast CvL hade platser t landstinget om de ville :( jag gillar CvL mycket bättre. Nu måste jag spraya längre för att de har för många patienter i Örebro... Surt sa räven...
    Nej, går inte via landstinget. Jaha, är det så fullt i Örebro.. Hmm, ja det är inte roligt att vänta å vänta.., jag har en kompis som går i Örebro (vi bor här) men hon har ganska nyligen startat processen. Min kusin jobbar på fertiliteten på USÖ så det var därför vi inte valde Örebro till en början med. Inget emot henne, det är en toppentjej men detta är ju ganska privat Flört
    Hoppas du får äp snart!! Hojta till om det är nåt du undrar över i Örebro så kanske jag kan guida dig Flört

Tack all goa för er omtanke å peppning! Solig Å LYCKA TILL ALLA KÄMPARE OAVSETT VILKEN FAS NI ÄR I!! Hjärta
  • Mamma gås
    Skytten skrev 2011-10-23 21:51:09 följande:
    Zin - jag vet att jag frågat dig förut om mina symtom vid äl och inför mens men jag glömde en sak som blev tydlig nu när äl är på ingående. Mina tår och händer börjar värka, alltså det känns som om jag blir lite vätskefylld i kroppen och så stiger tempen. Får du någon "vibb" av det? Är det bara vanliga pms-äl-grejer eller borde jag fundera i andra banor? Vet någon annan? Får någon sådana symtom vid äl?

Har precis likadant..!!

Grattis i efterskott Pralinen!!

Hinner knappt med att läsa här inne, är mitt i flyttstök + 100% praktik + studier på det.. Är väldigt trött idag och är sååå fantastiskt nervös.. Vill knappt ha telefonen med mig..

Tack för alla lycka till, det behövs!

Stooor kram på er å ha en underbar dag!!
  • Mamma gås

Här råder det antiklimax... Kliniken ringde när vi hade börjat åka å precis stannat för att käka lunch (har en bit att åka). De två eskimåerna i frysen var nu båda upptinade och båda hade avstannat något och tappat cell, därför ville dom fortsätta odla dom till i morn för att se hur det utvecklade sig... De ska höra av sig innan kl 11 för 11.30 behöver vi åka hemifrån.

Baahhh..., säger jag bara!!! Tappat hoppet totalt!! Finns det nån eller nån som hört nån som fått barn på fryst embryo vilket först tappat cell å sen kommit tillbaka???
    Känner mig tom, ledsen, förtvivlad å stans skallebank.., lägger mig å sover en stund å hoppas huvudvärken försvinner till mötet jag ska på ikväll.. 

Puuhh, tack för att jag fick skriva av mig å kräkas lite.. Hjärta

• Mamma gås

Hej alla underbara människor i tråden!
    Är hemma en snabbis på lunchen... Skulle bara vilja skrika ut H..VETE!! Kliniken ringde å sa att de inte hade utvecklat sig bra så det blev ingen insättning.. Skit! Tillbaka på ruta 1, å vi som t o m har pratat om att lägga ner IVF svängen.., el ska vi försöka göra ett sista färskförsök i vår..? El acceptera att det inte blir ett gemensamt barn..? Många frågor å mkt känslor som tyvärr måste hållas instängda till kl 16 då kursen jag är på slutar..

Tack för att ni finns! Kommer läsa mer när jag orkar så jag har koll på var ni är i processen. 

• Mamma gås

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK*** 
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst 
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm. Väntar på att göra syskonförsök nr 3. 
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 3 ET & 2 FET 
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall )  
    Celin, 39, Stockholm, IVF2 (syskon) väntar på FET
    Mia 42, Göteborg, väntar IVF2/FET 3 november 
    AnnaLinn -72, Halland, 3 IVF:er.
    Victoria71, Göteborg, IVF-centrum, väntar på IVF-försök nr 2 nov.-dec. kanske.
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3.
    Oceanney, FET2 i januari 2012
    Finfina, 43 år, IVF 3, CFC
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, FET - Biokemisk grav. Bor i Örebro, gjort IVF på CvL. 

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Sunseed, 40 år, Dalarna. Eskimåer i frysen men kör hemmaförsök så länge... 
    Linköping68, 43 år, Linköping: Hemmaförsök, ev en IVF till om någon klinik säger ja..... 
    Thuleslapper, 38 år, Värmland (men går på USÖ), första FET nu i höst.

***FET***
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET i okt-nov 
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 5 MA, FET i slutet på Nov hoppas vi 
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro, ICSI 2 frusna ägg  Centro Promea Turin, Italien början av nov.
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU,  nytt FET v 50

***SPRAYAR*** 
    Maraki73, 38 Göteborg, IVF 3 i höst ( tidigare 2 iVF minus, 1 FET plussade men fick MF) 14/10
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro 
    pp08, 41år, Stockholm, IVF7 (syskon) spraystart 24 okt
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, första spraydag 2 nov ICSI i början av dec

***SPRUTAR***
    Sushi. 42år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon.
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL,  IVF nr 5 korta behandlingen på CFC, DK - avbröt då det bara var 1 follikel och gör insemination 21/10
    SyskonETT, 40 år, Sthlm, syskonförsök IVF nr 1
    Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Göteborg, (3 ICSI + 3 FET och 2 MA) . ICSI 4 

***JAPANSKA METODEN*** 

***ÄP/ET***

***RUVARE OCH TESTDAG*** 
    bellami01, 38år, Försök #4, FET 25/8, TD 5/9 
    Boombabymamman, 39 år, Malmö, syskonförsök 1 med ICSI på Cura i Malmö, TD 7/11.
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvar för sextonde gången; fick en son på tionde. CvL, TTD fr o m 3/11.

***GRAVIDA***
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg 
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12 
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12 
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1 
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar 
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1 
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. 
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan 
    Lumix, 40 år, BF mars 2012 
    Märtaros, 40 år, hemmaförsök, BF 25 april 2012 
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012 
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012

***FÖDDA*** 
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?