• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Inanna Li skrev 2011-05-17 11:11:53 följande:
    Nu är jag tillbaks från VUL på sprutdag 6. Det blev ett hyfsat resultat med tio mätbara jämnstora blåsor. Jag får ju inte glömma att jag snart är 43 Rynkar på näsan! Dåligt dock att hon upptäckte en cysta på 22 mm i ena äggstocken men den kommer punkteras i samband med ÄP. Nytt  VUL  på fredag morgon och kanske ÄP på måndag eller tisdag i nästa vecka.
    10 jämnstora blåsor är ju toppen!!! Suveränt bra resultat. Grattis till det! {#emotions_dlg.flower}

Cystan punkterar de ju vid ÄP så blir du av med den också. Min läkare sa senast
    att det kan bli cystor när man som vi håller på och pressar våra äggstockar med mycket hormoner
    om och om igen. Men de är nästan alltid ofarliga och går bort av sig själv förr el senare även om man inte punkterar dem.

Lycka till igen på fredag!
  • Enya70
    Inanna Li skrev 2011-05-17 12:41:48 följande:
    Tack! Jag frågade henne om den påverkar behandlingen och då sa hon nej och att hon ska punktera den vid ÄP i nästa vecka men jag kan inte låta bli att undra om den "förstör" för de andra blåsorna.
    Jag hade en cysta förra IVF:et och då sa min danska läkare att den spelar ingen roll alls för tillväxten hos de andra blåsorna. Jag valde att tro på honom helt och hållet och det ska du också Flört.

Det kommer att gå jättebra för dig den här gången Inanna. Du har ju flest blåsor av oss alla gamlingar så nu får du faktist vara nöjd, så det så Skrattande
  • Enya70
    kattenizze skrev 2011-05-17 15:38:05 följande:

De var helt normalt långa också efter sin ålder.

Så fantastiskt härligt Skrattande! Vilken dröm! Hoppas så att jag får göra dig
    sällskap ngn gång och få uppleva detta underbara {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70
    Fjällsippan skrev 2011-05-17 16:21:06 följande:
    Åh, tack Enya. Jag är nog rätt nervös, tror jag. Eller jag vet faktiskt inte riktigt hur jag känner mig den här gången, är disträ, melanolisk men ändå hoppfull. Jag har inte ringt till kliniken idag för att fråga om befruktningen. Vi får se hur det har gått imorgon.

Jättelycka till själv imorgon{#emotions_dlg.flower}!  
    Tack!

Åh, jag har de dagarna framför mig.

Jag brukar vara supernervös dagarna mellan ÄÅ och Et. Jag får ju få ägg varje gång och har två gånger varit med om att det inte blivit ngn återföring alls vilket är superjobbigt. Så de två dagarna hoppar jag till av skräck så fort min mobil ringer.

Men för din del är jag inte orolig alls. Det kommer att gå jättebra för dig imorgon Glad
  • Enya70
    Inanna Li skrev 2011-05-17 15:32:32 följande:
    Lycka till med ÄP imorgon Solig!
    Tack Inanna!  Hoppas det blir åtminstone några stycken fina ägg, som sedan befruktas och delar sig fint. Hoppas hoppas...Drömmer
  • Enya70

Hur går det för dig Snösport?
    Hur ligger du till nu? Blir det behandlingsstart snart?

• Enya70

Någon som hört ngt från Chichisita?
    Undrar så hur det går för henne?

• Enya70
    Boe skrev 2011-05-17 20:01:40 följande:
    Tråden är ju som en tokspännande romanGlad

Fjällis & Enya meddela snarast i morgon hur det går!! Hoppas på toppägg samt några frysisar vore ju inte fel!
    Jag tänker på Er!!
    Roligt att kunna bidra till spänningen Flört. Jadå skriver så snart jag återvänt
    till svensk mark imorgon Hjärta.
  • Enya70
    Snösport skrev 2011-05-17 21:41:31 följande:
    Hej å hå...nä jag förväntas väl mens tidigast torsdag denna veckan men har haft väldiga känningar i bröst, molvärkande och upp och ned humör så killen klagat lite på hur länge jag ska skylla på ÄL och mens så jag testade i morse men det var inget alls så jag inväntar min mens och då lär jag starta Fostimonbehandlingen samma dag eller dagen efter beroende på när mensen kommer under dagen -   så snart så!! 

Kommer troligtvis inte skryta/beklaga mej om massor av blåsor på VUL men jag längtar till de få jag förhoppningsvis får så jag äntligen får bli gravid..tror så in i och längtar väl till att få ett svar om det funkar eller ej då det ju är vårt sista färskförsök och inte har några i frysen heller....vill bli gravid nu annars ska jag återta min hjärna och mer ha barnförsöken i fritidshjärnan där hoppet och tron på ett mirakel alltid kommer att finnas...men hoppas som sagt på 6:e gången gillt!!! Så hoppas för mej du också Solig 
    Klart jag hoppas för dig, absolut! Du vet barnvagnar med medar på ska vi ju ha Skrattande.
    Kramar
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?