-
Du är näst i klubben Zin. Jag håller alla tummar för dig nu så både du, jag, Inanna och alla andra "gamlingar" kan följa efterZinfandel skrev 2011-05-22 17:47:20 följande:Snösport, Snösport, Snösport!!!! Vikket flyt vi har i tråden nu efter långt stiltje, det är såå underbart!!! Ha, även rollatorsbarnvagnsklubben med skidor kan
-
Vi är på gång...vi är laddade, vi är tända....
-
Du kan få både lugnande och morfin också men då måste du säga till innan.mison02 skrev 2011-05-22 18:50:53 följande:Grattis snösport, vilken underbar nyhet! Det händer mycket här i tråden. Håller tummarna för er alla!
Enya, grattis till din ruvning av 3 finisar!!!! Jag läste i tråden att du berättade att man inte får mer bedövning än lokalbedövning vid ÄP. Gör det inte ont?? Jag har bara gjort ÄP med lugnande, lokalbedövning och morfin på CvL. Vi hoppas få till en behandling i sommar i Danmark, får se hur det går.
Jag tycker inte det gör så ont vid själva plocket. Det känns när de sättersjälva bedövningssprutorna dock men inte värre än att man klarar det tycker jag.
Kram o lycka till med behandlingen i Danmark -
Åhh vad tråkigt Fruttan! Hoppas de har ngt bra att säga på kliniken på torsdag.Fruttan2 skrev 2011-05-22 21:40:49 följande:Sådär, nu har jag läst ikapp en hel roman här ,-)
Snösport - vilken grej! Grattis!
För min del är det kört. Jag skulle ju testa igen i går hade jag tänkt tidigare i veckan, men i torsdags och fredags så gick svullnaden i magen ner. Kroppen började kännas "lättare" och som att den återgick till normalläge liksom. Så i går morse kände jag att jag inte ens ville slösa ett test. Idag kom mensen också. Ja ja. Jävla skit. Jag ligger lite lågt ett tag som det känns just nu. Jag känner mig alltid helt utmattad och ett par år äldre efter varje ruvningsperiod, speciellt efter ET. FET är lite lättare. Vi ska på återbesök på kliniken på torsdag och får se vad de säger.
Nu håller jag tummarna för er andra ruvare! Se till att det blir några fina plus!
kram på er!
Det är tungt tungt när det inte fungerar. Föraök nu hämta lite krafter och ta hand om varandra
Kramar -
Se om du hittar ett helt parti rullatorer så det finns åt oss andra också .Snösport skrev 2011-05-23 09:23:44 följande:Innan68: Kommer hålla tummarna värre på onsdag 08.30 och därefter, letar just nu begagnad rullator på Blocket så jag bara kan sätta på skidorna till i januari
Många kramar!!
Hur mår du idag Snösport? Hoppas så att det går hela vägen för dig, det vore fantastiskt häftigt och du är såååå värd det -
Ja du Fjällis, i den här världen är det enda man kan vara säker på att symptomen kan vara vad som helst och säger ingenting!Fjällsippan skrev 2011-05-23 08:47:01 följande:Enya: hur upplever du de första ruvardagarna? Känner du av mycket?
Nu är jag på ruvardag 5 och har varken haft molvärk eller stickningar. Så frustrerande, tycker jag. Man vill känna att det "händer något". Men nada...
Den gången jag plussade i somras hade jag redan gett upp det försöket och var säker på att mensen var på G. Andra gånger när jag verkligen trott det gått vägen har man stirrat besviket på det enda strecket på testet.
Idag är jag på RD3 (om man räknar ET som RD0). Jag har haft ont i nedre delen av magen alla dagar hittills men inte riktigt molvärk ändå. Möjligen lite mindre ont i dag. Och så känner jag mig svullen över magen och öm i tuttarna. Men öm i tuttarna blev jag redan morgonen efter Ovitrelle sprutan så det beror ju på den såklart.
Men jag håller med dig, man vill ju känna något för då tror man ju att det händer något därinne.
Kramar -
Flyttar fram listan. Det händer så mycket här nu att jag har svårt att hålla koll på alla
***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
Snösport, 42år, IVF6 start i maj, bor Luleå går i Falun
Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2
Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
Hönan 38 snart 39 år, Stockholm ICSI 3 i höst
***SPRAYAR***
Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
***SPRUTAR***
Inanna, 42 år, bor i Göteborg, ICSI 3 på IVF-kliniken, Sprutstart 12/5 Mia, 42 år, IVF 2, Sprutstart 14/5
Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) sprutstar 20/5
***ÄP***
***RUVARE OCH TESTDAG***
Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5
Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, ÄP 6/5 + ET 8/5, TD 24/5
Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 2) ET 11/5, TD 25/5
No Ka Oi, 38 år, Göteborg, Carlanderska, FET 12/5, TD 26/5 (min födelsedag)
Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF4, ÄP 11/5, ET 13/5, TD Mors Dag ;)
Lenafena, 41, Åmål, IVF1 Carlanderska, ET 14/5, TD 28/5 sambons födelsedag
Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 på CvL, TD 2 juni
Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) ET 20/5 TD 3 juni
***GRAVIDA***
Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
***FÖDDA***
Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011
***Övrigt***
Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver
Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst. -
Förresten ni som tar Progesteron vaggisar under ruvandet, tar ni två eller tre om dagen???
I Sverige fick jag order om 3 om dagen men nu i Danmark bara två om dagen. De tycker tre om dagen är för mycket.
Så hur gör ni andra? -
Ha ha och nionde gången för mig så vi om några borde ju ha koll . Men som sagt alla mina ruvningar har varit olika så jag kan inte dra några slutsatser alls om hur det ska vara...Fjällsippan skrev 2011-05-23 14:47:48 följande:Tack Enya och Snösport för input om ruvarsymptom ! Jag kan konstatera att man aldrig blir expert på att vara ruvare, även om den är femtonde gången för mig så känner jag mig ändå som en nybörjare. Varje gång!
Enya: CvL ordinerar vaggisar 3 ggr/dag. I Falun var det 2 ggr/dag, så när sonen blev till hade jag bara 2 ggr/dag och det funkade utmärkt. Men jag tar seden dit jag kommer och tar 3 ggr/dag nu när jag går på CvL.
Ja, jag tar också seden dit jag kommer. 3 ggr/dag 4 IVF i Sverige och nu 2 ggr/dag 5 IVF i Danmark.
Men i somras när jag plussat och vi såg på VUL i sjunde veckan att hjärtat slog men att embryot var lite för litet så blev jag beordrad av en svensk läkare att öka till proggisar 3 ggr om dagen som jag ju då gjorde. Nu gick det ju åt helvete ändå men jag minns att läkaren var enträgen på den högre dosen -
Jag har provat Crinone en gång och Progesterone vagitorier åtta gånger.callimero skrev 2011-05-23 15:08:23 följande:Måste höra med er som testa både de vanliga vaggisarna och Crinone - kände ni någon skillnad på biverkningar? Tar för första gången Crinone nu, endast på morgonen kontra vaggisar x 3 vid tidigare försök och har knappt någon molvärk eller bröstont alls mot innan.
Den gång jag använde Crinone hade jag alla symptom i kubik. Jätteöm i brösten och mådde superilla.
Så därför bytte jag tillbaka efter det .
Men jag har läst här innan om andra som precis som du upplevt det tvärtom. Det verkar vara så otroligt individuellt allting, hur man reagerar på mediciner, vilka biverkningar och symptom man får.
När jag tog Crinone gjorde jag det två gånger om dagen så det kan ju vara därför att du känner mindre för att du tar mindre Crinone???